Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τέρμα το διάβασμα στο σπίτι για τους μαθητές του Δημοτικού

Τέρμα το διάβασμα στο σπίτι για τους μαθητές του Δημοτικού
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Ανδρέας Λοβέρδος, Δημοτικό Σχολείο, Μαθητές,

Τέρμα το διάβασμα στο σπίτι για τους μαθητές του Δημοτικού. Αυτός είναι ο στόχος του υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου για το νέο ελληνικό Δημοτικό.

Ο κ. Λοβέρδος μιλώντας στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας τόνισε ότι στόχος του υπουργείου είναι να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται μαθητές και γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία, ανέφερε μεταξύ άλλων.

Ειδικότερα , το υπουργείο Παιδείας προτείνει οι μαθητές να μελετούν τα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών και της φυσικής στο σχολείο, ώστε η μελέτη να αναπτύσσεται και να ολοκληρώνεται στο πλαίσιο της «διδακτικής περιόδου» από τον ίδιο τον διδάσκοντα.

Ταυτόχρονα , όπως ανέφερε ο υπουργός θα γίνει σχεδιασμός την ενοποίηση των διάφορων τύπων δημοτικών σχολείων σε δύο τύπους που περιλαμβάνονται στις αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Παιδείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο κ. Λοβέρδος , μάλιστα σημείωσε ότι κάποιες από αυτές τις αλλαγές μπορούν να εφαρμοστούν από το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, ενώ για άλλες θα απαιτηθεί μεγαλύτερο διάστημα χρόνου.

Επίσης στις αλλαγές που επιθυμεί να προωθήσει το υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνονται ακόμη:

1. Αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και εξορθολογισμός του περιεχομένου σπουδών με δραστικό περιορισμό της διδακτέας ύλης, ώστε να ολοκληρώνεται αλλά και να εμπεδώνεται στον πραγματικά διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Ανακατανομή της ύλης από τάξη σε τάξη, ή και από βαθμίδα σε βαθμίδα, όπου χρειάζεται.

2. Δυνατότητα διαμόρφωσης μέρους του ωρολογίου προγράμματος από τη σχολική μονάδα, (ποσοστό περίπου 10%) με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της κλπ.

3. Ένταξη των δράσεων του κοινωνικού σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία του αναλυτικού προγράμματος μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής.

Ως προς του τύπους δημοτικών σχολείων προτείνεται:

1. Ολοήμερο σχολείο με: α) «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 30-35 ωρών, που να αφορά όλα τα δημοτικά σχολεία από εξαθέσια και πάνω β) «ανοικτού τύπου» πρόγραμμα προαιρετικών σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας έως 10 ωρών (από 14:15 έως 16:00). Στα μαθήματα επιλογής του προγράμματος προαιρετικών σπουδών περιλαμβάνονται η δεύτερη ξένη γλώσσα, η μουσική, τα εικαστικά, η θεατρολογία, η φυσική αγωγή και εν γένει βιωματικές και πολιτιστικές δράσεις.

2. Κλασικό σχολείο με «κλειστού τύπου» πρόγραμμα σπουδών συνολικής εβδομαδιαίας διάρκειας 25-30 ωρών (από 8:00 έως 13:00), το οποίο αφορά όλα τα υπόλοιπα (με λιγότερα από έξι τμήματα) δημοτικά σχολεία.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, αυτές οι αλλαγές μπορούν να υιοθετηθούν από το προσεχές ακαδημαϊκό έτος.

Αντίθετα, θα απαιτηθεί βάθος χρόνου για σειρά αλλαγών, όπως η αξιολόγηση ανά τακτά διαστήματα της μαθησιακής διαδικασίας σε κάθε σχολική μονάδα, η πιστοποίηση της αγγλικής γλώσσας (επίπεδο Α2) στην τελευταία τάξη του δημοτικού σχολείου, μέσω του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και του κρατικού πιστοποιητικού πληροφορικής και της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τελευταία τάξη του γυμνασίου, η αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών μέσα και από διαρκή επιμόρφωση (διά ζώσης και εξ αποστάσεως), η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί, να αξιολογεί το έργο της, καθώς και η οργανική σύνδεση νηπιαγωγείου-δημοτικού.

Σχετικά άρθρα