Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ακρίβεια: Στο 3,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Διαψεύδεται η κυβέρνηση

Ακρίβεια: Στο 3,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Διαψεύδεται η κυβέρνηση
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ακρίβεια, ΕΛΣΤΑΤ, Πληθωρισμός,

Στο 3,2% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο σε ετήσια βάση από 2,9% τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ, με την κατηγορία των τροφίμων να συνεχίζει να ασκεί ισχυρές πιέσεις.

Έτσι διαψεύστηκαν για μια ακόμη φορά οι εκτιμήσεις της κυβέρνησης για συγκράτηση, που εκφράστηκαν ακόμη και χθες με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Σκρεκα να δηλώνει «Ήδη έχουμε τα στοιχεία από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπου έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο μέσο όρο και μάλιστα για τον Απρίλιο ο πληθωρισμός στα καταστήματα είναι σχεδόν μισός από αυτόν που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, που σημαίνει ότι σε λίγο ο αριθμός αυτός θα αποτυπωθεί και από την ΕΛΣΤΑΤ» , καθώς μετά την Eurostat που είχε ανακοινώσει πληθωρισμό στην Ελλάδα στο 3,4% τον Μάρτιο από 3,1% τον Φεβρουάριο, ήρθε και η ΕΛΣΑΤ για να καταδείξει ότι οι όποιες ενέργειες της κυβέρνησης στο μέτωπο της ακρίβειας είναι ατελέφορες.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 3,2% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, μετά την αύξηση 2,9% του Φεβρουαρίου.

Σε μηναία βάση, στη σύγκριση Μαρτίου – Φεβρουαρίου ο ΔΚΤ παρουσίασε αύξηση 1,5%, επιταχύνοντας σημαντικά μετά την οριακή μηνιαία αύξηση 0,1% της περασμένης μέτρησης.

Στις επιμέρους συνιστώσες της μέτρησης, οι τιμές στα τρόφιμα συνέχισαν να είναι αυξημένες σημαντικά από πέρυσι, στο +5,3% ετησίως τον Μάρτιο, αλλά με σημαντική επιβράδυνση κατά 1,1% τον τελευταίο μήνα.

Σημαντικές ήταν επίσης οι ανατιμήσεις στον κλάδο της υγείας με +4,4% ετησίως, ενώ η μερίδα του λέοντος των αυξήσεων αυτή τη φορά ήταν στην κατηγορία Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια με ετήσιο ρυθμό 6,4%.

Σε ετήσια βάση, η μόνη κατηγορία που παρουσίασε μείωση τιμών ήταν οι Επικοινωνίες με -1,8%.

Σε επίπεδο μήνα, οι πλέον ισχυρές αυξήσει ήταν στην κατηγόρια του ρουχισμού κατά 35,1% αλλά γιατί επανήλθαν οι τιμές μετά τις εκπτώσεις.

Πιο αναλυτικά, οι μεταβολές του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Μάρτιο του 2024 προέκυψαν σε μηνιαία βάση (Σύγκριση Μαρτίου 2024 με Φεβρουάριο 2024) από:

1. Tις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 35,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.

• 1,3 στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 2,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

• 0,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη

2. Τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 1,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, χοιρινό, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί, νωπά φρούτα.

• 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.

• 0,3% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σε ετήσια βάση, η αύξηση 3,2% προέκυψε:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 5,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και αυγά.

• 1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 5,8% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.

• 4,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 2,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 3,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, δραστηριότητες αθλητικές και ελεύθερου χρόνου, κινηματογράφους-θέατρα, πακέτο διακοπών.

• 3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

• 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία/κυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ-πανδοχεία.

• 1,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 1,8% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σχετικά άρθρα