Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Με 25.000 ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών φέτος τα σχολεία

Με 25.000 ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών φέτος τα σχολεία
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Δάσκαλοι, Καθηγητές, Σχολεία, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,

Με 25.000 ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια θα ξεκινήσει η φετινή σχολική χρονιά, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης κρίνεται εξαιρετικά δύσκολη η πρόσληψη του αναγκαία διδακτικού προσωπικού.

Στελέχη του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν στην «Καθημερινή» ότι «τα κενά υπολογίζονται πάνω από 25.000 σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και προφανώς οι μεγάλες ελλείψεις την επόμενη χρονιά θα είναι σε δασκάλους και φιλολόγους, φυσικούς και μαθηματικούς», δηλαδή σε βασικές ειδικότητες.

Ειδικότερα, τα στοιχεία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ δείχνουν ότι την περίοδο 2010-2014 από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν αποχωρήσει περισσότεροι από 10.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, από τη δευτεροβάθμια περί τους 15.000 καθηγητές, ενώ για φέτος αναμένονται άλλες 5.000 συνταξιοδοτήσεις.

Στον αντίποδα, την ίδια περίοδο έχουν γίνει ελάχιστοι διορισμοί, και το ίδιο αναμένεται και φέτος. Για φέτος, το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει συνολικά 4.000 προσλήψεις σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Σύμφωνα με την “Καθημερινή”, όμως, εξ αυτών των προσλήψεων οι 1.500 θα αφορούν τους διαθέσιμους καθηγητές τεχνικής εκπαίδευσης και διοικητικούς υπαλλήλους των πανεπιστημίων, που θα επιστρέψουν στις θέσεις τους. Ετσι, απομένουν περί τις 2.500 θέσεις, με αποτέλεσμα η ανάγκη για χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών να μην αμφισβητείται.

Εντός των ημερών αναμένεται το υπουργείο Παιδείας να εκδώσει την προκήρυξη για την πρόσληψη αναπληρωτών. Η ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων θα είναι τουλάχιστον έως το τέλος Ιουλίου.

Την ίδια στιγμή, η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του υπουργείου Παιδείας κατέθεσε τους άξονες του επιχειρησιακού προγράμματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων του ΕΣΠΑ, αλλά απαιτείται εξειδίκευση.

Υπηρεσιακοί παράγοντες με εμπειρία στον τρόπο λειτουργίας και τη λογική των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, σχολιάζοντας αυτές τις εξελίξεις, υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει στρατηγική εκπαιδευτικού σχεδιασμού από τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ώστε να υπάρχουν οι αντίστοιχες υποστηρικτικές δράσεις του ΕΣΠΑ, ενώ συνεχίζεται η κακή πρακτική να χρησιμοποιούνται πόροι από άλλες δράσεις (π.χ., επιμόρφωση) για τις προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού. Από την άλλη, η έγκριση και η επιλεξιμότητα πιστώσεων για αναπληρωτές σε προγράμματα ΕΣΠΑ έχει ως προϋπόθεση την κατάθεση καινοτόμων προγραμμάτων.

Τέλος, το υπουργείο συνέστησε 7.631 οργανικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων οι οποίοι πήραν μετάταξη από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής

Σχετικά άρθρα