Ισλαμικό ΚράτοςΟυκρανία
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ιερώνυμος: Σκαιά απομίμηση του γάμου το σύμφωνο συμβίωσης

Ιερώνυμος: Σκαιά απομίμηση του γάμου το σύμφωνο συμβίωσης
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, Γάμος Ομοφυλοφίλων, Εκκλησία της Ελλάδος, Ομοφυλόφιλοι, Ορθόδοξη Εκκλησία, Σύμφωνο Συμβίωσης, Χριστιανισμός, Χριστιανοί,

“Σκαιά απομίμηση του γάμου”, χαρακτηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και διερωτάται εάν η κυβέρνηση «μετά την ‘ομοφυλοφιλική συμβίωση’ θα προχωρήσει και στην ‘ομοφυλοφιλική οικογένεια’, για την οποία δημιουργεί από τώρα τις προϋποθέσεις ώστε να διεκδικηθεί από οργανωμένους ακτιβιστές”

Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος, με επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο, στις 12 Ιουνίου και η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες, χαρακτηρίζει το σύμφωνο συμβίωσης «νεοφιλελεύθερη επιβράβευση της ανευθυνότητας στις διαπροσωπικές σχέσεις που τις υποβιβάζει σε απλή συναλλαγή».

Σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο, το σύμφωνο αποτελεί «σκαιά απομίμηση του γάμου που απευθύνεται σε όσους θέλουν να δημιουργήσουν σχέση και οικογένεια ξεγελώντας τον εαυτό τους ότι δεν αναλαμβάνουν κάποια σοβαρή ευθύνη». Το σύμφωνο συμβίωσης, σημειώνει, αναγνωρίζει ως πατέρα και μητέρα «συμβαλλόμενο» και «αντισυμβαλλόμενο» και διαφημίζεται ως νομοθετική πρόοδος, όμως αποτελεί ουσιαστικά επιστροφή στη ρωμαϊκή εποχή και στο θεσμό της «παλλακείας», που χρησιμοποιήθηκε από όσους συμβίωναν, χωρίς πρόθεση έγγαμης συμβίωσης.

Στην επιστολή του, ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδος σημειώνει ακόμη ότι το σύμφωνο συμβίωσης αλλοιώνει την ίδια την οικογένεια και θεσπίζει την «εξώγαμη» οικογένεια. Η ύπαρξη οικογένειας δεν αφορά μόνο τα άτομα, την ελευθερία και την ιδιωτικότητά τους, αλλά είναι θέμα συντήρησης του οικογενειοκεντρικού χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, υπογραμμίζει.

Ο Αρχιεπίσκοπος υπενθυμίζει τη θέση της Εκκλησίας υπέρ του χριστιανικού γάμου, καθώς, όπως αναφέρει, οποιαδήποτε άλλη μορφή συμβίωσης (πολιτικός γάμος, σύμφωνο συμβίωσης) απορρίπτεται όχι ως στείρα άρνηση αλλά γιατί η Εκκλησία έχει τη δική της διαχρονική και θετική πρόταση προς τον άνθρωπο.
Διερωτάται δε τι διαπαιδαγώγηση παίρνουν οι πολίτες από ένα νομοθέτημα και τι ηθικό μήνυμα λαμβάνουν όταν το κράτος θεσπίζει ένα νομικό υποκατάστατο του μυστηρίου του γάμου, μια δήθεν «ελαφρά μορφή» του, που έχει όμως όλες τις συνέπειες του γάμου.

Καλεί τέλος την πολιτεία να κάνει σαφές

Σχετικά άρθρα