Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Πάιατ: Οι ΗΠΑ στηρίζουν την ανάκαμψη της Ελλάδας- Είναι σημαντική πύλη στα Δ. Βαλκάνια

Πάιατ: Οι ΗΠΑ στηρίζουν την ανάκαμψη της Ελλάδας- Είναι σημαντική πύλη στα Δ. Βαλκάνια
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αμερικανική Πρεσβεία, Βαλκάνια, Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), Διπλωματικό Σώμα, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ), Τζέφρι Πάιατ,

Τη στήριξη των ΗΠΑ στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας, υπογράμμισε, στη διάρκεια του σύντομου χαιρετισμού του στις εργασίες του 3rd Export Forum USA 2018, με τίτλο «FoodUSA: Innovation & Disruption is ON» ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ.

Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την σημαντική παρουσία των αμερικανικών επιχειρήσεων στο Περίπτερο 13, στην 83η Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), όπου οι ΗΠΑ είναι τιμώμενη χώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Πάιατ το περασμένο Σάββατο, ο Αμερικανός υπουργός Εμπορίου Γούιλμπουρ Ρος έστειλε ένα ισχυρό μήνυμα, ότι οι ΗΠΑ υποστηρίζουν την ανάκαμψη της οικονομίας της Ελλάδας.

Πρόσθεσε, δε, ότι η Ελλάδα είναι σημαντική και ως πύλη για την ευρύτερη περιοχή, στα Δυτικά Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και αναφερόμενος στην πορεία των οικονομικών και εμπορικών διμερών σχέσεων, εξέφρασε την πεποίθηση πως μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω.

Το 3rd Export USA Forum με τίτλο «FoodUSA: Innovation & Disruption is ON» έχει στο επίκεντρό του, την αμερικανική βιομηχανία τροφίμων.

Στη διάρκεια των εργασιών του, εμπειρογνώμονες της αγοράς των ΗΠΑ θα αναπτύξουν θέματα σε σχέση με το πώς η καταναλωτική συμπεριφορά διαμορφώνει τις τάσεις της αγοράς, ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία νέων προϊόντων στην αγορά, τι ψάχνουν οι Αμερικανοί αγοραστές και πως ο συνδυασμός καινοτομίας – ανομοιογένειας είναι αναπτυξιακό «εργαλείο» για τη συγκεκριμένη βιομηχανία.

Στροφή σε specialty προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο φόρουμ, μέχρι το 2017 η αγορά της Αμερικής διαμορφώνεται στα 140 δισεκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνει και το λιανικό εμπόριο και την εστίαση, το 65% των καταναλωτών αγοράζουν προϊόντα specialty, δηλαδή προϊόντα, που είτε είναι σε μικρές συσκευασίες, είτε έχουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μέσα, για παράδειγμα κριτσίνια με γεύση σπανάκι, είπε ο υπεύθυνος του TradeUSA Lead του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Γιάννης Μωύσογλου.

Από τις δέκα πρώτες κατηγορίες (προϊόντων) οι επτά βρίσκονται στα… ψυγεία και πρόκειται – όπως εξήγησε ο κ. Μωυσόγλου – για «τυριά, θαλασσινά, είναι προϊόντα με κατεύθυνση την υγιεινή διατροφή».

Εν τω μεταξύ, κριτήρια επιλογής και αγοράς προϊόντων που στο παρελθόν ήταν κυρίαρχα για την τελική απόφαση των καταναλωτών, όπως η ευκολία, η τιμή ή η γεύση, πλέον έχουν μπει στο… «ράφι», αφού έχουν αλλάξει άρδην οι «συνιστώσες» αποφάσεων αγοράς των προϊόντων.

Δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Μωύσογλου, οι καταναλωτές πλέον «δεν αγοράζουν με βάση τα παλιά κριτήρια (…) έχει εξελιχθεί όλο αυτό, εξελίσσεται περισσότερο στην καθημερινή τους διατροφή, (εξετάζουν) πόσο υγιεινά τρώνε, τα συστατικά των προϊόντων, πώς οι παραγωγοί έχουν παράξει το προϊόν τους με ασφάλεια (food safety)».

Αυτή τη στιγμή οι ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών αποδεικνύουν το δυναμισμό τους, παρά τα όσα υπέστησαν από την οικονομική κρίση, και γι΄αυτό μπορούν να γίνουν ο αξιόπιστος συνεργάτης επιχειρηματιών από τις ΗΠΑ, τόνισε στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) Αθανάσιος Σαββάκης.

«Έχουμε την πλήρη εικόνα των αγορών που δραστηριοποιούμαστε και γι΄αυτό τα βήματα εξωστρέφειας είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά, προσαρμόζουμε τα προϊόντα μας και τον τρόπο λειτουργίας μας στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των τοπικών αγορών, αναπτύσσουμε αποτελεσματικά δίκτυα πωλήσεων των προϊόντων μας, γεγονός που μας επιτρέπει να καλύπτουμε γρήγορα τις ανάγκες των διεθνών αγορών, διαθέτοντας έτσι πολύ μεγάλη αξιοπιστία, και, τέλος, ξεπερνάμε εύκολα τις φοβίες των πελατών μας και κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους, χάρη στην αξιοπιστία μας», είπε ο κ. Σαββάκης και συμπλήρωσε:

«Αυτοί οι παράγοντες καθιστούν τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων έναν αξιόπιστο εμπορικό εταίρο για τις επιχειρήσεις από τις ΗΠΑ.

»Οι συνάδελφοι επιχειρηματίες από τις ΗΠΑ σε μας θα βρουν τον κατάλληλο εταίρο, που με επαρκή γνώση των προϊόντων που παράγει και με αξιοπιστία στην παραγωγή και την παράδοση των προϊόντων του, μπορεί να συνεργασθεί μαζί μας».

Σχετικά άρθρα