«Υπήρχε πάρτι για πολλά χρόνια, έχει τελειώσει αυτό το πάρτι» στον ΟΑΣΘ, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο.
Από το 1957 μέχρι σήμερα, το ελληνικό Δημόσιο έχει δώσει εκατοντάδες εκατομμύρια για τον ΟΑΣΘ σε μία σύμβαση που ανανεώνεται συνεχώς, δεν τόλμησε ούτε ο Κωσταντίνος Καραμανλής να θίξει αυτό το καθεστώς, είπε ο κ.Σπίρτζης.
Εμείς δεν πρόκειται να τη συνεχίσουμε, ξεκαθάρισε ο υπουργός Μεταφορών, σημειώνοντας ότι «δεν έχουμε κανένα δογματισμό, για την ιδιωτική πρωτοβουλία, τη δημόσια ή ακόμη καλύτερα τη σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου … να τα δουν αυτά όσοι δογματικά στηρίζουν την ιδιωτική πρωτοβουλία εις βάρος του Δημοσίου».
Σημείωσε το παράδοξο ο ΟΑΣΘ να εισπράττει από το Δημόσιο τα ίδια κονδύλια με τις συγκοινωνίες της Αθήνας, που εξυπηρετούν πενταπλάσιο πληθυσμό, έχουν πενταπλάσια λεωφορεία και εκτελούν πενταπλάσιο έργο.
Επί εξήντα χρόνια, όταν κάτι αμφισβητείται από το Δημόσιο η διαδικασία πηγαίνει σε μία «πρωτότυπη» διαιτησία που δικαιώνει πάντα μόνο τον ΟΑΣΘ, είπε εξάλλου ο υπουργός, για να καταδείξει το «περίεργο» καθεστώς στις μεταφορές της συμπρωτεύουσας, κάτι ωστόσο που «δεν υπάρχει καμία πιθανότητα» να συνεχιστεί. «Υπήρχε πάρτι για πολλά χρόνια, έχει τελειώσει αυτό το πάρτι», ξεκαθάρισε ο κ.Σπίρτζης.
Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των διοδίων και έθεσε ως ορόσημο την ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων ως τον επόμενο Μάρτιο, προκειμένου να αρχίσει να αποδίδει απτά αποτελέσματα ο διάλογος με τους κατασκευαστές και τις δανειοδότριες τράπεζες, για σημαντικές παρεμβάσεις στο κόστος των διοδίων, εφαρμογή αναλογικού διοδίου κτλ.
ο κ.Σπίρτζης αναφέρθηκε επίσης εκτενώς στο σκάνδαλο της Digea, σημειώνοντας ότι αυτή τη στιγμή γεωγραφικά το μεγαλύτερο μέρος της χώρας δεν έχει κάλυψη, ειδικά δε συγκεκριμένες, ευαίσθητες εθνικά, περιοχές δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ελληνική τηλεόραση.
Για το θέμα των τηλεοπτικών αδειών, σημείωσε ότι δεν θα ήταν δυνατός ο αποκλεισμός επιχειρηματικών συμφερόντων που έχουν εργολαβικές σχέσεις με το δημόσιο, καθώς κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε ακύρωση του διαγωνισμού στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, στο πρότυπο του «βασικού μετόχου».
Κανένας πολιτικός και κανένας πολιτικός οργανισμός δεν μπορεί να έχει θέση για τη συμμετοχή συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχήματος σε διαγωνισμό, χωρίς γνωμοδότηση των συντεταγμένων οργάνων της πολιτείας, ξεκαθάρισε.