Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Καραμανλής: Δεν αποζημιώνεται ο παραχωρησιούχος για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού λόγω «Μήδειας»

Καραμανλής: Δεν αποζημιώνεται ο παραχωρησιούχος για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού λόγω «Μήδειας»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Εθνική Οδός, Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας, Κώστας Καραμανλής, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χιόνι, Χιόνια,

«Ο παραχωρησιούχος δεν δικαιούται αποζημίωση για το κλείσιμο της Εθνικής Οδού κατά την κακοκαιρία “Μήδεια”», επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ειδικότερα, σε επίκαιρη ερώτηση για την διακοπή της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός» κατά την πρόσφατη κακοκαιρία «Μήδεια», ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι «Πρώτον δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης δεδομένου ότι οι παραχωρησιούχοι σε όλη την Ελλάδα και στην περίπτωση της Μαλακάσας πέτυχαν οι αυτοκινητόδρομοι να παραμείνουν απόλυτα λειτουργικοί κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας».

Δεύτερον, είπε ο υπουργός, καθώς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έλαβαν την απόφαση να κλείσει η Εθνική Οδός με γνώμονα τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και της ασφάλειας των πολιτών, ο παραχωρησιούχος δεν δύναται να προβεί και δεν έχει προβεί σε αίτημα αποζημίωσης.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε άλλωστε ότι ήταν η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που το 2019 για πρώτη φορά θεσμοθέτησε ειδική διαδικασία για την επιβολή προστίμων σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος δεν κρατήσει το δρόμο ανοιχτό.

Εξάλλου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η απόφαση για το κλείσιμο δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να διατηρήσει την οδό ανοικτή, αλλά η Ελληνική Αστυνομία, όπως έχει εξηγήσει και ο αρμόδιος υπουργός Προστασίας, ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες.

Υπενθύμισε δε ότι το 2017 και πάλι ήταν ανοιχτή η Εθνική Οδός, αλλά είχαν «διπλώσει» μία νταλίκα και δύο λεωφορεία, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν πάνω από 10 ώρες εκατοντάδες πολίτες.

Ο κ. Καραμανλής αποσαφήνισε επίσης ότι πριν την έναρξη των ισχυρών καιρικών φαινομένων, οι ιδιωτικές εταιρείες παραχώρησης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τη λειτουργία και συντήρηση οδικών αξόνων, είχαν τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της αρμόδιας Υπηρεσίας που εποπτεύει την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων των παραχωρησιούχων, είχε προβεί σε ενδελεχή έλεγχο για να εξασφαλίσει την ορθή υλοποίηση των προβλεπομένων στα Σχέδια Αποχιονισμού.

Ειδικότερα, για τα τμήματα της Νέας Οδού Μεταμόρφωση – Σκάρφεια- Ράχες διαπιστώθηκε ότι ο Παραχωρησιούχος είχε 68 εκχιονιστικά μηχανήματα, 32 λοιπά μηχανήματα αποχιονισμού και 4.000 τόνους διαθέσιμο αλάτι. Τα αντίστοιχα νούμερα για το Ξυνιάδα- Τρίκαλα είναι 25 μηχανήματα και 1.100 τόνοι αλάτι.

Υπογράμμισε επίσης ότι για τις ώρες που άνοιξε η Εθνική Οδός, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζήτησε από τον παραχωρησιούχο να μην επιβληθούν διόδια σε όσους κινούνταν στο οδικό δίκτυο, ώστε όλοι οι οδηγοί – και κυρίως οι μεταφορείς εμπορευμάτων – να εξυπηρετηθούν.

Προτεραιότητα το νέο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο- Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για τη βελτίωση της οδικής πρόσβασης

Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση για το νέο Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο στο Φίλυρο τόνισε ο κ. Καραμανλής ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Κυβέρνησης, η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου και των παρεμβάσεων και έργων για την ασφαλή και ταχεία πρόσβαση των ασθενών σε αυτό.

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για τη ριζική ανακατασκευή του υφιστάμενου οδικού δικτύου και ότι η Εγνατία Οδός έχει ήδη προβεί στη βελτίωση της λεωφόρου Παπανικολάου, που συνδέει την περιφερειακή οδό με το Φίλυρο.

Επισήμανε ότι στόχος είναι να ενισχυθούν οι οδικές υποδομές ώστε με την έναρξη λειτουργίας του Νοσοκομείου το 2025, να διασφαλιστεί η ασφαλής προσέγγιση σε αυτό.

Υπενθύμισε πως η σημερινή Κυβέρνηση παρέλαβε το συγκεκριμένο έργο με πολλά τεχνικά προβλήματα, καθώς το 2018 η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας είχε αρνηθεί να παραχωρήσει το Στρατόπεδο Καρατάσιου και επελέγη τελικά ο συγκεκριμένος χώρος, που δεν επαρκεί και δε διαθέτει τις κατάλληλες οδικές υποδομές.

Σημείωσε επίσης ότι η μελέτη της οδοποιίας για την οδική σύνδεση του νέου Παιδιατρικού Νοσοκομείου έχει ολοκληρωθεί με μέριμνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αυτήν την στιγμή εκκρεμεί το Κτηματολόγιο, που τελεί υπό έγκριση, κι ακολούθως θα κηρυχθούν οι απαιτούμενες συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις, με τη διαδικασία που ακολουθείται για έργα εθνικής σημασίας ή ειδικού σκοπού ώστε να προχωρήσουν όσο πιο γρήγορα. Στο σημείο αυτό επισήμανε ότι με τις αλλαγές στο νόμο 4412, προωθείται και η επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων για δημόσια έργα.

Ο κ. Καραμανλής κλείνοντας τόνισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα διευκολύνει την ιδιωτική μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία, όπως αυτή που έχει αναλάβει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για το Παιδιατρικό Νοσοκομείο, αλλά και ότι η Θεσσαλονίκη σε τέσσερα χρόνια από τώρα θα έχει ένα σύγχρονο Μετρό, τις αστικές συγκοινωνίες που της αξίζουν, το flyover και σύνδεση του λιμανιού με οδικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, ώστε να παίξει το ρόλο που πρέπει ως η πρωτεύουσα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Σχετικά άρθρα