Από σήμερα διατίθεται στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς το ηλεκτρονικό εισιτήριο μονής διαδρομής, ενώ έως τις 15 Νοεμβρίου επιτρέπεται η χρήση των παλιών χάρτινων εισιτηρίων και των παλαιών καρτών.
O OAΣA προτρέπει τους πολίτες να μην πετούν τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και τις κάρτες, γιατί είναι επαναφορτιζόμενα.
Διευκρινίζει, επίσης, ότι το μειωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο των 0,60 λεπτών πωλείται στα εκδοτήρια, ενώ στα μηχανήματα δίδεται μόνον εφόσον έχει κάποιος προσωποποιημένη κάρτα.
Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε το πρωί ότι όλοι οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου, έως ότου εκδώσουν προσωποιημένες κάρτες, θα περνούν από τις ειδικές πύλες που θα λειτουργούν σε κάθε σταθμό, όταν κλείσουν οι μπάρες, επιδεικύοντας την ταυτότητά τους, τις κάρτες ανεργίας τους ή άλλα σχετικά έγγραφά τους.
Είπε ακόμη ότι θα δοθούν κίνητρα από τον ΟΑΣΑ για όσους επαναφορτίζουν τα εισιτήριά τους και τις μη προσωποποιημένες κάρτες τους.
Έως στιγμής έχουν εκδοθεί 197.000 προσωποποιημένες κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αποστέλλονται με το ταχυδρομείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μπάρες στους σταθμούς θα αρχίσουν να κλείνουν σταδιακά από τις 15 Νοεμβρίου.
Εξάλλου, όπως δήλωσε ο υπουργός στον ΑΝΤ1, υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ ΟΑΣΑ και ΤΡΕΝΟΣΕ για την επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στο δίκτυο της ΤΡΕΝΟΣΕ.
Ηλεκτρονικά διόδια
Ο υπουργός είπε ακόμη ότι μέσα στο 2017 θα γίνει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων που θα χρεώνονται οι οδηγοί με βάση το χιλιόμετρο χρήσης και ότι στόχος του υπουργειου είναι να εφαρμοστεί μέσα στο 2018 στην Εγνατία Οδό.
Διευκρίνησε ότι με το ηλεκτρονικο διόδιο θα μπορούν οι οδηγοί να πληρώνουν εκτός από τα e-pass και μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό τους.
Τα ταμεία στα διόδια -όπως είναι σήμερα- ουσιαστικά θα καταργηθούν, είπε ο κ. Σπίρτζης, και τα μόνα που θα λειτουργούν θα είναι τα μηχανήματα στις άκρες των δρόμων, που θα πωλούν τα e-pass.
Αναφερόμενος στα φορτηγά, σημείωσε ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους στους παράπλευρους δρόμους είναι δεδομένη και δεν προόκειται να αλλάξει.
Δεν μπορεί, είπε, τα ΙΧ αυτοκίνητα να κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους και να κινδυνεύουν οι πολίτες μικρών οικισμών κοντά στο εθνικό δίκτυο από τις νταλίκες στους παράπλευρους δρόμους.
Χαρακτήρισε, επίσης, «αστειότητα» το ενδεχόμενο οικονομικής επιβάρυνσης διάφορων προϊόντων, επειδή οι μεταφορείς πληρώνουν διόδια.