Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μυρσίνη Ζορμπά σε Μητσοτάκη: Όχι δανεισμός, αλλά οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

Μυρσίνη Ζορμπά σε Μητσοτάκη: Όχι δανεισμός, αλλά οριστική επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Βρετανία, Γλυπτά Παρθενώνα Βρετανικό Μουσείο, Ηνωμένο Βασίλειο, Κυριάκος Μητσοτάκης, Μυρσίνη Ζορμπά, Προοδευτική Συμμαχία, ΣΥΡΙΖΑ, Υπουργείο Πολιτισμού,

Την αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και της τέως υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά προκάλεσαν οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Βρετανική εφημερίδα Observer, με τις οποίες διατύπωσε αίτημα δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Λονδίνο στην Αθήνα.

Η Μυρσίνη Ζορμπά υπενθυμίζει ότι «η οριστική και όχι η προσωρινή επιστροφή των Γλυπτών στον γενέθλιο τόπο τους αποτελεί πάγια εθνική πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων από την εποχή της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη έως σήμερα» και προσθέτει πως «την στρατηγική αυτή της οριστικής επιστροφής ακολούθησε η κυβέρνηση Σύριζα και το υπουργείο Πολιτισμού (…)».

Η Μυρσίνη Ζορμπά, στη δήλωσή της σημειώνει πως «τριάντα επτά χρόνια από την αρχική διατύπωση του αιτήματος της επιστροφής των Γλυπτών και δέκα χρόνια από την λειτουργία του Μουσείου της Ακρόπολης, η επανένωση του οικουμενικού πολιτιστικού μνημείου συνέχισε να αποτελεί για τη χώρα πολιτισμικό μονόδρομο και διαρκή εκκρεμότητα με διάσταση ιστορική, πολιτισμική, επιστημονική, αισθητική, πολιτική και ηθική».

Η τέως υπουργός υπογραμμίζει ότι ο δανεισμός των Γλυπτών προς έκθεση «αποδέχεται στην ουσία τις κατά καιρούς απαντήσεις των δανειστών περί αναγνώρισης της κυριότητας εκ μέρους της χώρας μας ως προϋπόθεσης του δανεισμού, γεγονός το οποίο υπονομεύει και ακυρώνει την οριστική επιστροφή και επανένωση (…)».

Όσον αφορά τη δήλωση της υπουργού πολιτισμού: «Έχουμε 10 φορές περισσότερες (αρχαιότητες) από όσες μπορούμε πιθανόν να εκθέσουμε. Σχεδόν καθημερινά κάτι πολύτιμο βρίσκεται. Θέλουμε να εξάγουμε αυτά τα πολιτιστικά περιουσιακά στοιχεία» η Μ. Ζορμπά εκφράζει την «έκπληξή» της και θεωρώντας «ότι η μοναδική αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με παρόμοιο κυνισμό, σαν να πρόκειται για ένα οποιοδήποτε εξαγώγιμο προϊόν που η αφθονία του, μάλιστα, το υποτιμά(…)».

Σχετικά άρθρα