Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

“Όχι” της ΝΔ σε έλεγχο της Εξεταστικής στις διαφημίσεις προς ΜΜΕ

“Όχι” της ΝΔ σε έλεγχο της Εξεταστικής στις διαφημίσεις προς ΜΜΕ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Εξεταστική Επιτροπή, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Νέα Δημοκρατία, Τράπεζες,

Ρητή διαφωνία εξέφρασε η Νέα Δημοκρατία στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ να ελεγχθεί από την Εξεταστική Επιτροπή η διαφημιστική δαπάνη των τραπεζών προς τα ΜΜΕ σε βάθος δεκαετίας. ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι κράτησαν αποστάσεις ψηφίζοντας “παρών”. Η πρόταση εγκρίθηκε από τη πλειοψηφία ενώ έχει ζητηθεί από τις τράπεζες να καταβάλλουν τα σχετικά έγγραφα.

Τη συγκεκριμένη πρόταση υπέβαλε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αννέτα Καββαδία τονίζοντας συγκεκριμένα ότι μόνο το 2015 “τα πέντε συστημικά “μαγαζιά” στο χώρο των μίντια μοιράζονται το 70% της διαφημιστικής πίτας από τις τράπεζες”.

Ο πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής, Σωκράτης Φάμελλος ξεκαθάρισε ότι “θα διερευνήσουμε αν τηρούνται οι κανόνες διαφήμισης στην περίπτωση που υπάρχει και άλλη σχέση (δανειακή) της τράπεζας με το μέσο ενημέρωσης”.

Κακήν κακώς προσπαθεί να αποφύγει η Νέα Δημοκρατία τον έλεγχο των διαφημιστικών δαπανών των τραπεζών προς τα ΜΜΕ, με τον κ. Μάκη Βορίδη να καταφεύγει σε προφάσεις δηλώνοντας ότι το ζήτημα αυτό δεν αποτελεί αντικείμενο της Επιτροπής. Μαζί του οι Νότης Μηταράκης και Δημήτρης Σταμάτης υποστήριξαν ότι η Εξεταστική “δεν έχει εντολή” από την Ολομέλεια για τον έλεγχο αυτό. “Μπορεί η πλειοψηφία να νομίζει ότι μπορεί να κάνει τον δεσπότη Παναγιώτη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι παράνομο”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταμάτης.

Η κίνηση του ΣΥΡΙΖΑ να προχωρήσει στον έλεγχο των διαφημιστικών δαπανών των τραπεζών προς τα ΜΜΕ εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια καταπολέμησης του τριγώνου της διαπλοκής μεταξύ ΜΜΕ, τραπεζών και κομμάτων. “Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ποσά έδιναν οι τράπεζες σε συγκεκριμένα μέσα που φέρονται να έχουν πάρει δάνεια από τις ίδιες τράπεζες και αδυνατούσαν να τα εξυπηρετήσουν” είπε η κυρία Καββαδία. “Την ώρα που οι τράπεζες έκλειναν τη στρόφιγγα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις έδιναν αφειδώς διαφήμιση στα ίδια μέσα που είχαν πάρει δάνεια από αυτές”, προσθέτει.

“Με τις διαφημίσεις ασκείτο χειραγώγηση. Επειδή τα λεφτά είναι πολλά – μόνο το 2015 είναι 45 εκατ.– ας το εξετάσουμε”, συμπλήρωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Γκιόλιας. “Να διερευνήσουμε όλους τους τρόπους χρηματοδότησης, που είναι και η διαφήμιση. Θα δείτε ότι τους έδιναν διαφήμιση ενώ δεν είχαν πληρώσει την δόση του δανείου”, είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος.

Την στάση της αντιπολίτευσης σχολίασε με ανάρτησή της στο twitter και η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Σβίγκου.

Σχετικά άρθρα