Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Στέφανος Μυτιληναίος
Αρθρογράφος, Συγγραφέας

Ρωσική προβοκάτσια με στόχο τον Ταμασού

Ρωσική προβοκάτσια με στόχο τον Ταμασού
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αρχιεπισκοπή Κύπρου, Εφημερίδα Πολίτης, Κύπρος, Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος, Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας, Ορθόδοξη Εκκλησία,

Αν και η λέξη προβοκάτσια είναι λατινογενής, εκ του «provoco», γνώρισε μεγάλες δόξες από τους Ρώσους, που τη διατήρησαν αυτολεξεί ως «провокация» και την έκαναν «διάσημη» στον κόσμο. Οι Ρώσοι (αλλά και οι ναζί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο) αποδείχτηκαν «μαιτρ» της προβοκάτσιας.

Τη Δευτέρα μια τοπική εφημερίδα της Κύπρου, η «Πολίτης», που στο παρελθόν έχει χαρακτηριστεί από τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο «ελληνόφωνη τουρκική εφημερίδα», υποστήριξε, από την τοπική «οπτική» της ότι, σύμφωνα με «διπλωματικές πηγές» της, Ελλάδα και ΗΠΑ δεν θέλουν ο επόμενος αρχιεπίσκοπος Κύπρου να είναι φιλορώσος («ρωσόφιλος» γράφει η τοπική εφημερίδα).

Αν και δεν χρειάζονται «διπλωματικές πηγές» για το αυτονόητο, ωστόσο, η συγκεκριμένη εφημερίδα, που στο παρελθόν πολέμησε με λύσσα τον Νίκο Κοτζιά και την -διαπαραταξιακά αποδεκτή ως πατριωτική- πολιτική του στο Κραν Μοντανά (μόνο εκσυγχρονιστές και φιλογερμανοί εναντιώθηκαν), η ίδια εφημερίδα που παρουσίασε ανερυθρίαστα σε πρωτοσέλιδό της την εκλογική νίκη του Ερντογάν ως «ελπίδα» της Κύπρου, ναι αυτή η εφημερίδα, επικαλείται «διπλωματικές πηγές» για να εντυπωσιάσει το κοινό της.

Και γιατί θέλει να εντυπωσιάσει το κοινό της; Γιατί επιθυμεί να πείσει ότι το εκκλησιαστικό-διπλωματικό ρεπορτάζ της, υπό τον τίτλο «Νέα δεδομένα στην Εκκλησία της Κύπρου – Δεν θέλουν ρωσόφιλο Αρχιεπίσκοπο ΗΠΑ και ΕΛΛΑΔΑ», έχει υπόσταση, ή μάλλον πηγάζει απευθείας από τις πιο βαθιές πηγές της ελληνικής κι αμερικανικής διπλωματίας. Όλα αυτά η τοπική εφημερίδα «Πολίτης».

Και φυσικά σε αυτόν τον τίτλο ξεκινάνε και τελειώνουν οι «διπλωματικές πηγές», αφού φαίνεται δεν είχαν κάτι άλλο να προσθέσουν.

Η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν θέλει φιλορώσο Αρχιεπίσκοπο στην Κύπρο. Κι όχι μόνο στην Κύπρο, πουθενά, σε καμία Εκκλησία. Ο αρθρογράφος του Tribune, Theodor Petrov, έχει γράψει δεκάδες χιλιάδες λέξεις για τα ζητήματα αυτά. Αλλά που αποσκοπεί η «Πολίτης» πέρα από το να μας πει αυτά που ήδη ξέρουμε;

Για τους γνωρίζοντες τα εκκλησιαστικά της Κύπρου είναι εμφανές ότι το ρεπορτάζ της εφημερίδας, που δεν έχει περεταίρω σχέση με «διπλωματικές πηγές», είναι ένα εκκλησιαστικό παρασκήνιο που έχει κυρίως στόχο να εμφανίσει ως διαταραγμένη τη σχέση του μητροπολίτη Νικηφόρου, της περιώνυμης Κύκκου, με τον Ησαΐα της Ταμασού και εκπορεύεται από «λόκαλ» πηγές.

Το ρεπορτάζ υπενθυμίζει την παλαιότερη θεολογική -και όχι γεωπολιτική όπως άκομψα επιχειρείται να παρουσιαστεί- αντίδραση μητροπολιτών της Κύπρου στην αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας και πασχίζει να αφήσει αποχρώσεις «φιλορωσισμού» εκεί που δεν υπάρχουν.

Πολύ γρήγορα «ξεπερνά» τις αρμονικότατες σχέσεις του Ταμασού με τον Οικουμενικό Πατριάρχη που επιβεβαιώθηκαν και πρόσφατα και τις εμφανίζει ως αιτία κάποιας υποτιθέμενης διχόνοιας, υποστηρίζοντας ότι τάχα ενοχλήθηκε ο Κύκκου. Σαν ο μητροπολίτης Νικηφόρος να μη θέλει καλές σχέσεις με το Φανάρι και το δημοσίευμα -οι «εκκλησιαστικές πηγές» του δηλαδή- τον εκθέτει ως εχθρό του Οικ. Πατριάρχη.

Δεν αναφέρει καθόλου την καταδίκη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία από τον Ταμασού, όπως και στέκεται αμήχανη, γι’ αυτό και την αποσιωπά, στη φωτογραφία του Ησαΐα με φόντο την αστερόεσσα, μαζί με τον αρχιεπίσκοπο Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας, Νικήτα (κεντρική φωτογραφία).

Ένας υποψιασμένος διπλωματικός συντάκτης των Αθηνών δεν μπορεί να μη «ανιχνεύσει» ρωσικό δάχτυλο πίσω από τις πηγές που μετέφεραν τις πληροφορίες τους στην εφημερίδα.

Δεν είναι μυστικό, αν και δεν το γνωρίζουν πολλοί, ότι ο Ησαΐας έχει δυσαρεστήσει τους «μοσχοβίτες», επειδή έχει εθνικά και ανθρωπιστικά αντανακλαστικά, ο ίδιος φημίζεται για την πλούσια ακτιβιστική και ειρηνοποιό δράση του σε εμπόλεμες ζώνες, είναι άνθρωπος δυτικότροπος και σύγχρονος, αρνητής και πολέμιος κάθε δεισιδαιμονίας, χαρακτηριστικό ότι χτίζει δίπλα στη μητρόπολή του πλανητάριο για να διδάσκεται η αστρονομία, είναι Έλληνας δίχως αστερίσκους, πυξίδα του είναι η πατρίδα, το εθνικό συμφέρον, είναι νεότατος (γεννήθηκε το 1971), είναι μορφωμένος με το ένα μεταπτυχιακό πίσω από το άλλο, έχει σπουδάσει εκτός από τη Ρωσία και στις Ηνωμένες Πολιτείες και το «χειρότερο» μπορεί να λειτουργήσει ως γέφυρα μεταξύ Δύσης και σλαβικού κόσμου.

Κύκλοι με συναισθηματική αδυναμία στη Ρωσία, ή ακόμα χειρότερα με επαρχιώτικα συμπλέγματα, υπονομεύουν τον Ησαΐα και διαδίδουν φήμες επιχειρώντας να πετύχει η προβοκάτσια τους, δηλαδή να διαρρήξουν τις σχέσεις του με τον Κύκκου.

Όπως γράφει η «Πολίτης», επικαλούμενη εκκλησιαστικές πηγές, «οι επισκέψεις των μητροπολιτών Λεμεσού και Ταμασού στο Φανάρι, αναφέρουν πηγές της Ιεράς Συνόδου, προκάλεσαν την έντονη δυσαρέσκεια του μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου».

Ο λόγος όμως της δυσαρέσκειας δεν γίνεται σαφής, ο καθένας αφήνεται να νομίσει ό,τι θέλει κι ό,τι μπορεί.

Στην πραγματικότητα όμως εκείνοι που διαδίδουν αυτά τα λόγια πρωτίστως ρίχνουν λάσπη στον ίδιο τον Κύκκου, επειδή τον εμφανίζουν ως δήθεν εχθρό του Βαρθολομαίου και αντίπαλο του Φαναρίου.

Είναι ποτέ δυνατόν ένας πατριώτης όπως ο μητροπολίτης Νικηφόρος της Κύκκου να αντιστρατεύεται τα εθνικά συμφέροντα; Ή μήπως η Μονή Κύκκου δεν ήταν πάντα ένα ελληνικό κάστρο;

Είναι δυνατόν σε αυτόν τον ιερό αγώνα επιβίωσης και ανάτασης του έθνους και της ελληνοορθοδοξίας να εμφανίζεται ο Κύκκου με δυσαρέσκεια που ταιριάζει σε νήπιο αντί σε Έλληνα ιεράρχη; Πόσο ακόμη λάσπη, πόση ακόμα διασπαστική ρητορική;

Πέρα από τις αναμενόμενες επαρχιώτικης νοοτροπίας βυζαντινές ίντριγκες για τη διαδοχή του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, η αλήθεια είναι ότι ο Ησαΐας ενοχλεί επειδή πράγματι δεν ελέγχεται παρά μόνο από τη συνείδησή του.

Ως χριστιανός κι ως Έλληνας έχει το αξιακό του πλαίσιο και δεν χρειάζεται αλλότριες νουθεσίες.

Ως δυτικός άνθρωπος εμπνέει εμπιστοσύνη στη Δύση αλλά κι ως καλός γνώστης του σλαβικού κόσμου απολαμβάνει και της εμπιστοσύνης των Σλάβων. Πολύ πρόσφατα οργάνωσε την υποδοχή και περίθαλψη Ουκρανών προσφύγων αλλά και Ρώσων που αντιτίθενται στον πόλεμο του Πούτιν.

Εκτός εάν δεν είναι χριστιανικό κι ελληνικό έργο η περίθαλψη και προστασία των κατατρεγμένων και η επίτευξη της ειρήνης και είναι δήθεν αιτία κάποιας «δυσαρέσκειας».

Είναι δε εξωφρενικό να παρουσιάζεται ο Κύκκου ως δήθεν δυσαρεστημένος επειδή ο Ησαΐας έχει αγαστές σχέσεις με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ή με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών, ή με οποιονδήποτε άλλο θρησκευτικό ηγέτη της ελληνοορθοδοξίας που υπηρετεί το εθνικό συμφέρον και την Εκκλησία. Αυτά είναι πράγματα τρελά, που μόνο διαταραγμένοι νόες, είτε από εμπάθεια και φθόνο υποκινούμενοι, είτε από «φιλορωσική» αγκύλωση, ξεδιάντροπα διαδίδουν για να πετύχουν αλήθεια τι; Μα είναι σαφές: Να μην είναι επόμενος αρχιεπίσκοπος ο Ησαΐας, όπως η Μόσχα επιθυμεί.

Διότι οι «μοσχοβίτες» πράγματι εξοργίστηκαν με την αστερόεσσα και τον Ησαΐα, θέλουν οποιονδήποτε άλλον μπροστά εκτός από τον Ησαΐα και στο μέλλον θα δουν πώς θα «επιστρέψουν» να επιβάλλουν την ατζέντα τους. Νομίζουν ότι μετά από αυτόν τον πόλεμο θα «επιστρέψουν»…

Ας το θυμούνται όλοι καλά, τόσο οι αγκυλωμένοι όσο και οι «χρήσιμοι ηλίθιοι» των ραδιουργιών, ότι τόσο φτηνές και ρηχές προβοκάτσιες πείθουν μόνο κουτορνίθια. Όσο για την «Πολίτης», να ελέγχει καλύτερα τις πηγές της και να μην «αναμιγνύει» εντέχνως, να μην αφήνει να εννοηθεί, στις ενδοκυπριακές ίντριγκες την Αθήνα, διότι στην Αθήνα γελάνε ακόμα όταν θυμούνται το πρωτοσέλιδο με τον Ερντογάν «ελπίδα της Κύπρου».

Σχετικά άρθρα