Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Die Zeit: Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο

Die Zeit: Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Εφημερίδα «Die Zeit», Κίνα, Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Πειραιάς,

Εκτενές δημοσίευμα για το λιμάνι του Πειραιά, τον ΟΛΠ και φυσικά την κινεζική Cosco, φιλοξενεί στην online έκδοσή της η γερμανική εφημερίδα Die Zeit.

Όπως υποστηρίζει ο Πειραιάς είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο και έχει τη δυνατότητα να μετατραπεί ακόμη και στο κορυφαίο λιμάνι της Ευρώπης.

Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται χάρη στις επενδύσεις της Cosco, η οποία επιθυμεί να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά στη βάση της για επέκταση στην Ευρώπη, με δεδομένο ότι είναι εντός του «Νέου Δρόμου του Μεταξιού».

«Η νέα εμπορική διαδρομή που αναδύεται τώρα είναι πιθανό να προκαλέσει κάποια διατάραξη ολόκληρης της διακίνησης αγαθών στην Κεντρική Ευρώπη», υποστηρίζει ο αρθρογράφος και προσθέτει ότι στόχος των Κινέζων είναι να επενδύσουν επιπλέον 350 εκατ. ευρώ έως το 2026 σε λιμενικές εγκαταστάσεις και επιπλέον 200 εκατ. ευρώ σε άλλα έργα, όπως η μετατροπή παλαιών κτιρίων αποθήκευσης σε πολυτελή ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με τη Zeit η Κίνα αναζητά ευκαιρίες επενδύσεων σε κράτη που βρίσκονται σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, αλλά προσφέρουν εξαιρετικές ευκαιρίες.

Όπως δηλώνουν εργαζόμενοι στον ΟΛΠ η ταχύτητα είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του τρόπου λειτουργίας, με την εκφόρτωση ακόμη και 10.000 εμπορευματοκιβωτιών να χρειάζεται το πολύ 24 ώρες.

«Στην πραγματικότητα, ο χειρισμός των εμπορευμάτων έχει τριπλασιαστεί περισσότερο από την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.

Μέχρι το 2018 θα φθάσει στα πέντε εκατ., με τον Πειραιά να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, ενώ εάν η ανάπτυξή του συνεχίσει με αυτό το ρυθμό, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο θα εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη.

Επιπρόσθετα στόχος είναι η μεταφορά των εμπορευμάτων από τον Πειραιά προς την Ευρώπη να μπορεί να γίνει μέσα σε διάστημα δύο ημερών και με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί πλεονέκτημα χρόνου σχεδόν μίας εβδομάδας σε σύγκριση με τη μέχρι σήμερα παραδοσιακή διαδρομή μέσω Γιβραλτάρ σε Αμβούργο ή Ρότερνταμ.

Ακόμη μόλις αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική γραμμή, τα φορτηγά με φορτίο για την Κεντρική ή Ανατολική Ευρώπη δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν την παράκαμψη μέσω των στενών του Γιβραλτάρ, να περιπλανηθούν στην Ισπανία και τη Γαλλία και τελικά να τα φορτώσουν στο Αμβούργο ή στο Ρότερνταμ.

Αντ ‘αυτού, η διαδρομή των εμπορευματοκιβωτίων τους οδηγεί με σιδηρόδρομο από τον Πειραιά και την Αθήνα στα Σκόπια, στο Βελιγράδι και τελικά απευθείας στη Βουδαπέστη.

Τα περισσότερα από τα χρήματα για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης προέρχονται από την Κίνα.

Η ολοκλήρωση σιδηροδρομικής γραμμής 350 χλμ μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης, με δαπάνη τρία δισ. ευρώ θα μειώσει το χρόνο της μεταφοράς εμπορευμάτων στις 2,5 ώρες, μεταξύ των δύο πόλεων, από οκτώ που είναι σήμερα.

«Μέσω του Δρόμου του Μεταξιού, η Κίνα δημιουργεί τις δικές της εμπορικές διαδρομές για δικά της εμπορεύματα, τα οποία κατά κύριο λόγο προορίζονται για την Ευρώπη και άλλους προορισμούς μέσω αυτών των καναλιών.

Η ζήτηση για φθηνά προϊόντα οικιακής χρήσης και ηλεκτρονικά είναι μεγάλη, όπως φαίνεται από τη διανομή των κινεζικών κινητών τηλεφώνων όπως της κινεζικής Huawei στην Ευρώπη», προστίθεται στο δημοσίευμα

Σχετικά άρθρα