Αυστηρότατους κανονισμούς ώστε να μπει τέλος στην ασυδοσία των εισπρακτικών εταιρειών, βάζει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας.
Σύμφωνα με τις προτάσεις της ΓΓ Καταναλωτή που παρουσιάστηκαν το πρωί της Δευτέρας στο Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς που συνεδρίασε υπό τον γγ Καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη, οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών θα έχουν δικαίωμα να επικοινωνούν με υπερχρεωένους δανειολήπτες μόνο μια φορά την εβδομάδα και όχι ανά δύο ημέρες, όπως ισχύει σήμερα.
Επίσης, γίνεται πιο αυστηρός ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη ώστε η επικοινωνία να γίνεται αποκλειστικά με τον ίδιο ενώ θα εξαιρεθούν από τις διατάξεις περί μη όχλησης τους μεσημεριανές ώρες καθώς και από το πλαφόν στο πλήθος των επικοινωνιών τα νομικά πρόσωπα οφειλέτες.
Σε σχέση με τους δικηγόρους οι οποίοι θα καλύπτονται στο εξής από το νόμο, για τυχόν παραβάσεις θα επιβάλλονται κυρώσεις στον πιστωτή πέρα από τις ενδεχόμενες κυρώσεις που θα επιβάλλουν τα όργανα των δικηγορικών συλλόγων.
Στη σημερινή συνεδρίαση εξετάστηκε επίσης το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης των καταναλωτικών διαφορών και συγκεκριμένα η πρόοδος στη σύσταση και λειτουργία των Επιτροπών Φιλικού Διακανονισμού (ΕΦΔ) ανά την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, μετά από έξι χρόνια εφαρμογής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου μόνο 75 Δήμοι έχουν συστήσει ΕΦΔ και από αυτούς μολονότι 28 είναι Δήμοι έδρας νομού.
Η πρόταση του Συνηγόρου είναι να προβλεφθεί νομοθετικά η υποχρεωτική σύσταση ΕΦΔ από τους Δήμους της έδρας του νομού σε διάστημα ενός μήνα από την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας καθώς η λειτουργία τους στο σύνολο των 325 Δήμων της χώρας δεν θεωρείται ρεαλιστικό να υλοποιηθεί.
Ο Α. Παπαδεράκης τόνισε σχετικά ότι η προώθηση της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών αποτελεί στοίχημα για τη Γραμματεία καθώς εξασφαλίζει την αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και των δικαστηρίων προς αμοιβαίο όφελος προμηθευτών και καταναλωτών.