Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Κρέτσος: Η πολιτική τυμβωρυχία Τζιτζικώστα δεν έχει όρια – Ίχνος σεβασμού

Κρέτσος: Η πολιτική τυμβωρυχία Τζιτζικώστα δεν έχει όρια – Ίχνος σεβασμού
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Απόστολος Τζιτζικώστας, Κεντρική Μακεδονία, Λευτέρης Κρέτσος, Μακεδονία, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Προοδευτική Συμμαχία, ΣΥΡΙΖΑ, Τοπική Αυτοδιοίκηση,

Σε ανοιχτή επιστολή του ο πρώην Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος, σχετικά με τις επενδύσεις στην οπτικοακουστική βιομηχανία, αφήνει αιχμές κατά του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, λέγοντας ότι «απέδειξε ότι η πολιτική τυμβωρυχία δεν έχει όρια».

Συγκεκριμένα, στην επιστολή αναφέρεται πως με αφορμή την επικείμενη επένδυση κινηματογραφικών στούντιο στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης και λειτουργία των Περιφερειακών Film Offices «συνεχίζεται η απροκάλυπτη και χυδαία εκμετάλλευση του κόπου και της προσπάθειας όσων πραγματικά εργάστηκαν για να μπορέσει η χώρα να γίνει πιο φιλική για τους Έλληνες δημιουργούς και πιο ελκυστική για τους ξένους επενδυτές στην βιομηχανία οπτικοακουστικού περιεχομένου».

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του Λευτέρη Κρέτσου

Με επίσημο Δελτίο Τύπου, ανακοινώσεις και συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας απέδειξε ότι η πολιτική τυμβωρυχία δεν έχει όρια.

Με αφορμή την επικείμενη επένδυση κινηματογραφικών στούντιο στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης και λειτουργία των Περιφερειακών Film Offices συνεχίζεται η απροκάλυπτη και χυδαία εκμετάλλευση του κόπου και της προσπάθειας όσων πραγματικά εργάστηκαν για να μπορέσει η χώρα να γίνει πιο φιλική για τους Έλληνες δημιουργούς και πιο ελκυστική για τους ξένους επενδυτές στην βιομηχανία οπτικοακουστικού περιεχομένου.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν παχυλούς μισθούς και αξιώματα.

Είχαν όμως όραμα, εξαιρετικές νομικές και οικονομικές γνώσεις και κυρίως πολύ μεράκι για δουλειά.

Άκουσαν με προσοχή τα προβλήματα των δημιουργών και της αγοράς.

Έκαναν αλλαγές και τροποποιήσεις στα αρχικά νομοθετικά κείμενα και στις προτάσεις πολιτικής.

Διάβασαν τη διεθνή βιβλιογραφία, ταξίδεψαν και μελέτησαν τη διεθνή πρακτική.

Αφοσιώθηκαν στο στόχο αυτό και έφτιαξαν αθόρυβα νόμους, υπουργικές αποφάσεις, τροπολογίες, κανονισμούς λειτουργίας, τεχνικά δελτία, προεδρικά διατάγματα και άλλες διατάξεις.

Αρχικά δεν τους πήραν σοβαρά υπόψη, μετά λοιδορήθηκαν και όταν κατάφεραν για πρώτη φορά ιστορικά να διασφαλίσουν οικονομικούς πόρους και σταθερά προγράμματα χρηματοδότησης έγιναν ενοχλητικοί για κάποιους.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, επέμειναν και ήταν παρόντες σε κάθε πρόβλημα και σε κάθε πρόκληση που παρουσιαζόταν για να δώσουν λύση στην κινηματογραφική κοινότητα και να στηρίξουν το νέο θεσμό του ΕΚΟΜΕ και τη θετική εικόνα της χώρας.

Ακόμη και αν αυτό ήταν δύσκολο και απαιτούσε ρήξεις και διαφωνίες ακόμη και με στελέχη άλλων Υπουργείων και φορέων.

Ο τίτλος όμως του Δελτίου Τύπου του κ. Τζιτζικώστα («Έπειτα από δύο χρόνια σκληρής δουλειάς το Χόλυγουντ έρχεται στη Θεσσαλονίκη») και οι σχετικές δηλώσεις του που αναπαράγονται με πηχυαίους τίτλους στα φιλικά μέσα ενημέρωσης μας λένε ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν υπάρχουν και δεν υπήρξαν ποτέ.

Έγιναν όλα με αέρα κοπανιστό και ωραίες ιδέες. Η παραγωγή πολιτικής όμως δε γίνεται με λόγια.

Προφανώς ο κ. Τζιτζικώστας δεν έχει την πολιτική γενναιότητα να αναγνωρίσει την προσπάθεια της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά μόνο εκείνων που του ετοιμάζουν προκατ επικοινωνιακές φιέστες.

Προφανώς ο κ. Τζιτζικώστας θεωρεί ότι δούλεψε πολύ σκληρά για το συγκεκριμένο project κάνοντας πρόσφατα ένα ταξίδι στην Αμερική.

Προφανώς ο κ. Τζιτζικώστας ενημερώνει (ξανά) για μια επένδυση στην οποία έχει ήδη αναφερθεί και ο ίδιος αλλά και εγώ προσωπικά στο παρελθόν με κοινό δελτίο τύπου με τους επενδυτές και που έχει ανακοινωθεί από την 83η ΔΕΘ (δηλαδή από το 2017).

Για του λόγου το αληθές, η ίδια επένδυση αναφέρονταν και σε σχετικό δημοσίευμα στο περιοδικό Variety στα τέλη Ιουνίου, πριν τον ερχομό δηλαδή της νέας κυβέρνησης.

Η πρώτη, άλλωστε, συνάντηση για την ενημέρωση περιφερειαρχών και την αναγκαιότητα σύστασης δομών Film Offices έγινε στη Θεσσαλονίκη το 2017 με τη συμμετοχή όλων των σχετικών φορέων της πόλης (Περιφέρεια, Δήμος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ΕΡΤ3, Φεστιβάλ Κινηματογράφου) γιατί το κλειδί της επιτυχίας είναι να δυναμώσουμε τον κλάδο και την οπτικοακουστική δημιουργία ενώνοντας δυνάμεις και όχι αποκλείοντας όσες δυνάμεις μας αντιπολιτεύονται ή δεν μας αρέσουν και δεν είναι παιδικοί μας φίλοι.

Μακάρι η παρούσα κυβέρνηση να κάνει καλύτερα και περισσότερα πράγματα για την ευρύτερη βιομηχανία περιεχομένου και τις πολιτιστικές/ δημιουργικές βιομηχανίες.

Ο Σύριζα θέλει να έρχονται επενδύσεις στη χώρα και να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Γιατί αυτό που χρειάζεται πρώτα και πάνω απ’ όλα για τέτοιου είδους επενδυτικά σχέδια είναι εθνική πολιτική.

Το μόνο, όμως, παρήγορο σημείο που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι το σε διακηρυκτικό επίπεδο ενδιαφέρον από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερακάκη να συνεχιστεί και να βελτιωθεί η πολιτική και ο δρόμος που χάραξε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Ο δρόμος αυτός χτίστηκε βήμα-βήμα με σκληρή δουλειά από ομάδα ανθρώπων με σχέδιο:

Νόμος 4339/ 2015: Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοαουστικών Μέσων Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) με στελεχιακό δυναμικό που αποτελείται αποκλειστικά από εργαζόμενους στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα και με Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο συμμετέχουν και άλλα Υπουργεία εκτός του πρώην Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με στόχο να διασφαλιστούν συνέργειες και ο διυπουργικός χαρακτήρας των δράσεων του.

Νόμος 4487/ 2017, όπου προβλέπεται η δημιουργία του πρώτου επενδυτικού κινήτρου για την ενίσχυση οπτικοακουστικών έργων σε επίπεδα του 25% επί του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών. Η ενίσχυση είχε όριο τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Κοινή Υπουργική Απόφαση ΚΥΑ 923/ 2018, η οποία εξειδίκευσε την εφαρμογή του νόμου 4487/ 2017 και λειτουργίας του επενδυτικού κινήτρου.

Δημιουργία και λειτουργία πληροφοριακού συστήματος για αιτήσεις ένταξης στο επενδυτικό κίνητρο του ΕΚΟΜΕ.

Τροποποίηση του νόμου 4487/ 2017 ένα χρόνο αργότερα με το νόμο 4563/ 2018, ώστε ο νόμος να γίνει πιο ανταγωνιστικός.

Τα βασικά σημεία της τροποποίησης αυτής ήταν: α) Η αύξηση του ορίου ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων από το 25% στο 35% του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών της παραγωγής. β) Η κατάργηση του ανώτατου ορίου στο ποσό της επιχορήγησης, που μέχρι τότε ήταν τα 5 εκατ. ευρώ. γ) Η πρόβλεψη για δυνατότητα εκχώρησης του ποσού της επιχορήγησης σε Ελληνικές τράπεζες για την παροχή δανείου (bridge finance).

Κοινή Υπουργική Απόφαση ΚΥΑ 1007/ 2019, η οποία προβλέπει και φορολογικά κίνητρα της τάξεως του 30% επί των επιλέξιμων δαπανών μιας οπτικοακουστικής παραγωγής.

Η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη και ίσως μοναδική στον κόσμο που παρέχει ταυτόχρονα και χρηματοοικονομικά και φορολογικά κίνητρα σε όσους επιλέξουν να κάνουν γυρίσματα στη χώρα μας.

Κοινή Υπουργική Απόφαση KYA 59/ 2019, όπου εντάσσονται στο πρόγραμμα ενίσχυσης οπτικοακουστικών παραγωγών και τα ψηφιακά παιχνίδια (video games)

Κοινή Υπουργική Απόφαση KYA 1220/ 2019 (Τροποποίηση της Α. 1007/9-1-2019) για την παροχή φορολογικών κινήτρων για την παραγωγή ψηφιακών παιχνιδιών (video games).

Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δύο πολύ σημαντικών έργων που έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται: α) Film Offices (ύψους 5 εκατ. Ευρώ) και β) Εθνικό Αποθετήριο Οπτικοακουστικών Αρχείων (ύψους 10 εκατ. Ευρώ).

Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δύο ακόμη σημαντικών έργων για την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων του κλάδου (τα οποία για κάποιο λόγο η παρούσα κυβέρνηση ΔΕΝ προχωρά εδώ και 4 μήνες): α) Σύσταση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Οπτικοακουστικών Παραγωγών (ύψους 25 εκατ.) και β) σύσταση του Επενδυτικού Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών για Οπτικοακουστικές Παραγωγές (Venture Capital Fund ύψους 75 εκατ. τουλάχιστον).

Επίσης έχει καθυστερήσει η στελέχωση του ΕΚΟΜΕ, το στελεχιακό δυναμικό του οποίου περιορίστηκε σημαντικά μετά την έλευση της νέας κυβέρνησης και η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για τα Οπτικοακουστικά Μέσα Επικοινωνίας, για την οποία δούλεψε συστηματικά η σχετική ομάδα εργασίας της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει την εφαρμογή ειδικού τέλους προς τους παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών τύπου Netflix.

Θα μπορούσα να συνεχίσω, αλλά η ουσία είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια η Ελλάδα μέσω των κινήτρων του νόμου 4487 και των προσπαθειών της προηγούμενης κυβέρνησης κατάφερε να κάνει σημαντικά βήματα, αλλά απαιτούνται να γίνουν και άλλα. H πολιτική της φιέστας, όπως αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη προοιωνίζει ότι δεν θα γίνουν.

Οφείλουμε να προχωρήσουμε ενωμένοι και όχι με μικροψυχία και παλαιοκομματικής κοπής νοοτροπίες.

Και αν τέλος πάντων κάποιοι δεν κρατιούνται και θέλουν φιέστες ας τις κάνουν μετά όμως από πραγματική δουλειά και προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Σχετικά άρθρα