Η Ελλάδα τώρα, πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, τακτοποιεί με τη Βόρεια Μακεδονία τα ζητήματα με τα εμπορικά σήματα.
Ποια είναι η αλήθεια απέναντι στη διασπορά ψευδών ειδήσεων της Νέας Δημοκρατίας -και της υπόλοιπης δεξιάς- σχετικά με αυτό το σημαντικό θέμα;
Ακόμα ένας μύθος κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών κατέρρευσε.
Εδώ και 30 χρόνια επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν προβλήματα με τα εμπορικά σήματά τους εξαιτίας της διπλωματικής διαμάχης μεταξύ Ελλάδας και πρώην ΠΓΔΜ.
Για πρώτη φορά με τη Συμφωνία των Πρεσπών λύνονται μετά από τρεις δεκαετίες και κάποιοι, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της ΝΔ που έχει ρόλο ενορχηστρωτή, διασπείρουν ψευδείς ειδήσεις ότι τα προβλήματα προέκυψαν από αυτήν.
Η Συμφωνία των Πρεσπών λύνει τα προβλήματα με τα εμπορικά σήματα και ανατρέπει τις αρνητικές συνέπειες των προηγούμενων ετών για τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.
Κρασάκι του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τα Σκόπια με χρονολογία εμφιάλωσης 2007, όταν τη χώρα κυβερνούσε η Νέα Δημοκρατία και ο μέγας «μακεδονομάχος» Κώστας Καραμανλής.
Προχθές με κοινή απόφαση των δύο χωρών αποφασίστηκε να συσταθεί άμεσα, στις 15 Μαΐου η Επιτροπή που θα έχει ως έργο την εξεύρεση λύσεων στο ζήτημα των εμπορικών ονομασιών, των σημάτων και των επωνυμιών.
Πρόκειται για ένα δύσκολο κεφάλαιο γιατί όλα τα προηγούμενα χρόνια το θέμα αυτό το έκρυβαν κάτω από το χαλί.
Η επιτροπή θα αποτελείται από διεθνή ομάδα ειδικών και εκπροσώπους των δύο χωρών και καλείται να βρει λύσεις με βάση τους διεθνείς και ενωσιακούς κανόνες, όπως έχει αποφασιστεί από την Συμφωνία των Πρεσπών.
Πέραν αυτού ωστόσο, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έθεσε στον κ. Ζάεφ το θέμα που είχε προκύψει με την καμπάνια της Βόρειας Μακεδονίας σε έκθεση οινοποιίας στη Γερμανία, με τον ομόλογό του να παραδέχεται το λάθος και να δεσμεύεται για άμεση διόρθωσή του.
Από εδώ και στο εξής σε όλες τις καμπάνιες θα αναγράφεται με σαφήνεια η χώρα προέλευσης των προϊόντων, ενώ για την εμπορική τους ονομασία θα επιληφθεί η αρμόδια Επιτροπή.