Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Κύπρος: Καθαιρέθηκαν κληρικοί της Μονής Οσίου Αββακούμ

Κύπρος: Καθαιρέθηκαν κληρικοί της Μονής Οσίου Αββακούμ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αρχιεπισκοπή Κύπρου, Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, Αρχιµανδρίτης Νεκτάριος Γεωργίου, Ιερέας, Κύπρος, Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας, Μοναστήρι, Ορθόδοξη Εκκλησία, Σκάνδαλο, Χριστιανισμός, Χριστιανοί,

Στην καθαίρεση των αρχιμ. Νεκτάριου και Πορφύριου και του ιερομονάχου Αββακούμ της Μονής Οσίου Αββακούμ προχώρησε το Συνοδικό Δικαστήριο στην Κύπρο.

Σχετική ανακοίνωση αναφέρει: Το Εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο της Εκκλησίας της Κύπρου απαρτιζόμενο από τον Πρόεδρο του Μητροπολίτη Κιτίου Νεκταρίου, τα μέλη του, τους Μητροπολίτες, Λεμεσού Αθανασίου, Κωνσταντίας Βασιλείου, των Επισκόπων, Καρπασίας Χριστοφόρου, Αρσινόης Παγκρατίου και Αμαθούντος Νικολάου, κατόπιν παραπομπής ενώπιόν του της υπόθεσης των Αρχιμανδριτών Νεκταρίου Γεωργίου και Πορφυρίου Ττόουλου, του ιερομονάχου Αββακούμ Χριστοφή, κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής, προέβη σε εκδίκαση της εν λόγω υπόθεσης σε δικασίμους συνεδριάσεις, στην παρουσία όλων των Μελών του Δικαστηρίου και των κατηγορουμένων, στο Μικρό Συνοδικό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου.

Το Εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο «διεξελθόν το πόρισμα της Ανακριτικής Επιτροπής μεθ’ ολοκλήρου του περιεχομένου του κατατεθέντος εις την Γραμματεία του Δικαστηρίου μαρτυρικού υλικού και το Κατηγορητήριο του Εκκλησιαστικού Εισαγγελέως, προέβη εις εξέτασιν των προσαχθέντων μαρτύρων κατηγορίας και υπερασπίσεως».

«Διακούσαν δε μετά προσοχής την κατατεθείσαν Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης των υπό του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου κληθέντων ανεξαρτήτων Εμπειρογνωμόνων, την αγόρευση του Εκκλησιαστικού Εισαγγελέως και τας απολογίας των Κατηγορουμένων, αποφάσισε ομοφώνως: την καθαίρεση εκ του υψηλού υπουργήματος της Ιερωσύνης δι’ α υπέπεσαν κανονικά παραπτώματα και την επαναφορά εις τας τάξεις των Μοναχών, του Νεκταρίου Γεωργίου, του Πορφυρίου Ττόουλου και του Αββακούμ Χριστοφή, τέως κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Ταμασού και Ορεινής, βάσει των Θείων και Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των Διατάξεων του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Κύπρου», καταλήγει.

Εκ μέρους των καθαιρεθέντων ο πρώην αρχιμ. Πορφύριος δήλωσε:

«Σήμερα η Εκκλησία πήρε την άδικη απόφαση να μας καρατομήσει εν ψυχρώ, παραβιάζοντας τόσο την όλη διαδικασία όσο και τα βασικά μας δικαιώματα σε δίκαια δίκη».

Ο δικηγόρος Αναστ Βαβούσκος υποστήριξε ότι «τους απαγόρευσαν να απολογηθούν, δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν και τους έβγαλαν έξω».

Επίσης, υποστήριξε ότι το Συνοδικό Δικαστήριο «παραβίασε όλους τους Ιερούς Κανόνες» και ανέφερε ότι προστέθηκαν άλλες δύο κατηγορίες, για την προσφυγή στο Ανώτατο Δικαστήριο και για τη συνέντευξη που οι πελάτες του έδωσαν πρόσφατα σε podcast.

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος: Αβάσιμοι οι ισχυρισμοί των καθαιρεθέντων

Εντελώς αβάσιμα θεωρεί ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος όσα επικαλούνται κατόπιν εορτής οι μοναχοί της Μονής Οσίου Αββακούμ, μετά την καθαίρεση τους από το Συνοδικό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φιλελεύθερου» της Κύπρου, ο Μακαριότατος θεωρεί ότι η Εκκλησία εξήντλησε και τα έσχατα όρια της επιείκειας της με σκοπό να δώσει στους καθαιρεθέντες μοναχούς όλα τα μέσα να στηρίξουν την αθωότητά τους (Ανακριτική Επιτροπή και Συνοδικό Δικαστήριο)ακούγοντας επί μακρόν τις θέσεις, ακόμη και τις ύβρεις τους, τη στιγμή κατά την οποία τα γεγονότα βοούσαν και οι μαρτυρίες ήταν καταπέλτης.

Γεγονός το οποίο άλλωστε αποδείχτηκε, όχι μόνο από όσα κατατέθηκαν αλλά και από το οπτικοακουστικό υλικό το οποίο εξέτασαν δύο εμπειρογνώμονες.

Σχετικά με έγγραφο το οποίο ισχυρίζονται οι καθαιρεθέντες ότι υπέγραψε ο Αρχιεπίσκοπος και με το οποίο παρουσιάζεται να δίνει την έγκριση του για ανάδειξη του τέως ηγουμένου Νεκταρίου σε επισκοπικό θρόνο, ο Μακαριότατος φέρεται να θεωρεί από αστείο έως και απαράδεκτο έναν τέτοιο ισχυρισμό.

Αν υπήρχε κάτι τέτοιο γιατί δεν κατατέθηκε, φέρεται να είναι το ερώτημα του Αρχιεπισκόπου.

Εκείνο το οποίο, ενδεχομένως, να έγινε σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο Γεώργιο, είναι να δόθηκε στον Νεκτάριο κάποια υπόσχεση με την οποία ο ίδιος δεν μπορούσε να συμφωνήσει και να υπογράψει.

Και αυτό όχι απλώς λόγω διαφωνίας (άλλωστε τότε δεν ήταν γνωστά τα όσα συνέβαιναν στη Μονή Οσίου Αββακούμ) αλλά και επειδή δεν το επιτρέπει το ίδιο το Καταστατικό της Εκκλησίας.

Με άλλα λόγια, απαγορεύεται «δια ροπάλου» η λειτουργία πέραν των 17 μητροπόλεων/επισκοπών διότι θα διαταράσσονταν οι ισορροπίες, που αποτελούν και μέρος της αλλαγής του Καταστατικού.

Σχετικά με τη χειροτονία κληρικού ο οποίος όπως εμμέσως ανέφερε ο μοναχός Πορφύριος προοριζόταν για το εξωτερικό, όπως πληροφορείται ο «Φιλελεύθερος», όντως κάποιος προοριζόταν για επίσκοπος για εκκλησία του εξωτερικού αλλά θέση του πρωκαθημένου της Εκκλησίας της Κύπρου είναι ότι χωρίς να ξεκαθαρίσει αν όντως ο εν λόγω κληρικός εμπλέκεται ή όχι σε ηθικά παραπτώματα «δεν το κουνάει ρούπι».

Με άλλα λόγια, η Σύνοδος δεν θα επιτρέψει μεταβίβαση του προβλήματος σε άλλη Εκκλησία, θέση την οποία τήρησε ο κ. Γεώργιος και στην περίπτωση των μοναχών Οσίου Αββακούμ, όταν ζήτησαν απολυτήριο με σκοπό να αναχωρήσουν στο εξωτερικό.

Πέραν αυτών, ο Μακαριότατος φέρεται να έχει την θέση πως οι μοναχοί δεν προσκόμισαν επαρκή στοιχεία αλλά περιορίστηκαν κυρίως σε προφορικές αναφορές οι οποίες προφανώς δεν έγιναν αποδεκτές.

Κατά τ’ άλλα, οι καθαιρεθέντες μοναχοί θα διατηρήσουν το μοναχικό σχήμα ενώ για τα ράσα δεν υπάρχει οποιαδήποτε πρόνοια στο Καταστατικό της Εκκλησίας.

Το σκάνδαλο

Όλα ξεκίνησαν στην αρχή της χρονιάς όταν έφτασαν στην ιερά μητρόπολη Ταμασού πληροφορίες που έκαναν λόγο για οικονομικής φύσεως σκάνδαλα καθώς και για άλλες συμπεριφορές, σύμφωνα με το «Φιλελεύθερο» της Κύπρου.

Η μητρόπολη διερεύνησε σε πρώτο στάδιο τις καταγγελίες, «υπό άκρα μυστικότητα» και έβαλε «λουκέτο» στην ιερά μονή, κατόπιν εντολής του μητροπολίτη Ησαϊα.

Σε ρεπορτάζ έγινε λόγος για τεκμήρια που εντοπίστηκαν σε κελί μοναχού.

Πληροφορίες έκαναν λόγο για τεράστιο χρηματικό ποσό και κοσμήματα.

Η ιστοσελίδα «Πρώτο Θέμα» έγραψε για «Σόδομα και Γόμορρα με σεξ μοναχών και… δακρυσμένες εικόνες σε μοναστήρι στην Κύπρο».

«Οι σεξουαλικές πράξεις καταγράφονταν και σε βίντεο – Πρωταγωνιστές δύο μοναχοί της Μονής Οσίου Αββακούμ, οι οποίοι ζήτησαν οι ίδιοι να καθαιρεθούν για να μη διασυρθούν – Το 1 εκατ. ευρώ σε μετρητά και η αγορά διαμερισμάτων σε Πειραιά και Κύπρο», συμπλήρωνε σε υπότιτλο το «Πρώτο Θέμα».

Τα στοιχεία που τους καίνε, έγραφε το «Πρώτο Θέμα» τον περασμένο Μάρτιο, είναι οι σεξουαλικές συνευρέσεις σε χώρους του μοναστηριού, οι οποίες μάλιστα καταγράφονταν και σε βίντεο από κάμερες που είχαν τοποθετήσει οι ίδιοι για λόγους ασφαλείας.

Αισθάνονταν ότι ελέγχουν πλήρως το περιβάλλον και δεν έκλειναν τις κάμερες, οι οποίες κατέγραφαν τα πάντα.

Oι καταγγελίες που έγιναν για τα σεξουαλικά για και τις οικονομικές ατασθαλίες στο Μοναστήρι Οσίου Αββακούμ στη Κύπρο αφορούν τον Ηγούμενο Αρχιμανδρίτη Νεκτάριο και τον Αρχιμανδρίτη Πορφύριο.

Ωστόσο το σκάνδαλο δεν αφορούσε μόνο τις σεξουαλικές συνευρέσεις αλλά το σύνολο της λειτουργίας της Μονής.

Συχνά συνέβαιναν «θαύματα» με εικόνες να δακρύζουν και να στάζουν μύρο… οδηγώντας χιλιάδες ευκολόπιστους στο Μοναστήρι για να προσκυνήσουν και να το ενισχύσουν οικονομικά, αφήνοντας και τάματα αξίας πολλών χιλιάδων ευρώ.

Το μύρο που έσταζε όταν «δάκρυζαν» οι εικόνες ήταν πραγματικό και για αυτό είχαν φροντίσει οι ίδιοι οι καλόγεροι έχοντας τοποθετήσει μηχανισμό που διοχέτευε μύρο στην εικόνα από δοχείο το οποίο δεν ήταν ορατό.

Τα «θαύματα» στη Μονή συχνά προβάλλονταν από βίντεο στο YouTube ενώ οι Μοναχοί είχαν έντονη δραστηριότητα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, αλλά και παρουσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Τα τάματα και οι εισπράξεις στο παγκάρι από τους χιλιάδες ανθρώπους που επισκέπτονταν στο Μοναστήρι αναζητούνται καθώς διαπιστώθηκε ότι οι δύο μοναχοί είχαν φυλάξει στο κελί τους μεγάλα ποσά σε μετρητά που υπολογίζονται στο €1.000.000, αλλά και χρυσαφικά και άλλα πολύτιμα αντικείμενα.

Διαπιστώθηκε ακόμα ότι διαθέτουν τραπεζικούς λογαριασμούς με μεγάλα ποσά καταθέσεων ενώ είχαν «επενδύσει» και στην αγορά διαμερισμάτων στον Πειραιά και στη Κύπρο. Τα διαμερίσματα τα χρησιμοποιούσαν οι Μοναχοί για δική τους χρήση.

Σχετικά άρθρα