Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Ποια είναι τα νέα λεωφορεία που θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα

Ποια είναι τα νέα λεωφορεία που θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αθήνα, Λεωφορεία, Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ),

Την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ με την προσθήκη λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα ανακοίνωσε ο πρόεδρος του οργανισμού, Τάσος Ταστάνης, κατά την ομιλία του στο 1ο συνέδριο EcoMobility, που διεξήχθη στην Αίγλη Ζαππείου.

«Εξασφαλίσαμε 35 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για την προμήθεια 92 οχημάτων, εκ των οποίων τα 12 θα είναι ηλεκτρικά. Φιλοδοξούμε τα νέα λεωφορεία να κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018» δήλωσε ο κ. Ταστάνης προσθέτοντας ότι ο ΟΑΣΑ ξεκινά μελέτη για τον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών με βασικό στόχο τη βελτίωση του μεταφορικού έργου, την ενίσχυση της βιωσιμότητας αλλά και της τηλεματικής (έξυπνες στάσεις, εφαρμογές) και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Επιπλέον δήλωσε πως ο ΟΑΣΑ έχει προτείνει για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 χρηματοδότηση ύψους 120 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 40 αρθρωτών τρόλεϊ και 360 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ομιλητής στο συνέδριο ήταν και ο γενικός γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πρώτων Υλών, Μιχάλης Βερροιόπουλος, που τόνισε πως το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσανατολίζεται να εφαρμόσει πολιτικές ενίσχυσης για τα εναλλακτικά καύσιμα.

Ο κ. Βερροιόπουλος σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή εξετάζονται όλα τα εναλλακτικά σενάρια και ότι «με βάσει το επιλεγέν σενάριο θα διαμορφωθούν οι πολιτικές για την περίοδο 2020-2030, ενώ θα υπάρξουν πολιτικές ενίσχυσης για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο».

Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι «βρισκόμαστε σε μια μετάβαση και ότι το μέλλον των οδηγών μεταφορών θα βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση με τη σταδιακή κατάργηση κινητήρων ντίζελ. Η ένταξη της ηλεκτροκίνησης είναι μια πρόκληση όσον αφορά στα δίκτυα και τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ πρόκληση αποτελεί και η υλοποίηση των σχετικών υποδομών για φόρτιση οχημάτων»

Παράλληλα, ο κ. Βερροιόπουλος ανέφερε ότι το υπουργείο εργάζεται για τη διαμόρφωση πλαισίου όσον αφορά τους φορείς εκμετάλλευσης των υποδομών σταθμών φόρτισης. Για το φυσικό αέριο σημείωσε ότι αναμένεται η έκδοση του τεχνικού κανονισμού για τις εγκαταστάσεις CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου) για τις περιοχές εκτός του κεντρικού άξονα.

Από την πλευρά του ο Στέφανος Οικονομίδης, διευθυντής Δραστηριοτήτων, επικεφαλής Έργου Ανάπτυξης Αεριοκίνησης της ΔΕΠΑ, ανακοίνωσε την ίδρυση νέων πρατηρίων φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα ο κ. Οικονομίδης δήλωσε:

«Συζητείται το θέμα του διλήμματος, δηλαδή αν θα πρέπει πρώτα να γίνουν αυτοκίνητα ή σταθμοί. Στη ΔΕΠΑ αποφασίσαμε να το λύσουμε εξαρχής: ίδρυση πρατηρίων και παράλληλα δημιουργία στόχων οχημάτων.

Σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο 11 πρατηρίων και άλλα δυο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν, ενώ στα επόμενα τρία χρόνια το δίκτυο θα επεκταθεί. Θα δημιουργήσουμε 13 σταθμούς, κατασκευάζουμε τρίτο σταθμό στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα, στην Καρδίτσα και την Τρίπολη και σε άλλες περιοχές για να καλύψουμε το ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας.

Το επόμενο δίμηνο θα λειτουργήσει πρατήριο στα Ιωάννινα, ένα πρατήριο σταθμός καθώς θα λειτουργήσει στο αστικό ΚΤΕΛ το οποίο θα λειτουργεί και ως δημόσιο πρατήριο. Το φυσικό αέριο θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αποτελώντας μοχλό για την πράσινη ανάπτυξη».

Την αδιαφορία της πολιτείας στο ζήτημα κατασκευής σταθμών φόρτισης ηλεκτροκινήτων αυτοκίνητων υπογράμμισε ο Δημήτρης Μιχαρικόπουλος, πρόεδρος της εταιρείας FORTISSIS, τονίζοντας: «Η χώρα μας είναι η μοναδική στην Ευρώπη που το δίκτυο φόρτισης της είναι 100% ιδιωτικό, καθώς δεν υπάρχει καμία δημόσια επένδυση στον συγκεκριμένο τομέα».

Ο διευθυντής και πρόεδρος του Δ.Σ. του Δημόκριτου, Γιώργος Νουνέσης τόνισε πως αν και η χώρα μας είναι χαμηλά (ν.44) στην κατάταξη του Διεθνούς Δείκτη Καινοτομίας, εντούτοις λόγω του υψηλού επιπέδου των ελλήνων επιστημόνων μπορέσαμε να προσελκύσουμε επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα φέροντας ως παράδειγμα την απόφαση της Tesla να ανοίξει ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα.

Ακόμα ο κ. Νούνεσης τόνισε ότι πρέπει τα ερευνητικά κέντρα να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τον ιδιωτικό τομέα και ειδικά με τη βιομηχανία παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «βιομηχανικών συνεργασιών» που έχει ξεκινήσει ο Δημόκριτος σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Σχετικά άρθρα