Την Παρασκευή, κατά πάσα πιθανότητα, θα ανακοινωθούν από την κυβέρνηση οι αποφάσεις της για τις αλλαγές στον τρόπο χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης ενώ δεν αποκλείεται να δημοσιοποιηθούν και οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων και άλλων οχημάτων.
Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για την αντικατάσταση του ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση από την αύξηση του φόρου στο τυχερό παιγνίδι ΚΙΝΟ του ΟΠΑΠ.
Το μέτρο αυτό που φαίνεται να προκρίνεται ως ισοδύναμο του ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου σήμερα μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες στα προαπαιτούμενα σε τηλεδιάσκεψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τους Θεσμούς.
Στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα το επόμενο τριήμερο να έχουν λήξει οι εκκρεμότητες αυτές προκειμένου στο Eurogroup της προσεχούς Δευτέρας να εξασφαλισθεί η έγκριση για τη χορήγηση της πρώτης δόσης των 2 δισ. ευρώ προς η χώρα μας από τον ESM
Σε ό,τι αφορά την αύξηση του φόρου στο ΚΙΝΟ εκτιμάται ότι μπορεί να αποδώσει έσοδα 500 εκατομμύρια ευρώ υπερκαλύπτοντας αυτά από τον ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση.
Σημειώνεται από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση σε ετήσια βάση προσδοκούνταν έσοδα περί τα 300 εκατ. ευρώ.
Για το επίδομα θέρμανσης οι αποφάσεις φαίνεται να έχουν “κλειδώσει”.
Το ποσό της επιδότησης πρόκειται σύμφωνα με τις πληροφορίες να μειωθεί στα 25 λεπτά το λίτρο έναντι 35 λεπτών πέρυσι και να γίνουν αυστηρότερα τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια με βάση τα οποία καταβάλλεται στα νοικοκυριά.
Με τις αλλαγές αυτές η ετήσια δαπάνη για την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης προβλέπεται ότι θα περιορισθεί στα 105 εκατ. ευρώ από 210 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Σε κάθε περίπτωση πάντως τα επιδοτούμενα νοικοκυριά θα προμηθεύονται πετρέλαιο θέρμανσης σε επίπεδα κάτω των 60 λεπτών το λίτρο.
Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ οι αλλαγές θα αφορούν σύμφωνα με πληροφορίες στη μείωση των επιβαρύνσεων για παλαιά αυτοκίνητα άνω της 10 ετίας σε ποσοστό γύρω στο 15% ενώ θα υπάρξουν αυξήσεις τελών για τα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά τον Οκτώβριο του 2010.
Τα αυτοκίνητα αυτά είτε πλήρωναν μηδενικά τέλη οπότε θα επιβαρυνθούν για πρώτη φορά με τέλος είτε θα αυξηθούν τα τέλη που ήδη πλήρωναν και ήταν ιδιαίτερα χαμηλά.