Το βράδυ της 4ης Νοεμβρίου 2015 ανοικτά της Κω, το ταξίδι των 15 προσφύγων (10 Σύριοι και 5 Ιρακινοί) που είχε ξεκινήσει με το πολυεστερικό σκάφος μήκους 4 μέτρων που φέρεται να κυβερνούσε ένας 48χρονος Τούρκος διακινητής, από την Αλικαρνασσό της Τουρκίας με προορισμό τα ελληνικά νησιά, είχε μοιραία κατάληξη.
Περίπολο του Λιμενικού εντόπισε ανθρώπους να βρίσκονται στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να σημάνει άμεσα συναγερμός.
Στο έργο της διάσωσης χρειάστηκε και η συνδρομή ελικοπτέρου Super Puma.
Από τα νερά της θάλασσας ανασύρθηκαν 13 άτομα και ένα τετράχρονο κορίτσι το οποίο είχε πνιγεί.
Επίσης αναζητούνταν αλλά δεν εντοπίστηκε ποτέ, η σορός του ανήλικου επίσης αδελφού της.
Όπως έγινε γνωστό από την προανάκριση, το σκάφος έμεινε από βενζίνη και καθώς ήταν υπερφορτωμένο άρχισε να βάζει νερά.
Η υπόθεση του ναυαγίου εκδικάστηκε τον Φεβρουάριο του 2017 και, όπως αναφέρει η rodiaki.gr, ο Τούρκος διακινητής καταδικάστηκε πρωτόδικα 15 φορές (όσοι και οι μεταφερόμενοι με τη βάρκα) σε ισόβια κάθειρξη χωρίς να του αναγνωριστεί κάποιο ελαφρυντικό, από το Τριμελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου.
Επίσης του επιβλήθηκε πρόστιμο 1.400.500 ευρώ με την έφεση να μην έχει αναστέλλουσα δύναμη.
Ο 48χρονος άσκησε έφεση κατά της απόφασης με στόχο να μειώσει ή και να «εξαφανίσει» την πρωτόδικη ποινή, κάτι που θα εξεταστεί από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου στις 23 Σεπτεμβρίου.
Ενώπιον του πρωτόδικου δικαστηρίου ο Τούρκος είχε δηλώσει ότι δεν κυβερνούσε εκείνος το σκάφος αλλά ένας άλλος Σύρος χωρίς ωστόσο να πείσει τους δικαστές οι οποίοι τον έκριναν ένοχο με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου και του επέβαλαν την παραπάνω βαρύτατη ποινή.