Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Η κρίση αλλάζει το προφίλ του Έλληνα αγρότη: είναι νέος, πτυχιούχος και σερφάρει στο ίντερνετ

Η κρίση αλλάζει το προφίλ του Έλληνα αγρότη: είναι νέος, πτυχιούχος και σερφάρει στο ίντερνετ
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αγρότες, Αμερικανική Γεωργική Σχολή, Βαγγέλης Βέργος, Διαδίκτυο, Θεσσαλονίκη,

Μία σταδιακή μεταβολή στο προφίλ του Έλληνα, αναδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

Ως αποτέλεσμα της εισόδου νέων ανθρώπων στην αγροτική παραγωγή, ο Έλληνας αγρότης απομακρύνεται πλέον από το πρότυπο του απλού γεωργού που παλεύει με τη γη, είναι πτυχιούχος πανεπιστημίου, αποκτά επιχειρηματική κουλτούρα και εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με τις νέες τεχνολογίες και το ίντερνετ.

Η καινούργια αυτή πραγματικότητα δεν συναντάται βέβαια σε όλες τις περιοχές της χώρας ούτε αφορά όλων των ειδών τις καλλιέργειες και τα προϊόντα.

Όμως η έρευνα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής σε ένα πολύ μεγάλο δείγμα 10.000 αγροτικών νοικοκυριών στο ανατολικό τμήμα του νομού Θεσσαλονίκης, είναι ενδεικτική της αλλαγή της νοοτροπίας του αγροτικού κόσμου.

«Σε έρευνα που κάναμε το 2013, ο μέσος όρος ηλικίας του αγρότη της ανατολικής Θεσσαλονίκης, είναι 52 χρονών, όταν στο υπόλοιπο της χώρας είναι στα 68 έτη. Το 40% των αγροτών αυτής της περιοχής είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου, ενώ το 87% των απασχολούμενων στον αγροτικό τομέα είναι χρήστες του διαδικτύου και θέλουν να ενημερώνονται για τις εξελίξεις και να συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης, καλύπτοντας μάλιστα με δικούς τους πόρους τα σχετικά έξοδα», τονίζει σχετικά στην “Ημερησία” ο γεωπόνος, κ. Βαγγέλης Βέργος, διευθυντής του Κέντρου Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής.

«Απαιτείται να γίνει κατανοητό πως ο αγροτικός κόσμος έχει αρχίσει να σκέπτεται επιχειρηματικά. Πολλές εκατοντάδες άτομα καθημερινά έρχονται στη Σχολή μας, για να επιμορφωθούν, πληρώνοντας από την τσέπη τους», προσθέτει ο ίδιος και συνεχίζει λέγοντας πως «η κρίση έχει διαδραματίσει μεγάλο ρόλο σ΄ αυτή την αλλαγή της κατεύθυνσης, που παρατηρείται σε αρκετούς αγρότες. Παράλληλα, η κρίση οδήγησε και στην αύξηση κατά περίπου δύο ποσοστιαίες μονάδες (έφτασε σχεδόν στο 13%) της συμμετοχής του πρωτογενούς τομέα επί του συνόλου του ενεργού πληθυσμού».

Ωστόσο, παρόλο που τα ευρήματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά, ο Έλληνας αγρότης χρειάζεται να υλοποιήσει ακόμη πολλά βήματα για να μπορέσει να παράγει περισσότερα ανταγωνιστικά προϊόντα, τα οποία θα έχουν τύχη στις ξένες αγορές.

«Χρειάζεται ο αγρότης-παραγωγός να γίνει και αγρότης-επιχειρηματίας, ενώ εκτός από αγροτοδιατροφικά προϊόντα, απαιτείται να οδηγηθεί και στην παραγωγή βιο-αγροτοδιατροφικών ειδών. Αυτά είναι προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και για ειδικές ομάδες πληθυσμού, όπως το αλεύρι χωρίς γλουτένη. Σήμερα κάνουμε εισαγωγές τέτοιων προϊόντων στην Ελλάδα από την Τουρκία, γιατί εμείς παραγωγή ανάλογης πρώτης ύλης δεν έχουμε», υπογραμμίζει ο κ. Βέργος.

Ακόμη, κατά τον ίδιο, ο αγρότης είναι απαραίτητο να προσανατολισθεί σε ποιοτικότερη παραγωγή, με χαμηλότερα κόστη και με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον.

Σχετικά άρθρα