Με αύξηση στα εισιτήρια των ΜΜΜ που δεν θα μείνει στο 1,40, θα αντιμετωπιστεί η «μαύρη τρύπα» των αστικών συγκοινωνιών που συνεχώς διογκώνεται.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών Χρίστο Σπιρτζή, η τιμή στα εισιτήρια επιστρέφει στο σημείο που ήταν πριν την μείωση.
Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια να μείνουν στα ίδια επίπεδα (30 ευρώ) οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Ωστόσο η εφαρμογή του ζωνικού συστήματος που έπεται, κρίνεται σαφές ότι θα αυξήσει περαιτέρω το μεταφορικό κόστος αφού η Αττική θα χωριστεί σε ζώνες και ο επιβάτης θα πληρώνει με βάση τη διανυόμενη απόσταση.
«Προφανώς είναι πάρα πολύ νωρίς για να πούμε σε ζωνικό σύστημα ή σε απόλυτα αναλογικό σύστημα, ποια θα είναι η τιμολογιακή πολιτική. Αλλά καταλαβαίνετε κι εσείς ότι είναι άλλο να πάρεις ένα μέσο και σε έναν σταθμό ή σε δύο σταθμούς να κατέβεις και είναι άλλο να διασχίσεις όλη την Αττική και να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο και ο ένας και ο άλλος» δήλωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός.
Όπως ανακοινώθηκε κατά τη χθεσινή παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το νέο σύστημα θα λειτουργήσει αρχές του 2017.
Ωστόσο, καταβάλλεται προσπάθεια να ξεκινήσει νωρίτερα (στο 6μηνο ή 7μηνο) για τα λεωφορεία καθώς εκεί, υποστηρίζει το υπουργείο, οι προληπτικοί έλεγχοι δεν είναι τόσο εύκολοι όσο είναι στο μετρό που είναι στις εισόδους των σταθμών.
Από τα οφέλη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ξεχωρίζουν η αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης αλλά και η αλλαγή σχεδιασμού των μεταφορών. «θα μπορούμε επιτέλους να σχεδιάσουμε άλλου είδους πολιτικές. Δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους, ιδιαίτερα στις ώρες και στις ζώνες που θα μετακινούνται γιατί θα έχουμε στοιχεία τίνος είναι η κάρτα, τι ώρες δουλεύει ο καθένας ή σε ποια κοινωνική ομάδα ανήκει εκείνος που παίρνει την ηλεκτρονική κάρτα».
Όπως είπε θα υπάρχει ηλεκτρονική κάρτα για τα ΑμΕΑ για να υπάρξουν μετρήσιμα στοιχεία πόσοι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.