Ισλαμικό ΚράτοςΟυκρανία
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

ΕΡΓΟΣΕ: Νέες σιδηροδρομικές γραμμές στη Βόρεια Ελλάδα

ΕΡΓΟΣΕ: Νέες σιδηροδρομικές γραμμές στη Βόρεια Ελλάδα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Δημόσια Έργα, ΕΡΓΟΣΕ, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Μακεδονία, Μακεδονία, ΟΣΕ - Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, Σιδηροδρομική Σύνδεση Αλεξανδρούπολης - Βάρνας, Τρένο,

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που έχουν ως επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιηθήκαν στα γραφεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, με αντικείμενο την παρουσίαση των μελετών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες, της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του λιμένα της πόλης, όπως επίσης και τη κατασκευής προαστιακού στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης των έργων αυτών ανέρχεται σε σχεδόν 1,7 δισ.€ και με την ολοκλήρωσή τους θα δώσουν την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση στη συμπρωτεύουσα.

Οι τεχνικές μελέτες περιλαμβάνουν την περιγραφή των έργων υποδομής και επιδομής, όπως επίσης και τα συμπληρωματικά έργα που θα απαιτηθούν για την αποτελεσματική υλοποίησή τους.

Η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, αποτελεί κομμάτι της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.

Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε).

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, και υπολογίζεται ότι θα μειωθεί κατά 3 τουλάχιστον ώρες η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Ταυτόχρονα, επισπεύδονται δύο πολύ σημαντικά έργα υποδομών για την πόλη.

Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης, θα ενισχύσει τις διατροπικές εμπορευματικές μεταφορές από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις εμπορευματικές μεταφορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το έργο κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου δυτικής Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς το δίκτυο του υπό κατασκευή μετρό Θεσσαλονίκης και σε συνέργεια με τα δίκτυα αστικών μεταφορών, θα συμβάλει στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και κατά συνέπεια στην ελάφρυνση της οδικής κυκλοφορίας της πόλης.

Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά:

«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδιασμού μιας σειράς έργων, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

»Όλες αυτές οι υποδομές, συνιστούν μεγαλόπνοα έργα, που δημιουργούν ένα εντελώς νέο τοπίο στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και δίνουν την αναπτυξιακή ώθηση που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη.

»Βασικό μας μέλημα στην ΕΡΓΟΣΕ, είναι να δώσουμε τη δυνατότητα και στη Θεσσαλονίκη να αναπτυχθεί με όχημα και «εργαλείο» ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο».

Σχετικά με την ΕΡΓΟΣΕ:

Η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. συστάθηκε το 1996 ως θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ και ανήκει στις ΔΕΚΟ.

Αποστολή της εταιρείας είναι η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα αποτελέσει σημαντικό αναπτυξιακό πυλώνα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία, συμβάλλοντας στην ασφάλεια και ταχύτητα των μεταφορών ανθρώπων, αγαθών και εμπορευμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. διαχειρίζεται σήμερα τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών γραμμών και εγκαταστάσεων του ΟΣΕ που συγχρηματοδοτούνται από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου αναφοράς (ΕΣΠΑ) 2014-2020 από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility- CEF) 2014-2020 καθώς και έργα με αμιγώς εθνική χρηματοδότηση που είναι αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις των συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων.

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περισσότερα από 200 έμπειρα και άριστα καταρτισμένα στελέχη, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες της για περισσότερες από δύο δεκαετίες ανταποκρινόμενη αποτελεσματικά και με αξιοπιστία στην υλοποίηση των έργων μέσω της άρτιας οργάνωσης, δομής και συστημάτων που διαθέτει.

Σχετικά άρθρα