Υπολογιστές που θα εκπαιδεύονταν μόνοι τους σε τακτικές πολέμου, παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κυβερνοεπιθέσεις, προειδοποιούν οι ένοπλες δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου- παράλληλα με την ανακοίνωση του AI Lab από το υπουργείο Άμυνας της χώρας, που θα επικεντρώνεται στις έρευνες τεχνητής νοημοσύνης για τον τομέα της άμυνας.
Όπως αναφέρει το BBC, η συγκεκριμένη προειδοποίηση έρχεται στο πλαίσιο μιας αναφοράς του υπουργείου Άμυνας της χώρας πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη.
Υπενθυμίζεται πως ερευνητές της Σίλικον Βάλεϊ χρησιμοποιούν ήδη παιχνίδια στρατηγικής όπως το Starcraft II για να «εκπαιδεύουν» συστήματα να λύνουν μόνα τους πολύπλοκα προβλήματα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το βρετανικό υπουργείο Άμυνας, προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να προσαρμοστούν με ευκολία έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν για επιχειρήσεις κυβερνοπολέμου- κάτι που θα αποτελούσε σημαντική απειλή στα χέρια κρατών- «παριών» και τρομοκρατών, καθώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον υποδομών, για σκοπούς κλοπής ευαίσθητων δεδομένων κ.α.
«Η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο θα αυξήσει το εύρος και το tempo των κυβερνοεπιθέσεων, αλλά θα μείωνε και το κόστος και θα αύξανε την ποικιλία των πλευρών που θα ήταν σε θέση να αναλάβουν αυτή τη δραστηριότητα» σύμφωνα με την αναφορά.
«Καθώς η ανάγκη για καταρτισμένους ειδικούς που εμπλέκονται στην επίθεση μειώνεται, περιορισμός θα γίνει η πρόσβαση στους αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης που χρειάζονται για μια τέτοια επίθεση.
»Με άλλα λόγια, κάποιος με τους οικονομικούς πόρους για να αγοράσει, ή να κλέψει, ένα σύστημα ΑΙ ΑΡΤ (advanced persistent threat) θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε τρομερές δυνατότητες κυβερνοεπιθέσεων, ακόμα και αν είχε άγνοια πάνω σε τεχνολογίες ασφάλειας Ίντερνετ».
«Δεδομένου του ότι το κόστος αντιγραφής λογισμικού μπορεί να είναι πρακτικά μηδενικό, αυτό ίσως να μην αποτελεί καν περιορισμό.
»Αυτό είναι πολύ πιθανό να αποτελεί φλέγον ζήτημα κατά το 2020… για παράδειγμα, εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύεται σε τακτικές λογικές παίζοντας παιχνίδια στρατηγικής στον υπολογιστή.
»Τέτοιες τεχνητές νοημοσύνες θα μπορούσαν να προσαρμοστούν εύκολα για τακτικές κυβερνοεπιθέσεων, όπου η ΑΙ ανταγωνίζεται ανθρώπους ή μη προσαρμοστικούς, αυτοματοποιημένους κυβερνο-υπερασπιστές».
Η αναφορά αυτή επικαλείται το ερευνητικό πρόγραμμα της DeepMind της Google, που χρησιμοποιεί το Starcraft II (παιχνίδι στρατηγικής του 2010) για να εκπαιδεύει προγράμματα να σκέφτονται μόνα τους.
Επίσης, η Deepmind έχει χρησιμοποιήσει και παιχνίδια του Atari, αλλά και το ασιατικό επιτραπέζιο «Γκο» για να εκπαιδεύσει τα συστήματά της- ωστόσο το Starcraft II χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα και υψηλές ταχύτητες, με τους παίκτες να χρησιμοποιούν τις δυνάμεις τριών διαφορετικών φυλών (Terran, Zerg, Protoss) για να μαζέψουν πόρους, φτιάξουν βάσεις, φτιάξουν στρατό και καταστρέψουν τον εχθρό.
Στο μεταξύ, ο υπουργός Άμυνας της Βρετανίας, Γκάβιν Γουίλιαμσον, ανακοίνωσε το AI Lab, ένα «hub» για έρευνες πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη, το data science και το machine learning με προσανατολισμό στη χρήση για τον χώρο της άμυνας, στο Dstl (Defence Science and Technology Laboratory) στο Πόρτον Ντάουν.
Το dstl ήδη πραγματοποιεί σημαντικές έρευνες στον τομέα, ύψους 20 εκατ. λιρών, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με το βρετανικό υπουργείο Άμυνας, το ΑΙ Lab θα ασχολείται με ένα μεγάλο εύρος ερευνών, από αυτόνομα οχήματα και «έξυπνα» συστήματα μέχρι την αντιμετώπιση των fake news, τη βελτίωση της ασφάλειας των δικτύων τηλεπικοινωνιών κ.α.