Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Σπ. Σφέτας: Σταματά η καπηλεία στην αρχαία Μακεδονία αλλά και στον μεσαίωνα

Σπ. Σφέτας: Σταματά η καπηλεία στην αρχαία Μακεδονία αλλά και στον μεσαίωνα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Βόρεια Μακεδονία, Μακεδονία, Σκόπια, Σπυρίδων Σφέτας, Υπουργείο Εξωτερικών,

Για την σκληρή διαπραγμάτευση ώστε με όπλο τις ιστορικές πηγές και στόχο την μεθοδική κατοχύρωση της ιστορικής αλήθειας να αναδιαμορφωθεί το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων στην Βόρεια Μακεδονία, με ελληνικές κόκκινες γραμμές την ελληνική αρχαιότητα της Μακεδονίας και την αποσύνδεση από αυτήν της μεσαιωνικής σλαβικής ταυτότητας, μίλησε ο καθηγητής Ιστορίας Σπ. Σφέτας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.

«Εκεί δίνεται ο σύγχρονος Μακεδονικός Αγώνας», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε ο κ. Σφέτας, «δόθηκε επί δύο ημέρες μία εξαντλητική μάχη, για αυτά τα αποτελέσματα, στη βάση της Συμφωνίας.

»Παραπέμπαμε σε συγκεκριμένα άρθρα, δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι, “τους είχαμε δεμένους” κατά κάποιο τρόπο.

»Η δική μας “κόκκινη γραμμή” ήταν η αρχαιότητα, αυτό που τα τελευταία χρόνια ήταν γι’ αυτούς βασικό.

»Αυτό που κερδήθηκε είναι ότι στα σχολικά εγχειρίδια ό,τι γράφεται για την αρχαία Μακεδονία θα είναι ως τμήμα του Ελληνικού Πολιτισμού.

»Θα ξεκινήσουν … Αθήνα, Σπάρτη, Θήβα και μετά για την Μακεδονία, όχι ξεχωριστά … όλα θα στηρίζονται με πηγές, Ηρόδοτο, Θουκυδίδη, κτλ. … και δεν μπορεί να εξισωθεί ο Ελληνικός Πολιτισμός με τους Ιλλυριούς και τους Θράκες … δεν είχαν γραφή, ούτε αφήσαν τίποτε, ούτε ξέρουμε ποιοι ήταν».

Από την άλλη πλευρά του τραπεζιού, κατά τον κ. Σφέτα, επιδιωκόταν να υπάρχει μία «πολυπρισματική» προσέγγιση, «δεν ήθελαν να τα πουν ξεκάθαρα, ήθελαν να αφήσουν κάτι να αιωρείται, ότι υπάρχουν συγγραφείς που δεν τονίζουν την ελληνικότητα, κτλ.», αλλά η απάντηση μας ήταν και πάλι «οι πηγές, τι έλεγαν οι αρχαίοι Μακεδόνες π.χ. για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ότι επικαλούνταν την καταγωγή τους από το Άργος, κτλ.».

Τα παραπάνω αφορούν τα βιβλία του Δημοτικού, αλλά μετά ανακυκλώνονται, στο ίδιο πνεύμα κινούνται και τα σχολικά εγχειρίδια στο Γυμνάσιο, «δεν μπορούσαμε να πάρουμε λέξη-λέξη τα κείμενα, έπρεπε να καθορίσουμε το γενικό πνεύμα. Τώρα, θα πάμε και στα επιμέρους», όπως διευκρίνισε.

Αντίστοιχα, «στον Μεσαίωνα, η “κόκκινη γραμμή” μας είναι πως πρέπει να φύγει από τα βιβλία τους η αναφορά στο ότι όταν ήρθαν οι Σλάβοι πήραν το όνομα Μακεδόνες από τους αρχαίους Μακεδόνες, από τον 7ο αιώνα … δεν στηρίζεται πουθενά.

»Να μου φέρετε πηγές να δείχνουν ότι τον Μεσαίωνα υπήρχαν σλαβικά φύλα που είχαν τον όρο Μακεδόνες.

»Δεν θα λέτε “μακεδονικές σκλαβινίες” αλλά “σκλαβινίες στην Μακεδονία”.

»Επίσης, η μακεδονική δυναστεία στο Βυζάντιο, δεν είχε σχέση με την αρχαία Μακεδονία, είναι διοικητικός όρος … και ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος ανήκει στην μακεδονική δυναστεία, αλλά δεν είχε σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες», όπως σημείωσε.

«Για εμάς αυτά είναι αυτονόητα», τόνισε ο κ. Σφέτας, «γι’ αυτούς όμως, με τόσα χρόνια προπαγάνδας, είχαν καταντήσει στερεότυπα.

»Αυτά προσπαθούμε να απαλείψουμε. Και θέλει μάχη, επιχειρηματολογία γερή.

»Εύκολο είναι να φωνάζεις από τους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης “η Μακεδονία είναι ελληνική” και τέτοια, αλλά όταν πηγαίνεις εκεί να αντιμετωπίσεις το θηρίο, πρέπει να είσαι καλά προετοιμασμένος.

»Εκεί δίνεται ο σύγχρονος Μακεδονικός Αγώνας, δύο ημέρες εξαντλητικές.

»Είπαμε “δεν φεύγουμε από εδώ εάν δεν κάνουμε τα πρακτικά, τα οποία μονόγραψε ο Μ. Μπόλαρης με τον δικό τους … στην δεύτερη συνάντηση στην Αθήνα, 12-13 Απριλίου να έχουν υπογραφεί τα πρακτικά».

Σχετικά άρθρα