Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Το μέλλον της δημοσιογραφίας είναι στο διαδίκτυο…

Το μέλλον της δημοσιογραφίας είναι στο διαδίκτυο…
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Διαδίκτυο,

Στην ολοένα αυξανόμενη κρίση των παραδοσιακών Μέσων Ενημέρωσης το διαδίκτυο αναδεικνύεται ως το μέλλον και η ελπίδα της δημοσιογραφίας, όχι μόνο για την αντικειμενικότερη κάλυψη και μετάδοση των γεγονότων αλλά και γιατί δημιουργεί θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με μελέτη του ερευνητικού κέντρου Pew, που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη, το 2014 μετρά περί τις 5.000 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης σε σχεδόν 500 διαδικτυακές εκδόσεις. Η πλειοψηφία αυτών δημιουργήθηκε την τελευταία πενταετία.

Οι δημοσιογράφοι εργάζονται ακόμη στην πλειοψηφία τους στις παραδοσιακές εφημερίδες. Ωστόσο, ο αριθμός αυτών των θέσεων εργασίας μειώθηκε κατά 6,4% το 2012 και το κέντρο Pew αναμένει, επίσης, υποχώρηση για το έτος 2013, για το οποίο τα οριστικά στοιχεία δεν είναι ακόμη γνωστά.

Ο τομέας των Μέσων Ενημέρωσης εξαρτάται ακόμη σε μεγάλο βαθμό από τη διαφήμιση, η οποία παράγει το 70% των περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Ωστόσο, τα διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης αναπτύσσονται δυναμικά και αφήνουν να διαφανούν νέα μοντέλα δραστηριότητας.

Αν οι περισσότερες από τις εφημερίδες δεν αποκομίζουν σημαντικά έσοδα από τις ψηφιακές τους δραστηριότητες, ορισμένες ιστοσελίδες απομακρύνονται από τη χρηματοδότηση μέσω της διαφήμισης και καταφεύγουν σε χορηγούς, επιχειρηματικά κεφάλαια ή τη διοργάνωση συνεδρίων.

Είναι «άλλοι τρόποι στήριξης της δημοσιογραφίας στην ψηφιακή εποχή» υπογραμμίζει ο Μαρκ Τζάρκοβιτς, ερευνητής του κέντρου Pew.

«Οι νέοι παράγοντες ενισχύουν τη δυνατότητα του ρεπορτάζ, τις τεχνολογικές γνώσεις και τους οικονομικούς πόρους που αφιερώνονται στην ενημέρωση, δημιουργώντας μία ενεργητικότητα που δεν είχαμε δει εδώ και πολύ καιρό» δηλώνει με ικανοποίηση επίσης η Έιμι Μίτσελ, διευθύντρια έρευνας για τη δημοσιογραφία στο Pew. «Η δυναμική είναι πραγματική αλλά θα πρέπει να δούμε αν τα νέα αυτά μέσα ενημέρωσης θα ευημερήσουν και θα επεκταθούν σε όλους τους που χρησιμοποιούνται για την κατανάλωση πληροφοριών».

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι ειδησεογραφικές ιστοσελίδες προσπαθούν να καλύψουν τα κενά ενημέρωσης που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της συμπίεσης των πόρων στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, σε θέματα που αρχίζουν από την εκπαίδευση και φθάνουν μέχρι την κάλυψη διεθνών γεγονότων, περνώντας από τις τοπικές ειδήσεις και τα θέματα της ερευνητικής δημοσιογραφίας.

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και οι φορητές πλατφόρμες μεταμορφώνουν το τοπίο. Σύμφωνα με το Pew, το 50% των χρηστών ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται πληροφορίες και το 46% τις συζητούν. Τουλάχιστον ένας στους δέκα καταναλωτές ειδήσεων στο διαδίκτυο έχει καταθέσει δικό του υλικό (φωτογραφίες, βίντεο, γνώμες) σε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ή ιστολόγια.

Σχετικά άρθρα