Σε ψηφιακή κινητικότητα βρίσκεται, αυτήν την περίοδο, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με τα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο οχήματα να αποτελούν, πλέον, μια εικόνα από το πολύ κοντινό μέλλον, αν όχι από το πολύ άμεσο παρόν.
Σε λιγότερο από μία τετραετία από σήμερα, το 1/5 των αυτοκινήτων, που θα κυκλοφορούν διεθνώς, θα έχει τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, από το 1 δις αυτοκίνητα, που εκτιμάται ότι θα βρίσκονται στους δρόμους το 2020, τα 220 εκατ. θα είναι εξοπλισμένα με το απαραίτητο hardware, ώστε να υποστηρίζουν online υπηρεσίες.
Πάντως, αν και τεχνολογικά τα 220 εκατ. αυτοκίνητα θα είναι connected-ready, υπολογίζεται ότι μόνο τα 88 εκατ. εξ αυτών θα έχουν ενεργοποιήσει και θα κάνουν χρήση των σχετικών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του BI Intelligence, από το σύνολο των 92 εκατ. νέων αυτοκινήτων, που αναμένεται να βγουν στην παγκόσμια αγορά το 2020, τα ¾ (το 75%) θα υποστηρίζουν υπηρεσίες, όπως streaming μουσικής, online θέαση ταινιών, real time ενημέρωση για την κίνηση και τις καιρικές συνθήκες, ακόμα και υπηρεσίες υποβοήθησης της οδήγησης, όπως το self-parking.
Τη δυναμική των συνδεδεμένων οχημάτων έρχονται να υπογραμμίσουν στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία, το 2014 από 70 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά, μόλις το 10% είχε κάποιας μορφής συνδεσιμότητα (στοιχεία της Scotiabank).
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας του BI Intelligence, οι πωλήσεις connected cars θα αυξάνονται, έως το 2020, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 45%, ήτοι δέκα φορές ταχύτερα από την αναμενόμενη έως τότε επίδοση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αγορά σε άνοδο
Με αυτά τα δεδομένα, η μελέτη του BI Intelligence διαπιστώνει ότι τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα αποτελούν μια αγορά, που θα είναι σε θέση να παράγει σημαντικά έσοδα τόσο για την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και για τις εταιρείες τεχνολογίας. Όπως σχολιάζουν οι συντάκτες της μελέτης, οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ωφεληθούν πολλαπλά από τα συνδεδεμένα οχήματα. Μεταξύ άλλων, θα έχουν τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων σχετικά με την απόδοση των αυτοκινήτων τους, ενώ ταυτόχρονα θα μπορούν να στέλνουν ενημερώσεις για τα αυτοκίνητα, αποφεύγοντας τις ανακλήσεις, που σχετίζονται με το λογισμικό του οχήματος.
Περί τιμής
Η έρευνα του BI Intelligence εκτιμά ότι την αυξανόμενη διείσδυση των συνδεδεμένων οχημάτων θα τροφοδοτήσει η αναμενόμενη πτώση της τιμής διάθεσής τους. “Σήμερα, οι τιμές πώλησης των οχημάτων, που έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο, είναι απαγορευτική για τους περισσότερους αγοραστές, εικόνα που αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια”, αναφέρει χαρακτηριστικά η έρευνα. Οι συντάκτες προσθέτουν, πάντως, ότι μέχρι σήμερα η υψηλή μέση τιμή πώλησης των $55.000 τοποθετεί τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα στην κατηγορία των οχημάτων πολυτελείας.
ΠΗΓΗ:sepe.gr