Για ένα τελείως διαφορετικό καλοκαίρι, όπου δεν μπορεί να προσδιοριστεί το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση της νέας καμπάνιας για τον ελληνικό τουρισμό.
Επεσήμανε ωστόσο, ότι η χώρα έχει προετοιμαστεί για να υποδεχθεί από τις 15 Ιουνίου τους πρώτους εξωτερικούς επισκέπτες, προτάσσοντας σε κάθε περίπτωση το θέμα της υγειονομικής ασφάλειας.
«Στην Ελλάδα τα καταφέραμε καλά, γιατί δουλέψαμε όλοι μαζί και ακούσαμε τις συμβουλές των ειδικών.
»Η επιτυχία στην αντιμετώπιση της πανδημίας, μας επιτρέπει σταδιακά να επανερχόμαστε στη νέα οικονομική κανονικότητα απελευθερώνοντας σταδιακά διάφορους κλάδους.
»Δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί ο σημαντικότατος κλάδος του τουρισμού από τον οποίο η ελληνική οικονομία είναι πολλαπλώς εξαρτημένη», επισήμανε.
Σημείωσε ότι από 1η Ιουλίου θα επεκταθεί το άνοιγμα των συνόρων σε περισσότερες χώρες και άρα σε περισσότερους επισκέπτες.
Τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη τήρησης των υγειονομικών μέτρων και πρωτοκόλλων:
«Η προστασία της δημόσιας υγείας, η ασφάλεια των επισκεπτών και εργαζομένων στον τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.
»Πλεονέκτημα ότι το καλοκαίρι βρισκόμαστε έξω όπου οι ειδικοί λένε ότι οι πιθανότητες μετάδοσης μειώνονται σημαντικά.
»Θα πρέπει οι εργαζόμενοι στον τουρισμό να τηρούν τα μέτρα ατομικής προστασίας απαρέγκλιτα.
»Θα είμαστε αυστηροί στους ελέγχους σε αυτό το επίπεδο».
Ο πρωθυπουργός ανάφερε πως η νέα καμπάνια προβάλλει τη χώρα, όχι μόνο ως προορισμό αλλά και ως αντίληψη, και στοχεύει πέραν του φετινού καλοκαιριού στην προβολή της χώρας και την υποστήριξη του brand της.
Έκανε λόγο για στήριξη των εργαζομένων στον τουρισμό και με επιπλέον εργαλεία εάν αυτό χρειαστεί, αναγνωρίζοντας όιτ η πανδημία έπληξε καίρια τη συγκεκριμένη βιομηχανία. Επίσης αναφέρθηκε σε νέες πρωτοβουλίες στήριξης και του εσωτερικού τουρισμού.
«Η πανδημία άλλαξε πολλά. Επέφερε βαθιά, ελπίζουμε πρόσκαιρη, οικονομική κρίση», ανάφερε.
«Θέλω να ενθαρρύνω τους ανθρώπους του τουρισμού να εκμεταλλευτούν τα σχήματα και τα εργαλεία στήριξης και χρηματοδότησης, ώστε να διαφυλάξουν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας.
»Στεκόμαστε δίπλα σας, πάντα έτοιμοι να προσθέσουμε κι άλλα “όπλα” και εφόσον χρειάζεται να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας.
»Πάνω από όλα η ευθύνη είναι συλλογική. Το κράτος κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του με ένα πρωτοφανές πακέτο στήριξης», συμπλήρωσε.
Κατά την έναρξη της εκδήλωσης παρουσίασης της νέας τουριστικής καμπάνιας, μίλησε και ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, τονίζοντας πως οι στίχοι του Διονύσιου Σολωμού λένε τη μεγάλη αλήθεια: «Κλείσε μέσα στην ψυχή σου την Ελλάδα και θα αισθανθείς μέσα σου να λαχταρίζει κάθε είδος μεγαλείου».
Ο κ. Θεοχάρης τόνισε ότι «η ψυχή της Ελλάδας δεν έκλεισε ποτέ», σημειώνοντας πως «ξεκινάμε οργανωμένα, θέτοντας την υγεία πάνω απ’ όλα».
Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισμού μίλησε για τέσσερα βήματα:
1ον, από τις 15/6η Ελλάδα ανοίγει επιλεκτικά, με στοιχεία ευρωπαϊκών οργανισμών, για να μην τεθεί σε κίνδυνο το αγαθό της υγείας.
2ον, συνεχίζεται η επιδημιολογική αξιολόγηση, με την κυβέρνηση να είναι έτοιμη να παρέμβει όπου πουν οι ειδικοί.
3ον, έχουν υιοθετηθεί αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής.
4ον, ενισχύεται το ΕΣΥ σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς.