Την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Λάμπρου Τσόγκα προκάλεσαν τα επεισόδια που σημειώθηκαν τη Δευτέρα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου, με αφορμή τη φοίτηση προσφυγόπουλων στην εκεί Δομή Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ).
Με έγγραφη παραγγελία του προς την Εισαγγελέα Ποινικής Δίωξης Εμμανουέλα Κετσιατζή, ο κ. Τσόγκας ζητεί να τηρηθεί η αυτόφωρη διαδικασία για όσους «πρωταγωνιστούν» σε αυτεπαγγέλτως διωκόμενες πράξεις, που συνδέονται με τον αντιρατσιστικό νόμο.
Ζητεί επίσης να διενεργηθεί επείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τα γεγονότα που έλαβαν ήδη χώρα στο συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο και αφορούν αδικήματα όπως παράνομη βία και σωματικές βλάβες, απλές και επικίνδυνες.
Στο πλαίσιο αυτό ζητείται να εντοπιστούν οι δράστες των παραπάνω πράξεων, με την αξιοποίηση του σχετικού αποδεικτικού υλικού, στο οποίο περιλαμβάνονται πλάνα τηλεοπτικών συνεργείων, μαρτυρικές καταθέσεις κ.ά.
Της εισαγγελικής παρέμβασης προηγήθηκε ενημέρωση από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ενώ η παραγγελία διαβιβάστηκε στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης.
ΓΓ υπουργείου Παιδείας: Τα χθεσινά επεισόδια δεν θα επαναληφθούν
Νωρίτερα, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, διεμήνυσε ότι το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχουν προβεί στα αναγκαία μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν τα χθεσινά επεισόδια έξω από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου.
«Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου συζήτησε με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα και ζητήσαμε να παρέμβει απόλυτα η αστυνομία για να διαφυλαχτεί η τάξη στην περιοχή. Θέλουμε σε απόσταση 100 μέτρων από το σχολείο να μην υπάρχει κανένας που δεν έχει σχέση με το σχολείο είτε είναι αυτοί οι επτά-δέκα ακραίων φασιστικών αντιλήψεων, είτε είναι κάποιοι άλλοι» ανέφερε. «Τα χθεσινά επεισόδια, όπως και τα επεισόδια της προηγούμενης Παρασκευής είναι κάτι που δεν μπορούμε να δεχθούμε» υπογράμμισε.
Καταλήγοντας, ο Γ. Παντής τόνισε ότι τα παιδιά πρέπει να μπαίνουν στο σχολείο σε ψυχολογικό κλίμα ελευθερίας και αγάπης, διότι μιλάμε για ένα χώρο που προσφέρει παιδεία και εκπαίδευση.