Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Στην Ελλάδα το 30% της αναβάθμισης των F16 – Πάνω από 350 εκατ. σε ελληνικές επιχειρήσεις

Στην Ελλάδα το 30% της αναβάθμισης των F16 – Πάνω από 350 εκατ. σε ελληνικές επιχειρήσεις
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Δημήτρης Βίτσας, ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), Πολεμική Αεροπορία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας,

Η ΕΑΒ και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις θα υλοποιήσουν το ένα τρίτο της συμφωνίας για την αναβάθμιση των F-16, που δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ, ενώ τα περί μηδενικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι για αυτούς που δεν ξέρουν, ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά.

«Στα εξοπλιστικά ζητήματα, κατά κύριο λόγο είμαστε προσανατολισμένοι στη συντήρηση και την αναβάθμιση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και τις στοχευμένες αγορές», είπε ο Δ. Βίτσας.

«Μία τέτοια στοχευμένη αναβάθμιση είναι αυτή των F-16, το έχουμε πει εδώ και πάρα πολύ καιρό, δεν είναι κάτι καινούργιο … και είναι αναγκαίο. Αυτή τη στιγμή, στο στόλο των ελληνικών μαχητικών υπάρχουν πάνω από 150 F-16 τα οποία έχουν αγοραστεί σε τέσσερις περιόδους … Τώρα πρέπει να αναβαθμιστούν, ώστε να είναι «καινούργια» μαχητικά … να είναι η τελευταία εξέλιξη αεροσκάφους 4ης γενιάς, καθώς μπαίνουμε σιγά-σιγά στην εποχή των αεροσκαφών 5ης γενιάς».

Ανέφερε ότι «εδώ και αρκετούς μήνες έχουμε στείλει «επιστολή ενδιαφέροντος» στις ΗΠΑ με τα βασικά στοιχεία της αναβάθμισης και δύο ή τρεις πιθανότητες αναβαθμίσεων, ως προς τον αριθμό … Ο καθένας πρέπει να τοποθετηθεί ως προς το αν χρειάζεται αυτή η αναβάθμιση ή όχι … εμείς λέμε ότι χρειάζεται. Από ότι ακούω δεν είναι ζήτημα που θέλει και πολύ συζήτηση … όσοι γνωρίζουν ελάχιστα το θέμα, από την Πολεμική Αεροπορία ή το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, συμφωνούν. Αυτό που έχει σηκώσει αντιπολιτευτικό κρεσέντο είναι η συζήτηση επί του κόστους», όπως είπε.

Να ρωτήσει ο κ. Μητσοτάκης κάποιον που να ξέρει

Ο κ. Βίτσας υπογράμμισε ότι «κάποιοι δεν γνωρίζουν ή κάνουν πως δεν γνωρίζουν ότι έχουμε μία συγκεκριμένη διαδικασία … ο επί της άμυνας της Νέας Δημοκρατίας … ακόμη είναι νέος στο αντικείμενο … θα μπορούσε ο κ. Μητσοτάκης να ρωτήσει ανθρώπους που έχουν κάνει στο ΥΕΘΑ, από τη θέση υπουργού ή αναπληρωτή υπουργού … φαίνεται δεν ασχολήθηκε ποτέ ούτε η κ. Γεννηματά όταν ήταν στο υπουργείο, έκανε και αυτή μία δήλωση που δείχνει αυτό που είπα».

Όπως ανέφερε, η διαδικασία είναι η εξής:

«Στο δικό μας αίτημα, έγινε μία σειρά από συζητήσεις, για να είναι καθαρό τι ακριβώς θέλουμε και από την πλευρά των ΗΠΑ πήγε στην αντίστοιχη επιτροπή του Κογκρέσου η οροφή ενός προγράμματος. Δηλαδή, εμείς προτείναμε τρεις πιθανές εκδοχές, έρχεται η πιο δαπανηρή, που προσδιορίζεται στα 2,4 δισ. δολάρια που ανέφερε ο κ. Τραμπ. Αυτή είναι η οροφή, το πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβεί αυτό το κόστος».

Στη συνέχεια, «οι ΗΠΑ το περνάνε από το Κογκρέσο και δεν ξανασχολούνται, ενώ εμείς σε Βουλή, ΚΥΣΕΑ κτλ. θα ασχοληθούμε με την οριστική συμφωνία».

«Έτσι όπως την έχουμε σχεδιάσει εμείς, δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ … λύνουμε το ζήτημα της αναβάθμισης στο κομμάτι του στόλου των μαχητικών … ο αριθμός τους μένει να καθοριστεί ακριβώς … είναι 150, αυτό που στείλαμε αφορούσε 123, η βασική μας σκέψη είναι κοντά στα 100 μαχητικά. Και τα υπόλοιπα θα αναβαθμιστούν, αλλά με άλλο τρόπο. Θα αλλάξει το ραντάρ, η πτητική ικανότητα, τα ηλεκτρονικά συστήματα, η δυνατότητα των οπλικών συστημάτων που μπορούν να φέρουν», όπως είπε ο υπουργός.

Στην Ελλάδα το ένα τρίτο του έργου της αναβάθμισης

«Αυτή η αναβάθμιση θα γίνει και στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα …. κομμάτι της θα γίνει στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και από άλλες ιδιωτικές εταιρείες. Υπολογίζουμε ότι περίπου 30% του 1,1 δισ. ευρώ θα γίνει στη χώρα μας … τα περί μηδενικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι για αυτούς που δεν ξέρουν. Αν ρωτήσετε κάποιον από τη ΝΔ που έχει κάνει στο ΥΕΘΑ και έχει ασχοληθεί, αν θέλει να είναι ειλικρινής, θα το πει», τόνισε ο ίδιος.

Σημείωσε ότι «το ίδιο γίνεται ήδη με την αναβάθμιση των αεροσκαφών αεροναυτικής συνεργασίας P3 Orion, όπου ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς γίνεται εδώ, στην Ελλάδα», περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διαδικασία. «Ένα ή δύο αεροσκάφη αναβαθμίζονται ολοκληρωτικά στις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθούν ως μοντέλα και στη συνέχεια μία σειρά ηλεκτρονικά συστήματα φτιάχνονται στις ΗΠΑ, έρχονται στην Ελλάδα, συναρμολογούνται και γίνονται οι υπόλοιπες κατασκευές και τροποποιήσεις που χρειάζονται».

Σχετικά άρθρα