Για την νέα δομή του δημοτικού σχολείου και το ολοήμερου, μίλησε ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, ενώ έδωσε και διευκρινήσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα στελεχωθούν με εκπαιδευτικό προσωπικό.
Μιλώντας Στο Κόκκινο ο κ. Φίλης τόνισε:
«Πλέον, σε όλα τα δημοτικά της χώρας θα υπάρχει από την πρώτη τάξη μάθημα πληροφορικής, αγγλικά, θεατρική αγωγή και καλλιτεχνικά, ενώ στην πέμπτη και την έκτη θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δεύτερης γλώσσας.
Το πρόγραμμα θα είναι εξάωρο σε όλη την Ελλάδα καθημερινά, καθώς δεν μπορούν τα παιδιά να μένουν παγίως επτά ώρες στα σχολεία, ειδικά στις υφιστάμενες κτιριακές υποδομές, οι οποίες δεν είναι λειτουργικές, όπως τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
Το τέλος των μαθημάτων θα είναι στις 13.15 και από εκεί και πέρα, στις αγροτικές περιοχές το σύνολο των παιδιών θα έχει πρόσβαση στο ολοήμερο σχολείο που θα λειτουργεί ως τις 16.00, ενώ για τις αστικές θα αφορά τα παιδιά όσων γονέων το αιτηθούν και είναι είτε και οι δύο εργαζόμενοι, είτε ο ένας εργαζόμενος και ο άλλος άνεργος, είτε και οι δύο άνεργοι, είτε ο μαθητής ή η μαθήτρια προέρχονται από μονογονεϊκή οικογένεια. Εκτιμάται ότι από τις 600.000 μαθητές των δημοτικών σχολείων, το 10% ή 60.000 θα συμμετέχουν στο ολοήμερο».
Για το θέμα του εκπαιδευτικού προσωπικού τόνισε ότι δεν υπήρξε καμία αναφορά σε μειώσεις προσωπικού. Συγκεκριμένα ανέφερε:
«Οι αναπληρωτές που θα απασχοληθούν θα είναι περίπου όσοι και τις προηγούμενες χρονιές, αλλά ο νέος σχεδιασμός έχει στόχο να αξιοποιήσει το θέμα του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών. Δεν θα υπάρχουν ωράρια που δεν είναι αυτά που προβλέπει ο νόμος, ξεκαθάρισε ο κ.Φίλης, προσθέτοντας ότι δεν θα έχουμε 7.000 λιγότερους αναπληρωτές.
Το να μην παίρνεις ένα αναπληρωτή δεν είναι απόλυση, ξεκαθάρισε ο κ.Φίλης, δεν μπορεί το σχολείο να λειτουργεί επί του αιτήματος “να βρω δουλειά”, υπάρχουν 100.000 υποψήφιοι από τους οποίους κάθε χρόνο το υπουργείο παίρνει περίπου 20.000 αναπληρωτές, όπως είπε.
Είναι πιθανόν ο αριθμός αυτός να μειωθεί, αλλά αποκλείεται το δημόσιο σχολείο να λειτουργήσει χωρίς αναπληρωτές. Είναι άλλο όμως να καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, εκεί όπου υπάρχουν πλεονάσματα, δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις αναπληρωτών».
«Με την νέα προσέγγιση που εισάγει το υπουργείο Παιδείας για θέματα όπως η προσευχή πριν το μάθημα, αλλά και οι παρελάσεις στις εθνικές επετείους, θα αποφασίζονται από την κάθε σχολική κοινότητα (το σύλλογο διδασκόντων, γονέων και της τοπικής κοινωνίας) και δεν θα υπάρχει κεντρικά εκπορευόμενη γραμμή», σημείωσε ο κ. Φίλης.
«Πρέπει επιτέλους να δοθεί η εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς να αποφασίζουν, είναι μία προσέγγιση που αφορά συνολικά τη λειτουργία του σχολείου. Σήμερα είναι πολύ συγκεντρωτική, πρέπει να εμπιστευτούμε τους εκπαιδευτικούς. Εάν στο ένα σχολείο γίνεται προσευχή και στο άλλο δεν γίνεται, ποιο είναι το πρόβλημα;»