To Facebook, μας ενημερώνει το Business Insider, έχει πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα. Σύμφωνα με τα όσα γράφει στο βιβλίο του ο David Kirkpatrick, «The Facebook Effect», το Facebook ήταν ένα εξαιρετικό «φιλέτο» τουτέστιν μια δημοφιλής εταιρεία που άπαντες ήθελαν να εξαγοράσουν. Ήδη τέσσερις μήνες μετά την έναρξη του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, άνθρωποι που διέθεταν αρκετά χρήματα, άρχισαν να σχηματίζουν ουρά και ένας ένας να παρακαλά τον συν ιδρυτή και CEO, Μαρκ Ζούκεμπεργκ να δεχτεί τα δολάριά τους και να τους πουλήσει την εταιρεία τους.
Προφανώς, ο Zuckerberg απέρριψε όλες τις προσφορές-μερικές από αυτές πάντως, ήταν αρκετά δελεαστικές όπως θα δείτε και παρακάτω.
Τον Ιούνιο του 2004, ένας ανώνυμος χρηματοδότης προσέφερε το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ.
Το Facebook, τότε TheFacebook.com, βγήκε στον «αέρα» τον Φεβρουάριο του 2004 και μόλις τέσσερις μήνες αργότερα ο 20χρονος τότε Μαρκ Ζούκεμπεργκ δέχτηκε μια προσφορά 10 εκατομμυρίων δολαρίων από κάποιον χρηματοδότη-το όνομα του οποίου δεν έγινε γνωστό.
Η Friendster επίσης προσπάθησε να εξαγοράσει το Facebook.
Η online εταιρεία τυχερών παιδιών Friendster, επιχείρησε να κάνει το deal αλλά δεν είχε ποτέ κάποιο αποτέλεσμα.
Το καλοκαίρι του 2004, η Google χτύπησε τη πόρτα.
Ο Mαρκ Ζούκεμπεργκ και ο συνέταιρός του από το Χάρβαρντ, δέχτηκαν την επίσκεψη «μερικών στελεχών της Google», το καλοκαίρι του 2004, προκειμένου να βρουν έναν τρόπο συνεργασίας ή ακόμα και εξαγοράς του «TheFacebook».
Τον Μάρτιο του 2005, η Viacom έριξε το ποσό των 75 εκατομμυρίων στο τραπέζι.
Η Αμερικανική διεθνής εταιρεία μέσων μαζικής ενημέρωσης (η «μαμά» του MTV) άνοιξε το πορτοφόλι της προσφέροντας ένα γενναιόδωρο ποσό. Αλλά εις μάτην.
Το MySpace ήθελε το 2005 να αποκτήσει τον «νεόπλουτο αντίπαλο».
Την άνοιξη του 2005, ο CEO του MySpace, DeWolfe επισκέφτηκε τον Mark Zuckerberg και την ομάδα του για την πιθανή πώληση του Facebook. O Mark και οι λοιποί, απλά ήθελαν να συναντήσουν τον DeWolfe «επειδή ήταν ένας ενδιαφέρον τύπος και ήταν περίεργοι για το MySpace», γράφει ο David Kirkpatrick.
Μισό χρόνο αργότερα, η μητρική εταιρεία του MySpace, News Corp είχε την ίδια επιθυμία. Τον Ιανουάριο του 2006, το τότε αφεντικό της News Corp digital, Ross Levinsohn, συναντήθηκε με τον Mark στο Λος Άντζελες. Ο Levinsohn ήθελε να αγοράσει το TheFacebook, αλλά ανησυχούσε ότι τελικά δεν θα άξιζε τα λεφτά του.
Η Viacom επέστρεψε το φθινόπωρο του 2005
Η Viacom δεν εγκατέλειψε εύκολα το Facebook -όπως ενημερώθηκαν τα στελέχη της εταιρείας-, οι τηλεθεατές του MTV ξόδευαν όλο και περισσότερο χρόνο στο Facebook. Οπότε η συνάντηση μεταξύ του CEO Tom Freston και του Mark Zuckerberg ήταν αναμενόμενη,το 2005, για να λάβει ο πρώτος ένα ωραιότατο «όχι, ευχαριστώ».
Το NBC έβαλε στο «μάτι» το Facebook το 2005
Ο Kirkpatrick δεν αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά όπως φαίνεται τα στελέχη του NBC πέρασαν μια βόλτα από τα γραφεία του Facebook το 2005.
Η απελπισμένη Viacom επέστρεψε για τελευταία φορά το 2006
Στις αρχές του 2006, το αφεντικό του MTV, Michael Wolf πέρασε από το Facebook για τελευταία φορά. Ο Zuckerberg του ανέφερε ότι πίστευε πως η εταιρεία είχε αξία 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μια εβδομάδα αργότερα, η Viacom έκανε μια προσφορά ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων-προσέφερε μάλιστα 800 εκατομμύρια μετρητά στην αρχή και τα υπόλοιπα αργότερα. Η συμφωνία κατέρρευσε παρά το γεγονός ότι η αγοραπωλησία ήταν σχεδόν στα σκαριά.
Τον Ιούνιο του 2006, η Yahoo αποφάσισε να βάλει «χέρι» στο Facebook
Η προσφορά που έπεσε στο τραπέζι, ήταν ένα δισεκατομμύριο. Οι επενδυτές του Facebook και πολλά στελέχη της εταιρείας, ήθελαν να γίνει η αγοραπωλησία. Αλλά ο Mark Zuckerberg πίστευε ότι η εταιρεία άξιζε περισσότερα.
Το 2006, η AOL έριξε και εκείνη μια «ματιά» στο Facebook
Ο CEO της εταιρίας, Jonathan Miller αποφάσισε ότι ήθελε να αποκτήσει το Facebook, στα μέσα του 2006. Έπεισε μάλιστα και άλλες εταιρείες να συμπορευτούν μαζί του προφέροντας το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου.
Η Yahoo επέστρεψε το φθινόπωρο του 2006
Η προσφορά αυτή τη φορά ήταν ένα δισεκατομμύριο ή και περισσότερα. Αλλά τότε το Facebook δεν ήταν ένα απλό site για τους συμφοιτητές του Μαρκ Ζούκεμπεργκ -καθημερινά, πάνω από 50.000 άνοιγαν σελίδα στον ιστότοπο.
Γιατί να μη σε εξαγοράσουμε για 15 δισεκατομμύρια;», ρώτησε ο CEO της Microsoft τον Mark Zuckerberg. Ο Steve Ballmer θέλοντας να κρατήσει μακριά από την Google το Facebook, προσφέρθηκε να αγοράσει την εταιρεία το 2007. Η αγοραπωλησία δεν έγινε, αλλά η Microsoft αγόρασε το 1,6% του Facebook για περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια.