Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

«Καμία πολιτική βούληση για πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων»

«Καμία πολιτική βούληση για πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Γιώργος Σταθάκης, Ευγενία Ουζουνίδου, Θανάσης Πετράκος, Λαθρεμπόριο Καυσίμων, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ΣΥΡΙΖΑ,

Για ανυπαρξία πολιτικής βούλησης στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων κατηγορούν επτά βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ την κυβέρνηση με σχετική ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

Στην ερώτηση, η οποία φέρει την υπογραφή των Θανάση Πετράκου, Γιώργου Σταθάκη, Λαφαζάνης Παναγιώτης, Γελαλής Δημήτρης, Αλεξόπουλος Απόστολος, Καφαντάρη Χαρά και Ουζουνίδου Ευγενία, αναφέρεται ότι «η κυβέρνηση εν μέσω φοροεπιδρομής δεν έχει να επιδείξει ουσιαστικά αποτελέσματα στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων», ενώ υπογραμμίζει τις σημαντικές απώλειες στα έσοδα του Δημοσίου.

Διαβάστε την ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

«Ανυπαρξία πολιτικής βούλησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων»

Η κυβέρνηση, εν μέσω άγριας φοροεπιδρομής εις βάρος μισθωτών ελευθέρων επαγγελματιών και συνταξιούχων, δεν έχει να επιδείξει ουσιαστικά αποτελέσματα στην πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, παρά τις συνεχείς μας ερωτήσεις και ανακοινώσεις, τις παρεμβάσεις παραγόντων του υγιούς εμπορίου, αλλά και του Γ.Γ. Διαφάνειας κ. Γ. Σούρλα.

Οι σημαντικές απώλειες δημοσίων εσόδων από την παράνομη διακίνηση καυσίμων αποκαλύπτει έλλειψη πολιτικής βούλησης από την εκ μέρους της κυβέρνησης συνολικά και ιδιαίτερα της πολιτικής ηγεσίας των αρμόδιων υπουργείων. Και αυτό διότι, παρά την ψήφιση τον Αύγουστο του 2013 των σχετικών διατάξεων, σήμερα εκκρεμεί ακόμα η εγκατάσταση ενός ολοκληρωμένου συστήματος εισροών-εκροών σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις του συστήματος διανομής καυσίμων.

Είναι σαφές λοιπόν ότι, κανένα ημίμετρο και καμία μερική νομοθετική βελτίωση δεν πρόκειται να αποδειχθεί αποτελεσματική στον περιορισμό του προβλήματος, χωρίς την δημιουργία ενός πλήρους ελεγκτικού μηχανισμού που να περιλαμβάνει όλα τα στάδια της διακίνησης, συμπεριλαμβανομένων τόσο των πρατηρίων όσο όμως και των ναυτιλιακών καυσίμων και των εξαγωγών και των διυλιστηρίων..

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Πόσα ακριβώς είναι τα εν λειτουργία πρατήρια στη χώρα; Πόσα πρατήρια έχουν διασυνδεθεί και αποστέλλουν στοιχεία στη ΓΓΠΣ; Πόσα πρατήρια έχουν ενεργοποιήσει το σύστημα καταγραφής χωρίς να έχουν συνδεθεί; Πόσα πρατήρια έχουν εγκαταστήσει το σύστημα αλλά δεν το έχουν ενεργοποιήσει; Πόσα πρατήρια δεν έχουν εγκαταστήσει το σύστημα;

2. Πότε προβλέπεται να εγκατασταθούν τα συστήματα X-RAY στα τελωνεία της χώρας;

3. Πότε θα εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών, κλπ) που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα;

4. Πότε θα εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου στα θαλάσσια μέσα μεταφοράς ναυτιλιακού καυσίμου; Γιατί δεν έχει εκδοθεί ακόμη σχετική ΚΥΑ με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής;

5. Πόσους ελέγχους για λαθραία ναυτιλιακά καύσιμα έχουν διενεργήσει τα ειδικά πλωτά μέσα του λιμενικού;

6. Πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί για τον εντοπισμό εικονικών εξαγωγών;

7. Με τι τρόπο θα γίνουν έλεγχοι στα αμαξοστάσια εταιριών με στόλους αυτοκινήτων, οι οποίες διατηρούν στους χώρους αυτούς δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων;

8. Πότε προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και σύνδεση με την ΓΓΠΣ του συστήματος εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διανομής και εμπορίας;

9. Γιατί δεν έχει συνεδριάσει ακόμη η Διυπουργική Επιτροπή των 7 Γραμματέων των εμπλεκόμενων Υπουργείων, που με Εξαιρετικά Επείγουσα απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών συστήθηκε στις 27/6/2014, για τον έλεγχο και την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης καυσίμων;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Πετράκος Θανάσης
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Σταθάκης Γιώργος
Γελαλής Δημήτρης
Αλεξόπουλος Απόστολος
Καφαντάρη Χαρά
Ουζουνίδου Ευγενία

Σχετικά άρθρα