Την 43η θέση σε σύνολο 72 χωρών, με επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ, κατέλαβαν οι Έλληνες μαθητές στις τρεις βασικές κατηγορίες (επιστήμες, κατανόηση κειμένου, μαθηματικά) του τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA.
Το τεστ πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια υπό την αιγίδα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).
Ειδικότερα, η Ελλάδα έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).
Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών εμφανίζουν κάμψη σε σύγκριση με τις ελληνικές επιδόσεις προηγούμενων χρόνων.
Καλύτεροι στον κόσμο αναδείχθηκαν οι μαθητές της Σιγκαπούρης, με περισσότερους από 550 βαθμούς.
Η πρώτη δεκάδα των καλύτερων μαθητών:
Σιγκαπούρη
Ιαπωνία
Εσθονία
Ταϊβάν
Φινλανδία
Μακάο
Καναδάς
Βιετνάμ
Χονγκ Κονγκ
Κίνα.
Στην Ευρώπη, καλύτερες επιδόσεις από τους Έλληνες μαθητές έχουν οι συνομήλικοί τους από τη Βρετανία, την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, το Βέλγιο, την Πολωνία, τη Νορβηγία, την Πορτογαλία, την Αυστρία και την Ισπανία.
Χειρότερες από την Ελλάδα, είναι οι επιδόσεις των μαθητών από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, καθώς και τις χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες
Οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται επίσης να έχουν χαμηλές επαγγελματικές προσδοκίες από τις γνώσεις που προσφέρουν οι επιστήμες, αλλά και γενικότερα να μην έχουν κίνητρα για να μελετήσουν.
Η πτώση, πάντως, φαίνεται να είναι γενικότερη, καθώς, όπως αναφέρεται στην έκθεση, ενώ η δαπάνη ανά μαθητή στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 20% από το 2006 στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο 12 από τις 72 χώρες είδαν τις επιδόσεις να βελτιώνονται αυτό το διάστημα.
Σημειώνεται ότι στην έρευνα PISA για το 2015 συμμετείχαν περίπου 540.000 χώρες ηλικίας 15 ετών από 72 χώρες.