Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κρήτης: Θα κατασκευάσουμε τον ΒΟΑΚ χωρίς διόδια – Επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κρήτης: Θα κατασκευάσουμε τον ΒΟΑΚ χωρίς διόδια – Επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΒΟΑΚ Αυτοκινητόδρομος 90 (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), Διόδια, Κρήτη, Προοδευτική Συμμαχία, ΣΥΡΙΖΑ, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,

Την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στις διαδικασίες κατασκευής του ΒΟΑΚ [Αυτοκινητόδρομος 90 (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης)], την αδιαφορία της κυβέρνησης για τις απόψεις της κρητικής κοινωνίας, αλλά και την εμμονή στο θέμα των διοδίων, την στιγμή μάλιστα που δεν προβλέφτηκε να αξιοποιηθούν κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης επικρίνουν οι οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ στην Κρήτη, με κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν.

Στην ανακοίνωσή τους οι Νομαρχιακές Επιτροπές Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Λασιθίου και Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επαναλαμβάνουν επίσης την δέσμευση του κόμματός τους για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου χωρίς διόδια για τους μόνιμους κάτοικους του νησιού.

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι τέσσερις κομματικές οργανώσεις της Κρήτης, υπό τον τίτλο «Το χθες, το σήμερα και το αύριο για τον ΒΟΑΚ» αναφέρει:

«Είναι γνωστό στους πάντες ότι μέχρι το 2015 που ανέλαβε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το έργο του ΒΟΑΚ είχε καταστεί κακόγουστο ανέκδοτο και κοροϊδία προς τους Κρητικούς, χωρίς καμία ουσιαστική ενέργεια από την πλευρά των προηγουμένων κυβερνήσεων.

»Απ τα τέλη του 2016 και μετά ο σχεδιασμός και η προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας ωρίμασαν και μπήκαν σε πορεία υλοποίησης απ το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΚ καθώς σύνηψαν προγραμματική σύμβαση για τις προκαταρκτικές ενέργειες και διαδικασίες προετοιμασίας της Προκήρυξης του Διαγωνισμού

»Σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις για την υλοποίηση του νέου Β.Ο.Α.Κ ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ διαπιστώνει τα εξής:

»– Η κυβέρνηση της ΝΔ έχασε 2,5 πολύτιμα χρόνια για το ΒΟΑΚ, με αοριστολογίες και ανυπόστατες υποσχέσεις για δήθεν άλλο τρόπο υλοποίησης του έργου, εμπαίζοντας συστηματικά τον κρητικό λαό.

»Σήμερα τελικά έρχεται το Υπουργείο και υιοθετεί τον αρχικό σχεδιασμό του έργου και προχωρά στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως ακριβώς είχαν διαμορφωθεί επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

»– Η κυβέρνηση αδιαφορώντας για τις απόψεις της τοπικής κοινωνίας και των θεσμικών φορέων του νησιού, υποβάθμισε σε εντελώς προσχηματική την οφειλόμενη διαβούλευση μαζί τους, αγνοώντας (μέχρι τώρα) τις τεκμηριωμένες προτάσεις για την βελτίωση της χάραξης του δρόμου και καθιστώντας επισφαλή την ομαλή και έγκαιρη υλοποίηση του έργου.

»– Παρά την ύπαρξη των (απρόβλεπτων) πρόσθετων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν εξασφάλισε την πλήρη χρηματοδότηση του συνολικού έργου Κίσαμος – Σητεία, αλλά άφησε εκτός του νέου ΕΣΠΑ έργα, που πρέπει να υλοποιηθούν κατά προτεραιότητα, όπως τη σύνδεση του Β.Ο.Α.Κ. με τον λιμένα της Σούδας και τον αερολιμένα των Χανίων ή την παράκαμψη της Παχειάς Άμμου στο Λασίθι.

»– Σχεδιάζει περαιτέρω το Υπουργείο την επιβολή διοδίων για όλους ανεξαιρέτως και για τους μονίμους κατοίκους του νησιού, επιβαρύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις όλων των Κρητικών.

»Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεσμεύεται ως αυριανή κυβέρνηση ότι:

»-Για τα διόδια θα επαναφέρει τον αρχικό σχεδιασμό, δηλαδή διόδια δεν θα επιβληθούν στους μόνιμους κατοίκους για τις μετακινήσεις των ελαφριών, ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, αλλά θα επιβληθούν μόνο για τις μετακινήσεις των επισκεπτών του νησιού και των βαρέων οχημάτων.

»Τα διόδια μάλιστα θα υπολογίζονται χιλιομετρικά, με βάση την απόσταση που διανύει ο κάθε χρήστης και θα επιβάλλονται ηλεκτρονικά.

»– Θα προχωρήσει άμεσα τον ενιαίο σχεδιασμό που είχε προγραμματίσει για την υλοποίηση του συνολικού οδικού δικτύου του ΒΟΑΚ και των κάθετων αξόνων του.

»Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τέλος συντάσσεται με τις τεκμηριωμένες θέσεις, που διατυπώθηκαν από τους θεσμικούς φορείς και την τοπική κοινωνία, για τη βελτίωση της χάραξης και θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο ώστε να εξασφαλιστεί η αποδοχή των θέσεων αυτών πριν την συμβασιοποίηση του έργου».

Σχετικά άρθρα