Ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απαρίθμησε μιλώντας στην εκπομπή «Η οικονομία στο Κόκκινο» με τον Στάθη Σχινά, τα μεγάλα δημόσια έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2017 και τα οποία είχαν «παγώσει» από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ ανακοίνωσε πως εντός μηνών θα ενταχθούν και νέα έργα, όπως η ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, η έναρξη των εργασιών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου.
Ήδη απασχολούνται πάνω από 25.000 εργαζόμενοι για την ολοκλήρωση των έργων, ενώ αναμένεται να αυξηθούν εντός του έτους. «Tα δημόσια έργα, την περίοδο της κρίσης, γίνονται ο μοχλός ανάπτυξης για την χώρα», τόνισε ο Υπουργός.
Ο κ. Σπίρτζης στάθηκε στο γεγονός ότι το πλαίσιο που υπήρχε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οι πολιτικές που ασκούνταν και για τα δημόσια έργα, αναπαρήγαγαν μια στρεβλή πρακτική, με υπερχρεώσεις και στρεβλά τιμολόγια. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι η κυβέρνηση θα προωθήσει νομοθετικές ρυθμίσεις που «θα βάλουν σε μια τάξη» τις συμβάσεις του δημοσίου.
«Δεν θα προβλέπεται η συμμετοχή ιδιωτών σε δημόσια έργα αν δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες μελέτες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης και συμπλήρωσε λέγοντας πως «στόχος αυτών των ρυθμίσεων είναι να μην χρεώνεται ο ελληνικός λαός τυχόν αθέτηση χρονοδιαγράμματος από πλευράς δημοσίου».
«Προτεραιότητά μας», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης «είναι να τρέξουμε, εντός ενός υγιούς πλαισίου, τα έργα που είχαν παγώσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και να εντάξουμε και νέα έργα που θα στηρίζουν την ανοικοδόμηση της χώρας και παράλληλα θα αυξάνουν τα δημόσια έσοδα». Παράλληλα ο υπουργός υποδομών, εκτίμησε πως πρέπει να γίνει μια καταγραφή και μια μελέτη των έργων για την κατασκευή των δημόσιων δρόμων, για να δούμε και να συγκρίνουμε πιο μοντέλο είναι το αποδοτικότερο.
«Καταρχάς ο σχεδιασμός για το 2016 συμπεριλαμβάνει την κάλυψη από μαύρες τρύπες. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι από 5,5 με 6 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν από τον προϋπολογισμό (ήδη από το 2011 και 2012, όταν και άρχισαν να σταματούν τα δημόσια έργα) να επενδυθούν σε δημόσια έργα, μόλις 125 εκατομμύρια ευρώ διοχετεύτηκαν προς την ολοκλήρωση των δημόσιων έργων». «Εμείς», υπογράμμισε ο υπουργός υποδομών, «θα τρέξουμε όλα τα παλαιότερα έργα που δεν ολοκληρώθηκαν από παλαιότερους σχεδιασμούς, αποδεσμεύοντας όσα περισσότερα χρήματα μπορούμε, ενώ μέσω των επενδυτικών προγραμμάτων εντάσσουμε και νέα έργα που δώσουν πνοή στην οικονομία αλλά και στην ενίσχυση της απασχόλησης».
Η πολιτική σε αριθμούς – Έργα που καρκινοβατούσαν θα παραδοθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2017 και θα κοστίσουν σημαντικά λιγότερο
Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο. Από 536 εκατομμύρια ευρώ, μετά από διαπραγμάτευση η ολοκλήρωση του έργου θα κοστίσει 170 εκατομμύρια ευρώ.
Ιόνια Οδός: Θα παραδοθεί τον Μάρτιο του 2017, θα λειτουργεί μεγάλο μέρος από το Φθινόπωρο. Από 410 εκατομμύρια ευρώ τελικά θα στοιχίσει 174 εκατομμύρια ευρώ.
Ολοκλήρωση της Ε65: Η Ε65 θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τις Θεσσαλικές πόλεις. Το έργο, κατά την αναθεώρηση πριν από τρία χρόνια, σταμάτησε και είχαν αφαιρεθεί μεγάλα κομμάτια του. Το συνολικό κόστος δεν θα ξεπερνάει τα 67 εκατομμύρια ευρώ από τα 250 εκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν στον προηγούμενο σχεδιασμό της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
Παράλληλα μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα Τέμπη, η Ολύμπια Οδός, η Πατρών – Κορίνθου και η έξοδος για το Ξυλόκαστρο.