Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Παππάς για αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου: Ο κ. Μητσοτάκης αρέσκεται σε ψέματα, απευθείας αναθέσεις και «καπέλο» εκατομμυρίων

Παππάς για αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου: Ο κ. Μητσοτάκης αρέσκεται σε ψέματα, απευθείας αναθέσεις και «καπέλο» εκατομμυρίων
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αχαΐα, Δημόσια Έργα, Εθνική Οδός Πύργου - Πάτρας, Νίκος Παππάς, Πάτρα, Προοδευτική Συμμαχία, Πύργος, ΣΥΡΙΖΑ, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,

Ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών, εξαπέλυσε πυρά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου. «Οι ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη για την Πατρών–Πύργου, ένα έργο που ο ίδιος σταμάτησε το 2019 με στόχο να το δώσει σε συγκεκριμένο ανάδοχο, βρίθουν ψεμάτων και… σπατάλης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ», υπογραμμίζει ο πρώην υπουργός. Διαβάστε την ανακοίνωσή του:

Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά:

• Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συμφώνησε να δώσει το έργο με απευθείας ανάθεση στις μεγάλες κατασκευαστικές της Κορίνθου – Πατρών με «καπέλο» 114 εκατ. ευρώ, που θα πληρώνουν οι πολίτες μέσω διοδίων σε όλη την παραχώρηση, δίνοντας για τρία χρόνια το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου.

• Το κόστος κατασκευής του οδικού άξονα αυξήθηκε από τα 225 εκατ. ευρώ, όπως είχε προκύψει από τις ανοιχτές διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, κατά 75 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουν και οι πολίτες της Αχαΐας και του Πύργου:

• Η Ν.Δ., αφού το 2013 έβγαλε το τμήμα Πατρών–Πύργου από την Ολυμπία Οδό και παρέδωσε στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. «βαλτωμένη» την Κορίνθου–Πατρών για πάνω από πέντε χρόνια, όχι μόνο δεν είχε εγκεκριμένη χρηματοδότηση για την Πατρών–Πύργου, αλλά δεν είχε καν καταθέσει προς έγκριση στην Ε.Ε. φάκελο μεγάλου έργου.

• Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά, ένα μήνα πριν τις εκλογές, προκήρυξε διαγωνισμό για το τμήμα Πατρών–Πύργου, χωρίς εγκεκριμένη χρηματοδότηση, περιέλαβε πλαστές ποσότητες υλικών και εργασιών και ελλιπέστατες μελέτες που είχαν εκπονηθεί από τους ίδιους εργολάβους της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού με στόχο την προνομιακή συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία.

Τα ανωτέρω αποδείχθηκαν όταν με την επικαιροποίηση των μελετών προέκυψαν ενδεικτικά ότι οι ποσότητες των αδρανών υλικών ήταν κατά δύο φορές μεγαλύτερες από αυτές που περιγραφόταν στον διαγωνισμό της Ν.Δ.

Η Πατρών – Πύργου θα ολοκληρώνονταν σε έναν χρόνο από σήμερα.

Ο κ. Μητσοτάκης, γνωρίζοντας το «καπέλο» των 114 εκατ. ευρώ που θα πληρώσουν οι πολίτες και των πρόσθετων 75 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του έργου, ψεύδεται όταν λέει ότι το πρόσθετο κόστος των 75 εκατ. προέρχεται από καθυστέρηση και όχι από την απευθείας ανάθεση, που προτιμήθηκε αντί των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Επίσης, πριν από λίγους μήνες κατήργησε την Υπουργική Απόφαση του 2014 με νόμο ενώ είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, προκειμένου να προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση.

Δυστυχώς, η προτεραιοποίηση των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή ήταν άλλη.

Δεν περιελάμβανε τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα και την ενίσχυση των τοπικών οικονομιών.

Βασική τους μέριμνα αποτέλεσε, όπως σε όλα τα μεγάλα έργα, η εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Τα ψέματα που έλεγε ο κ. Μητσοτάκης πριν τις εκλογές και όσα αναφέρει σήμερα καταρρέουν.

Οι πολίτες θα περιμένουν για χρόνια την ολοκλήρωση του έργου, πληρώνοντας «καπέλα» και διόδια εκατομμυρίων ευρώ για τρία χρόνια περισσότερα.

Καλούμε, τέλος, τον κ. Μητσοτάκη να καταθέσει όλη την εν κρυπτώ αλληλογραφία και τα έγγραφα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και της Ε.Ε., που εδώ και δύο χρόνια ζητάμε στη Βουλή, αλλά η κυβέρνηση δεν καταθέτει, απαξιώνοντας το κοινοβούλιο και τη δημοκρατία.

Σχετικά άρθρα