Τρία είναι τα σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να εξακριβώσουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το βράδυ του Σαββάτου, κατά το οποίο έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι.
Το πρώτο πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων αναμένεται να έχει κατατεθεί μέχρι την Παρασκευή, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης.
Το πρώτο σενάριο επικεντρώνεται στο ανθρώπινο λάθος καθώς το συγκεκριμένο τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 130χλμ./ώρα σε σημείο στο οποίο θα έπρεπε να τρέχει με ταχύτητα μέχρι 60χλμ./ώρα.
Το δεύτερο σενάριο έχει να κάνει με τυχόν αστοχία υλικού, να υπήρχε, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας.
Το τρίτο είναι να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες που να προκάλεσε τον εκτροχιασμό αλλά τότε θα πρέπει να εξεταστεί πώς βρέθηκε αυτό το «εμπόδιο» στο συγκεκριμένο σημείο.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ βάζουν και μια άλλη παράμετρο αυτή της ελλιπούς συντήρησης στην φωτοσήμανση.
Στο ίδιο σημείο είχε σημειωθεί ατύχημα και πριν από 12 χρόνια (στις 20 Οκτωβρίου 2005) στο οποίο είχαν τραυματισθεί δεκατρείς επιβάτες.