«Τρικυμία» προκάλεσε στις Κυκλάδες η πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να ζητήσει τη δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Άρτεμις» στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, καθώς το πλοίο αφήνει ένα κενό, που σύμφωνα με βουλευτές και φορείς των κυκλαδίτικων νησιών δεν καλύπτεται.
Ωστόσο όλοι αναγνωρίζουν το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Σαμοθράκη και τις δυσκολίες του υπουργείου να βρει μια λύση.
Ακτοπλοϊκοί κύκλοι επεσήμαναν στη «Ναυτεμπορική» ότι η δρομολόγηση του «Άρτεμις» ήταν ουσιαστικά η μοναδική λύση που έχει στα χέρια του ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και η εξέλιξη αυτή είναι ένα απόλυτο παράδειγμα της έλλειψης πλοίων που αντιμετωπίζει σε ορισμένες περιπτώσεις αγόνων γραμμών η χώρα μας, λόγω και των χαμηλών μισθωμάτων, αλλά και της κατάστασης των λιμανιών.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι αν το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρήσει σε ριζικές αποφάσεις σχετικά με την άγονη της Σαμοθράκης, τουλάχιστον τρεις εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να καλύψουν το κενό, εφόσον βέβαια το μίσθωμα κριθεί βιώσιμο.
Συνάντηση Μανούση – ΥΕΝ
Να σημειωθεί ότι χθες ο εφοπλιστής Φώτης Μανούσης της ΣΑΟΣ -μαζί με τον δικηγόρο του- συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και κατέθεσε υπόμνημα για τις βλάβες των πλοίων του.
Ο κ. Πλακιωτάκης όπως έγινε γνωστό μετά τη συνάντηση θα λάβει τις αποφάσεις τις επόμενες ημέρες, με βάση και το υπόμνημα.
Αναφορικά τώρα με την προσωρινή λύση του «Άρτεμις», όπως εξηγούν κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη απαιτεί για λόγους ασφαλείας πλοία κατηγορίας Β, ενώ από την άλλη πλευρά πολύ δύσκολα πλοία της κατηγορίας αυτής ελλιμενίζονται στο λιμάνι της Σαμοθράκης.
Συνολικά μόλις επτά πλοία (εννέα με αυτά της ΣΑΟΣ) μπορούν να δέσουν στη Σαμοθράκη.
Συνεπώς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατανοεί πλήρως τις δυσχέρειες που έχουν προκύψει σε ορισμένες απευθείας προσεγγίσεις σε νησιά των Κυκλάδων, αλλά η δρομολόγηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Άρτεμις» ήταν η μοναδική ρεαλιστική λύση για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της Σαμοθράκης με κατάλληλο πλοίο.
Επίσης, όπως αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι του υπουργείου, σε συνεργασία με την εταιρεία του πλοίου, την Hellenic Seaways, η αρμόδια υπηρεσία μεριμνά για την ελάχιστη δυνατή διατάραξη της ομαλής διακίνησης επιβατών και οχημάτων, ενώ παράλληλα διασφαλίζει, στον παρόντα χρόνο, την ανάγκη σύνδεσης της ακριτικής Σαμοθράκης με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Ταυτόχρονα το υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξετάζει με μεγάλη προσοχή τις λιμενικές υποδομές των νησιών, που όπως διαπιστώθηκε και από την περίπτωση της Σαμοθράκης έχουν αφεθεί στην τύχη τους εδώ και χρόνια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ένα θέμα που ήταν, είναι και παραμένει αδιαπραγμάτευτο.
Τέλος, τις αμέσως προσεχείς ημέρες πρόκειται να δημοσιοποιηθεί το βελτιωμένο πλαίσιο προκήρυξης των άγονων γραμμών, με τα νέα ποιοτικά και οικονομικά κριτήρια που αποφάσισε η κυβέρνηση.
Ερώτηση Φίλιππου Φόρτωμα
Στο μεταξύ, ερώτηση κατέθεσε για το όλο θέμα ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας Φίλιππος Φόρτωμας, και μεταξύ άλλων σημειώνει ότι περιορίζεται η διασύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα του νομού, τη Σύρο, ενώ σχεδόν αποκόπτεται η σύνδεση της πλειονότητας του νησιωτικού μας συμπλέγματος με τις Δυτικές Κυκλάδες.
Βολές από ΣΥΡΙΖΑ
Από την πλευρά του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «η ανακοίνωση της έκτακτης δρομολόγησης του πλοίου “Άρτεμις” αποτελεί την προσπάθεια της κυβέρνησης να διορθώσει ένα λάθος, με ένα άλλο.
»Το “Άρτεμις” θα καλύπτει τα δρομολόγια της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη μέχρι και 31 Αυγούστου και μάλλον αυτή είναι και η μόνη λύση που βρήκε η κυβέρνηση για το νησί.
»Το συγκεκριμένο πλοίο εκτελεί ήδη ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και μάλιστα άγονης γραμμής.
»Με ποια διαδικασία δρομολογείται το “Άρτεμις” και με ποια διαδικασία θα εγκαταλείψει τις συμβατικές του υποχρεώσεις;
»Πώς θα καλυφθούν τα κενά στα δρομολόγια των άγονων κυκλαδίτικων νησιών;».
ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr