Βαλβίδα αποσυμπίεσης της έντασης που έχει δημιουργηθεί τόσο για το διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας όσο και για το μάθημα των Θρησκευτικών αναζητείται στη συνάντηση που θα έχει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σήμερα στις 19.30 στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.
Συνάντηση εντός της ημέρας με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για το μάθημα των Θρησκευτικών, είχε ζητήσει νωρίτερα η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Ελλάδας.
Από το Μέγαρο Μαξίμου σημειώνουν πως “η εγκύκλιος για το νέο μάθημα των Θρησκευτικών θα εφαρμοστεί”, τονίζοντας ωστόσο ότι “όπως είχε υπογραμμίσει και ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στο διάλογο με την Εκκλησία”.
Σύμφωνα με πηγές του TRIBUNE το παρών στη συνάντηση θα δώσουν τόσο ο Νίκος Φίλης που έχει βρεθεί στο στόχαστρο της Εκκλησίας όσο και ο κυβερνητικός εταίρος, Πάνος Καμμένος, οι οποίοι νωρίτερα μέσα στη μέρα είχαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.
Τον Μακαριώτατο θα συνοδεύουν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος και Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος.
Δυναμιτισμένο κλίμα από Ιερώνυμο
Υπενθυμίζεται πάντως πως η χθεσινή σφοδρή επίθεση του Αρχιεπισκόπου με τόνους που δεν έχει συνηθίσει προκάλεσε εντυπώσεις.
Ο Αρχιεπίσκοπος στην εισήγηση του την Τρίτη στην Ιερά Σύνοδο επιτέθηκε στην Αριστερά επικαλούμενος μάλιστα τον μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος στο παρελθόν έχει δεχθεί σφοδρή κριτική για τα ξενοφοβικά – ρατσιτικά του σχόλια.
Για τον διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος τόνισε πως δεν αποδέχεται τον όρο καθώς όπως είπε, “η Εκκλησία δεν γνωρίζει τον όρο “χωρισμός” στην πνευματική της αποστολή, αφού δεν μπορεί να τον εφαρμόσει στην κοινωνία”.
Δήλωσε, μάλιστα, ότι “γι’ αυτό, την οριστική απάντηση στο ζήτημα αυτό τη δίνει πάντοτε, “θάττον ή βράδιον” ο ίδιος ο ευλαβής ελληνικός λαός”. Η Εκκλησία “δεν χωρίζεται από τα παιδιά της” υπογράμμισε, για να προσθέσει ότι “όποιος θέλει αποχωρεί, όποιος θέλει επιστρέφει”.
Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή επισήμανε, ότι δεν θα ήθελε να συνεχισθεί αυτός ο τρόπος λειτουργίας Εκκλησίας και Πολιτείας, εκείνης δηλαδή από το 1834 μέχρι σήμερα. “Της καταπιέσεως, της αναγκαστικής σιωπής, της Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας ή της υπό πατρωνίαν διαβιώσεως”.
Πρότεινε να καθιερωθεί ο τρόπος των “διακριτών ρόλων” που εν μέρει λειτουργεί σήμερα, αλλά των “καθαρών διακριτών ρόλων”, με τάση συνεργασίας, όπως το χρειάζεται ο λαός.
Αναλυτικότερα, ο κ. Ιερώνυμος επικαλούμενος τον κ. Σεραφείμ ανέφερε ότι “τα κόμματα της Αριστεράς με τη γνωστή φιλοσοφικο-κοινωνική βιοκοσμοθεωρία του κομμουνιστικού κοσμοειδώλου, όπως γνώρισε τον χωρισμό αυτό ο καταρρεύσας υπαρκτός σοσιαλισμός στο ανατολικό μπλοκ, που στην ουσία ήταν ο διωγμός της θρησκευτικής πίστεως, ελαύνονται από αποτυχημένα αθεϊστικά ιδεολογήματα και συναντώνται με τα υπόλοιπα κόμματα του νεοφιλελεύθερου χώρου κάτω από τις ντιρεκτίβες της νέας εποχής και της νέας τάξεως. Μιλούν γα χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους επικαλούμενοι δήθεν προοδευτικά συνθήματα. Οι αντιλήψεις, όμως, περί χωρισμού είναι του περασμένου αιώνα που γεννήθηκαν κάτω από μισαλλόδοξο αντιθρησκευτικό και αντικληρικαλιστικό λαϊκιστικό πνεύμα που δεν συμβιβάζεται με τις σημερινές πολιτειακές και θρησκευτικές αντιλήψεις”.
Παράλληλα, κ. Ιερώνυμος έκανε λόγο για “ανεξήγητη φλυαρία στον δημόσιο λόγο”, ενώ ζήτησε διάλογο από μηδενική βάση για το περιεχόμενο των Θρησκευτικών και αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας σε συνεργασία με την Πολιτεία, “προς όφελος του κοινωνικού έργου της Εκκλησίας και των όποιων σκοπών της Πολιτείας”.