Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε σύσσωμη η ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής με θέμα τις αστοχίες στον συντονισμό των κρατικών υπηρεσιών και την έλλειψη ανταπόκρισης από τις «Αττικές Διαδρομές ΑΕ», που οδήγησαν στον εγκλωβισμό πολιτών και το μπλοκάρισμα των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Συγκεκριμένα, απευθυνόμενοι στον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη, οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ ζητούν απαντήσεις και την κατάθεση εγγράφων για τα ακόλουθα θέματα:
1. Πότε έγιναν οι συσκέψεις πριν την εκδήλωση της χιονόπτωσης της 24ης Ιανουαρίου, ποιοι κλήθηκαν, τι προτάσεις κατατέθηκαν τόσο από τις υπηρεσίες, όσο και από τις «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» και ποια τα πρακτικά με τις αποφάσεις από τις συσκέψεις αυτές; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
2. Πότε δόθηκε η πρώτη εντολή για διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό και πότε ανταποκρίθηκε η Αττική Οδός και πότε τελικά έγινε αυτό; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
3. Πότε έγινε έλεγχος της ετοιμότητας λειτουργίας και της επάρκειας των εκχιονιστικών μηχανημάτων της Αττικής Οδού και εάν ναι ποια ήταν η αξιολόγηση του ελέγχου; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ και Α.Κ.Ε
Προς: τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χ. Στυλιανίδη
Θέμα: Αστοχίες στο συντονισμό των κρατικών υπηρεσιών και έλλειψη ανταπόκρισης από τις «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» οδήγησαν στον εγκλωβισμό και το μπλοκάρισμα των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Η τραγική κατάσταση που έζησαν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί και κάτοικοι της Αττικής με την εκδήλωση της χιονόπτωσης της 24 και 25 Ιανουαρίου απαιτεί την απάντηση σε μια σειρά ερωτηματικά που μένουν ακόμη αναπάντητα.
Αν και τα έντονα καιρικά φαινόμενα της ισχυρής χιονόπτωσης είχαν έγκαιρα προβλεφθεί, η ανταπόκριση τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε υλοποίηση έδειξε εκ του αποτελέσματος ότι απείχε πολύ από το επίπεδο αντίδρασης ενός σύγχρονου κράτους.
Κύρια αιτία του ντόμινο που εξελίχθηκε και είχε ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση και τον εγκλωβισμό για πολλές ώρες εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών και οδηγών ήταν η διακοπή λειτουργίας της Αττικής Οδού από τις δύο πρώτες ώρες εκδήλωσης μάλιστα της χιονόπτωσης.
Λόγω της κομβικής λειτουργίας της Αττικής Οδού, αυτό είχε ως επακόλουθο την εκδήλωση και του κυκλοφοριακού εμφράγματος που πέρα από την ατέλειωτη ταλαιπωρία έθεσε και σε κίνδυνο και ανθρώπινες ζωές. Αιτία του εμφράγματος ήταν η έλλειψη πρόνοιας άμεσης εφαρμογής της διακοπής της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων καθώς και η πλημμελής και καθυστερημένη λειτουργία των εκχιονιστικών μηχανημάτων στην Αττική Οδό.
Από αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και της Αττικής Οδού φαίνεται ότι για αυτά τα δύο κρίσιμα θέματα υπήρξε ασυνεννοησία τόσο κατά τον σχεδιασμό της πρόληψης των προβλημάτων όσο και κατά την εφαρμογή.
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Πότε έγιναν οι συσκέψεις πριν την εκδήλωση της χιονόπτωσης της 24ης Ιανουαρίου, ποιοι κλήθηκαν, τι προτάσεις κατατέθηκαν τόσο από τις υπηρεσίες όσο και από τις “Αττικές Διαδρομές ΑΕ” και ποιά τα πρακτικά με τις αποφάσεις από τις συσκέψεις αυτές; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
2. Πότε δόθηκε η πρώτη εντολή για διακοπή της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό και πότε ανταποκρίθηκε η Αττική Οδός και πότε τελικά έγινε αυτό; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
3. Πότε έγινε έλεγχος της ετοιμότητας λειτουργίας και της επάρκειας των εκχιονιστικών μηχανημάτων της Αττικής Οδού και εάν ναι ποια ήταν η αξιολόγηση του ελέγχου; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.