Με την τουριστική χρονιά να βρίσκεται στην κορύφωσή της, όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα θα καταγράψει νέο ρεκόρ, ενώ οι εμπλεκόμενοι με την τουριστική βιομηχανία θεωρούν ότι τα έσοδα του 2018 σίγουρα θα κινηθούν σε ανοδικά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Στους παραδοσιακούς προορισμούς, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Πάρος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος οι πληρότητες αυτή την περίοδο πλησιάζουν στο 100%, ενώ στους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς κυμαίνονται από 85% έως 95%.
Σύμφωνα επίσης με τον αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Ιονίων Νήσων Σπύρο Γαλιατσάτο, δεν πέφτει «καρφίτσα» στα καταλύματα και είναι πολύ δύσκολο για μια τετραμελή οικογένεια να κλείσει δωμάτιο.
Τον Ιούλιο υπολογίζεται ότι ήλθαν στην Ελλάδα, από τα 19 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, περισσότεροι από 3,1 εκατ. ξένοι ταξιδιώτες, καταγράφοντας αύξηση 11%-12% σε σχέση με τον Ιούλιο 2017.
Σε ανάλογα επίπεδα υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν και ο φετινός Αύγουστος και ο Σεπτέμβριος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού.
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ, καταγράφουν αύξηση των αεροπορικών και οδικών αφίξεων τον Ιούνιο 2018 έναντι του Ιουνίου 2017, καθώς στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων 14,6% (+18% από την αρχή του έτους).
Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (27%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (11,7%), ενώ από την αρχή του έτους οι αντίστοιχες αυξήσεις είναι 23,1% και 15,8%. Την ίδια στιγμή οι διεθνείς οδικές αφίξεις αυξήθηκαν κατά 8,4%, ενώ από την αρχή του έτους η αύξηση ανέρχεται σε 3,1%.
Πρώτες αγορές που τροφοδοτούν με επισκέπτες την Ελλάδα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, η Ρουμανία και η Σερβία.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των ξενοδοχείων, με βάση στοιχεία της trivago, κινούνται στους περισσότερους προορισμούς σε ανταγωνιστικά επίπεδα, συγκρινόμενες με τις τιμές των ξενοδοχειακών μονάδων αντίστοιχων προορισμών του εξωτερικού.
Η Ελλάδα συνολικά (με εξαίρεση Μύκονο και Σαντορίνη) είναι φθηνότερη σε όλες τις κατηγορίες – εκτός της Τουρκίας που φέτος ανακάμπτει χρησιμοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική ως βασικό της εργαλείο.