Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Το αεροδρόμιο στη Σπάρτη είναι κλειστό – Δεν έπρεπε να σηκωθεί αεροπλάνο

Το αεροδρόμιο στη Σπάρτη είναι κλειστό – Δεν έπρεπε να σηκωθεί αεροπλάνο
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αεροδρόμιο, Αεροπλάνο, Αεροσκάφος, Σπάρτη,

Σαν κατάρα που κατατρέχει την τελευταία περίοδο τους αιθέρες ακούσθηκε το Σάββατο πρωί η είδηση της αεροπορικής τραγωδίας στη Σπάρτη, ελάχιστα μέτρα από τον αεροδιάδρομο του κλειστού αεροδρομίου της πόλης, με θύματα τον 35χρονο Μεσσήνιο μηχανικό αεροσκαφών, Τάκη Χρονόπουλο και τον 52χρονο πιλότο του ιδιωτικού μικρού αεροσκάφους.

Όπως γράφει στο εκτενές ρεπορτάζ της η δημοσιογράφος Βίκυ Βετουλάκη στην εφημερίδα Θάρρος της Καλαμάτας, η είδηση του θανάτου του 35χρονου μηχανικού αεροσκαφών βύθισε στο πένθος το Πεταλίδι, την περιοχή όπου κατοικούσε μόνιμα, παρά το γεγονός ότι μετακινούνταν συνεχώς και συγκεκριμένα στα Μέγαρα, όπου εργαζόταν ως μηχανικός αεροσκαφών, κυρίως σε κινητήρες ελικοπτέρων. Πριν από 4 χρόνια είχε διατελέσει πρόεδρος της Αερολέσχης Καλαμάτας και σύμφωνα με μαρτυρίες, συνήθιζε να πετάει με αεροσκάφος τύπου ultralight.

Δοκιμαστική πτήση

Ακόμα και αρκετές ώρες μετά οι πληροφορίες για τις συνθήκες του δυστυχήματος ήταν συγκεχυμένες. Άμεσα διαψεύσθηκαν οι πληροφορίες που διέρρευσαν σε ειδησεογραφικά πρακτορεία ότι το μικρό αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και ανήκε στην Αερολέσχη Καλαμάτας, η οποία όμως δε διαθέτει αεροσκάφη.

Σύμφωνα και με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε το «Θάρρος», ο 35χρονος μηχανικός βρέθηκε στη Σπάρτη με ένα γνωστό του, προκειμένου να δουν το διθέσιο μονοκινητήριο, το οποίο πιθανότατα είχε παρουσιάσει βλάβη.

Η μοιραία πτήση ήταν προφανώς δοκιμαστική. Κατά τη διαδικασία της απογείωσής του, στις 10.15 το πρωί, το αμφίβιο υπερελαφρύ αεροσκάφος, τύπου aventura, ιταλικού νηολογίου με κωδικό I-A651, και ενώ δεν είχε σηκωθεί ούτε 200 μέτρα από το έδαφος, καρφώθηκε με τη μύτη στον ελαιώνα, ακριβώς δίπλα από τον αεροδιάδρομο. Τόσο ο 35χρονος Τάκης Χρονόπουλος όσο και ο 52χρονος πιλότος του αεροσκάφους σκοτώθηκαν ακαριαία και στο Νοσοκομείο Σπάρτης, όπου διακομίσθηκαν, απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός τους. Μάρτυρας του τραγικού περιστατικού ήταν ο φίλος του 35χρονου.

Απαγορεύονταν οι πτήσεις

Από το συγκεκριμένο αεροδρόμιο απαγορεύονταν οι πτήσεις, καθώς ήταν κλειστό, ενώ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δεν είχε ενημερωθεί για την πτήση, ούτε υπήρχε σχέδιο.

Στην ανακοίνωσή της η ΥΠΑ εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και αναφέρει: «Το αεροσκάφος απογειώθηκε από πεδίο μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών. Δεν κατετέθη, από τον υπεύθυνο για την πτήση χειριστή, σχέδιο πτήσης, ως όφειλε. Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με την Υπηρεσία μας. Στον τόπο του ατυχήματος, μετά από συνεννόηση με την ΥΠΑ, μετέβησαν ήδη εκπρόσωποι της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, αρμόδιας για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτιών του ατυχήματος».

Ερωτηματικά

Οι συνθήκες του ατυχήματος ερευνώνται, καθώς ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι βρέθηκε ανοικτό το αλεξίπτωτο του μικρού αεροσκάφους: το αλεξίπτωτο άνοιξε από το χειριστή σε μια τελευταία απέλπιδα προσπάθεια να σωθούν ή το άνοιγμά του από λάθος χειρισμό ήταν η μοιραία κίνηση για την πτώση του αεροσκάφους;

Ο υπεύθυνος του δημοτικού αεροδρομίου Σπάρτης και πιλότος, Αντώνης Φελλούρης, σε δηλώσεις του τόνισε: «Βρισκόταν στα 30-40 μέτρα και επιχείρησε να στρίψει αριστερά, προκειμένου να κατευθυνθεί πιθανότατα προς Καλαμάτα. Όμως -άγνωστο γιατί- άνοιξε το αλεξίπτωτο που διαθέτει για περίπτωση ανάγκης, με αποτέλεσμα να καρφωθεί στο έδαφος. Το αεροδρόμιο είναι κλειστό και απαγορεύεται κάθε προσγείωση ή απογείωση. Κακώς είχαν έρθει εδώ. Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες για την επαναλειτουργία του και περιμένουμε την άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας».

Σχετικά άρθρα