Λαβωμένο αλλά αβύθιστο στέκεται το θρυλικό αντιτορπιλικό «Βέλος» σε ασφαλές σημείο στον εμπορικό τομέα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπου ρυμουλκήθηκε. Σύντομα αρχίζουν οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία.
Το «Βέλος» αγκυροβόλησε στη Θεσσαλονίκη στις 9 Σεπτεμβρίου 2019, δηλαδή μία ολόκληρη τετραετία πριν αναλάβει υπουργός Εθνικής Άμυνας ο Νίκος Δένδιας. Μάλιστα ο τελευταίος, σύμφωνα με αμυντικές πηγές, «ζήτησε από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού να διερευνηθεί το ζήτημα του τόπου ελλιμενισμού του αντιτορπιλικού “Βέλος”».
Ωστόσο, έχει σημασία να συγκρατήσουμε ότι το αντιτορπιλικό-σύμβολο της δημοκρατικής αντίστασης δεν κινδύνεψε ποτέ να βυθιστεί.
Όπως φαίνεται και στην κεντρική φωτογραφία, η «λαβωματιά» του, εξαιτίας της κακοκαιρίας, είναι σε σημείο που απέχει ασφαλές ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας.
«Το Ναυτικό είχε κάνει πολλές προσπάθειες να προστατεύσει το πλοίο» (…) «Οι ζημιές φαίνονται μεγάλες αλλά είναι εύκολο να επισκευαστούν. (…) Δεν είναι μία καταστροφική βλάβη», δήλωσε ο Βελής Παππάς, αντιναύαρχος εν αποστρατεία και γιος του κυβερνήτη του αντιτορπιλικού, ναυάρχου και πολιτικού Νίκου Παππά, στην εκπομπή της ΕΡΤ «UPDATE» και τον Θανάση Σιαφάκα.
Ο Νικόλαος Παππάς (1930 – 5 Απριλίου 2013) ήταν Έλληνας αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού και πολιτικός. Αποτέλεσε πρωτεργάτη του αντιδικτατορικού Κινήματος του Ναυτικού το 1973.
Στις 25 Μαΐου 1973, ο Νίκος Παππάς έγινε διεθνώς γνωστός, όταν για να εκδηλώσει την αντίθεσή του προς την απριλιανή δικτατορία, οδήγησε το αντιτορπιλικό «Βέλος ΙΙ», του οποίου ήταν κυβερνήτης, στην Ιταλία πρωτοστατώντας στο Κίνημα του Ναυτικού της 23ης Μαΐου 1973.
Στη συνέχεια αποτάχθηκε από το Ναυτικό με απόφαση της δικτατορίας, η οποία του αφαίρεσε την ελληνική ιθαγένεια.
Το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας, ο Νίκος Παππάς διετέλεσε διευθυντής Διοικήσεως Ναυστάθμου Σαλαμίνας για έναν χρόνο.
«Όταν ήμουν παιδάκι, ο πατέρας μου με έπαιρνε ταξίδι με το “Βέλος”, οπότε καταλαβαίνετε πώς νιώθω.
»Υπάρχει μεγάλος δεσμός με το πλοίο. Αυτό με έκανε να μπω στο Ναυτικό» είπε χαρακτηριστικά ο Βελής Παππάς, αντιναύαρχος ε.α. και γιος του κυβερνήτη του θρυλικού αντιτορπιλικού.
«Είχαμε πει επανειλημμένως ότι εκεί (που είναι αγκυροβολημένο το αντιτορπιλικό) δεν είναι ασφαλές σημείο.
»Οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι άνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού» (…) «κατά τη γνώμη μου το “Βέλος” θα έπρεπε να είναι στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης όπου και ανήκει», έπειτα από τις ζημιές που υπέστη από την κακοκαιρία.
Ο ίδιος δήλωσε επίσης στο Star Channel:
«(…) είχαμε επανειλημμένως πει ότι εκεί δεν είναι ασφαλές το σημείο, γιατί πιάνουν οι καιροί.
»Οι μόνοι που δεν φταίνε για αυτόν τον λόγο είναι οι άνθρωποι του Ναυτικού. (…)».
Στις 26 Μαρτίου 1991 το «Βέλος» παροπλίσθηκε.
Το 1994 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το ανακήρυξε μουσείο για τον αγώνα ενάντια στην δικτατορία και το πλοίο αγκυροβόλησε στον Πόρο.
Στις 14 Δεκεμβρίου 2000 μεταφέρθηκε στη ναυτική βάση της Σαλαμίνας για επισκευή και ανάπλασή του σε επισκέψιμο ναυτικό μουσείο.
Στις 26 Ιουνίου 2002 αγκυροβόλησε στο πάρκο ναυτικής παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο ως επισκέψιμο Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα.
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2017 έπλευσε για τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας για να επισκευαστεί και να συντηρηθεί.
Στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 αγκυροβόλησε στη Θεσσαλονίκη και είναι επισκέψιμο στο κοινό ως Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα.
Στις 28 Μαρτίου 2023 και στις 18 Νοεμβρίου του ίδιου έτους, συνθήκες έντονης κακοκαιρίας που επικρατούσαν στη Θεσσαλονίκη οδήγησαν στην πρόκληση ζημιών στο αντιτορπιλικό.