Σαρανταοκτάωρη προθεσμία προς τους ακτοπλόους να καταθέσουν τις προτάσεις τους, προκειμένου να μειωθεί η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για τη μέση ελληνική οικογένεια που έχει υποστεί τις συνέπειες του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης, έδωσαν οι αρμόδιοι υπουργοί στην κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου όπου εξετάστηκε το θέμα των αυξημένων τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Σύμφωνα με τη «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ζητήθηκε να παρουσιαστούν συγκεκριμένες προτάσεις προς το επιβατικό κοινό με σημαντικές εκπτώσεις στα δρομολόγια κορμού δηλαδή που να έχουν αφετηρία ή άφιξη στα λιμάνια του Πειραιά της Ραφήνας της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι εξέφρασαν τον προβληματισμός αναφέροντας ότι «μπορεί να υπάρχει μία μείωση της τιμής των καυσίμων κατά 30% με 35% αλλά το λειτουργικό κόστος της ακτοπλοΐας εξακολουθεί να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα».
Αποδίδουν αυτό το γεγονός σε μια σειρά από παράγοντες, όπως η αύξηση των ασφαλίστρων των πλοίων, των εξόδων επισκευής συντήρησης και προμήθειας πρώτων υλών, της μισθοδοσίας των πληρωμάτων με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, αλλά και των χρηματοοικονομικών εξόδων των εταιρειών από τραπεζικά δάνεια.
Συγκεκριμένες προσφορές και εκπτώσεις
Υποσχέθηκαν ότι άμεσα στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού και της εμπορικής πολιτικής θα ανταποκριθούν για να συμβάλουν και αυτοί με τον τρόπο τους στην ανακούφιση των ελληνικών οικογενειών με συγκεκριμένες προσφορές και εκπτώσεις πέραν από αυτές που υπάρχουν ήδη για τους κατοίκους των νησιών, τους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού αλλά και των υποχρεωτικών που αφορούν φοιτητές πολύτεκνους και ΑμεΑ.
Η πρώτη σύσκεψη για το θέμα των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συμμετοχή του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και συναρμόδιων υπουργείων, ενώ στη δεύτερη συμμετείχαν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αλλά και ο πλοιοκτήτης της Seajet Μάριος Ηλιόπουλος (Δεν είναι μέλος της ένωσης των ακτοπλόων).
Σημειώνεται ότι στις γραμμές όπου υπάρχει ανταγωνισμός, όπως οι γραμμές της Κρήτης τα εισιτήρια παραμένουν ίδια.
Πότε έγιναν οι αυξήσεις
Κατά μέσο όρο το 2022 ανάλογα τον τύπο του πλοίου (ταχύπλοο, επιβατηγό) αλλά και της θέσης του επιβάτη η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έγινε λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους από την τιμή των καυσίμων, άγγιξε περίπου το 30 με το 31%.
Η πρώτη μεγάλη αύξηση είχε σημειωθεί τον Απρίλιο του 2022, η οποία ανέβασε περίπου έως και κατά 12% την τιμή των εισιτηρίων.
Στις 15 Ιουνίου του 2022 κατοχυρώθηκε και δεύτερη αύξηση από 5% έως και 10%, ενώ στις αρχές Ιουλίου του 2022, οι τιμές αυξήθηκαν ακόμα κατά 4% – 8%.