“Κόλαση περιμένει όσους υπαχθούν στην ρύθμιση και εκπέσουν αφού θα κληθούν να πληρώσουν το σύνολο των οφειλών τους, ενώ θα αναβιώσουν άμεσα όλα τα μέσα δίωξης και εκτέλεσης” τονίζει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ για την τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πολιτών στην εφορία.
“Για οφειλές που ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ΕΥΡΩ η ρύθμιση σε 36, 48 ή 60 μηνιαίες δόσεις που προβλέπεται μπορεί να οδηγεί στην καταβολή μηνιαίων ποσών, που υπερβαίνουν την ικανότητα του οφειλέτη να πληρώσει” επισημαίνει στην ανακοίνωσή του και συμπληρώνει ότι “στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα υπάρχει δυνατότητα υπαγωγής αφού όσοι χρωστούν δεν μπορεί να είναι ενήμεροι φορολογικά”.
Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία:
Η παραπαίουσα συγκυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου, 20 ημέρες μετά και υπό την πίεση της ολοκληρωμένης και συνεκτικής νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΣΥΡΙΖΑ για την θέσπιση άμεσων μέτρων ανακούφισης των πολιτών και επανεκκίνησης της οικονομίας με ιδιαίτερο βάρος στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, κατέθεσε ενώπιον του κοινοβουλίου μια τροπολογία για την ρύθμιση των οφειλών άτολμη και ξεκομμένη από ένα συνολικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Τη συμπληρώνει δε και με την παράταση για δύο έτη της έκτακτης εισφοράς αποδεικνύοντας την αλήθεια του ρητού: Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.
Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης μοιάζουν όσο η μέρα με τη νύχτα.
Διαφορές:
1.Με την τροπολογία της Κυβέρνησης απαλλάσσονται σ’ ένα ποσοστό μόνο προσαυξήσεις και τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής της βεβαιωμένης οφειλής και όχι τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν και αποτελούν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής. Έτσι, εκβιάζονται οι πολίτες να παραιτηθούν από το νόμιμο δικαίωμα τους να αμφισβητήσουν το ύψος της βεβαιωμένης οφειλής Διοικητικά ή Δικαστικά.
Στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αντίθετα όλες οι αμφισβητούμενες από τους πολίτες υποθέσεις πριν ρυθμιστούν σε δόσεις παραπέμπονται σε Επιτροπές Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, ώστε να προσδιορισθεί το ακριβές ύψος της οφειλής, διευκολύνεται η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, ενώ το συνολικό ποσό από προσαυξήσεις και πρόστιμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του αρχικώς οφειλόμενου κεφαλαίου.
2. Για οφειλές που ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ΕΥΡΩ η ρύθμιση σε 36, 48 ή 60 μηνιαίες δόσεις που προβλέπεται μπορεί να οδηγεί στην καταβολή μηνιαίων ποσών, που υπερβαίνουν την ικανότητα του οφειλέτη να πληρώσει. Ταυτόχρονα ο οφειλέτης οφείλει να είναι ενήμερος για τις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις ώστε να υπαχθεί και να παραμείνει στην ρύθμιση. Έτσι είναι βέβαιον ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα υπάρχει δυνατότητα υπαγωγής αφού όσοι χρωστούν δεν μπορεί να είναι ενήμεροι φορολογικά. Ακόμη όμως κι αν υπαχθεί κάποιος στην ρύθμιση θα εκπέσει στον πρώτο μήνα που δεν θα μπορέσει να καταβάλλει την δόση και τις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του.
Στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπεται ρύθμιση για όλους σε 84 δόσεις του ποσού της οφειλής, σε κάθε περίπτωση όμως το ποσό της δόσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του ετήσιου εισοδήματος του προηγούμενου έτους. Αν το υπερβαίνει οι δόσεις θα είναι περισσότερες. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα του οφειλέτη να πληρώσει τις δόσεις αλλά και να διατηρήσει ένα αξιοπρεπές μηνιαίο εισόδημα και την λειτουργία της επιχείρησης που είναι και το ζητούμενο για την επανεκκίνηση της Οικονομίας. Ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα σήμερα είναι να σταματήσουν τα λουκέτα για χρέη στο Δημόσιο! Επίσης στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπεται αναστολή για 12 μήνες της καταβολής των δόσεων για όσους έχουν μηδενικό εισόδημα.
3.Επιπλέον με την πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ, καταργείται ο χαρακτηρισμός ως διαρκούς του αδικήματος της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο και απαλλάσσονται της ποινικής ευθύνης όσοι έχουν αποδεδειγμένα αντικειμενική αδυναμία να καταβάλλουν τις οφειλές τους.
Απαγορεύεται επίσης η παράνομη κατάσχεση με e-mail των τραπεζικών λογαριασμών και η έφοδος στις κατοικίες φορολογικών υπαλλήλων χωρίς παρουσία Εισαγγελέα.
4. Ύποπτο πρέπει να χαρακτηρισθεί ως προς τις προθέσεις της Κυβέρνησης και το παραχωρούμενο με την τροπολογία δικαίωμα στο Υπουργείο Οικονομικών έγγραφης υποθήκης. Έτσι το μέτρο της κατάσχεσης που αναστέλλεται (μόνον η εκτέλεση!) επιβαρύνεται και με το μέτρο της υποθήκευσης της κατοικίας ή της επαγγελματικής στέγης.
5.Κόλαση περιμένει, τέλος, όσους υπαχθούν στην ρύθμιση και εκπέσουν αφού θα κληθούν να πληρώσουν το σύνολο των οφειλών τους, ενώ θα αναβιώσουν άμεσα όλα τα μέσα δίωξης και εκτέλεσης.
Θα μπορούσε κανείς να πολλαπλασιάσει τις αναφορές σε κρυφά σημεία της τροπολογίας που τελικά ένα και μόνο στόχο έχουν. Να λειτουργήσουν είτε ως αντικίνητρα είτε ως πραγματικοί περιορισμοί για όσους έχουν ανάγκη να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία. Αποδεικνύεται τελικά πως ο θησαυρός του κυρίου Σαμαρά ήταν στην πραγματικότητα άνθρακας.
Εξάλλου η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους που συνοδεύει την τροπολογία αναφέρει ότι το κόστος ή το όφελος που θα προκύψει από την ρύθμιση εξαρτάται από τον αριθμό των οφειλετών που θα εισαχθούν σε αυτή.
Επαναλαμβάνει δηλαδή τις διατυπώσεις της έκθεσης που συνόδευε το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Πουθενά, όμως, δεν χρησιμοποιεί την τρομοκρατική γλώσσα που χρησιμοποίησε το Υπουργείο Οικονομικών στην πρωτοφανή ανακοίνωσή του για το Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης που φαίνεται ότι έχει οδηγήσει την συγκυβέρνηση σε γενικευμένο πανικό.
Η Κυβέρνηση αν ήθελε πράγματι να δώσει λύση στο πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους θα όφειλε να έχει αποσύρει τη ρύθμιση και να φέρει για συζήτηση και ψήφιση στο Κοινοβούλιο την ολοκληρωμένη πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ που θέτει τις βάσεις για την ανατροπή της λιτότητας και της υπερφορολόγησης των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων.