Ισλαμικό ΚράτοςΟυκρανία
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Στο 8,9% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Έκρηξη τιμών σε διατροφή, προϊόντα και ενέργεια

Στο 8,9% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Έκρηξη τιμών σε διατροφή, προϊόντα και ενέργεια
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για ΕΛΣΤΑΤ, Πληθωρισμός,

Στο 8,9% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός στη χώρα μας τον Μάρτιο συνεχίζοντας τα αλλεπάλληλα αρνητικά ρεκόρ των τελευταίων μηνών με συνέπεια την έκρηξη τιμών σε βασικά είδη διατροφής, προϊόντα και ενέργεια.

Με σπασμένα τα φρένα κινείται ο πληθωρισμός καθώς εκτινάχθηκε στο 8,9% τον Μάρτιο από 7,2% το Φεβρουάριο, που αποτελεί νέο ιστορικό ρεκόρ λόγω των ραγδαίων αυξήσεων στις τιμές της ενέργειας και βασικών ειδών διατροφής.

Πρωταθλητές στις ανατιμήσεις ο ηλεκτρισμός με 79%, το φυσικό αέριο με 68%, πετρέλαιο θέρμανσης με 58,5% και τα καύσιμα και λιπαντικά με 29% ενώ στα τρόφιμα, μεγάλες αυξήσεις σημειώθηκαν στα λάδια με 19,9%, στα λαχανικά με 13%, τα νωπά φρούτα με 7,8%, το ψωμί και τα δημητριακά με 7,6% και τα κρέατα με 6,4%.

Στο τομέα των υπηρεσιών αυξήσεις 26,8% καταγράφονται στα εισιτήρια των αεροπλάνων, 16% σε αυτά των πλοίων και 18,5% στο κόστος διαμονής σε ξενοδοχεία.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η επιτάχυνση του πληθωρισμού στο 8,9% προέκυψε από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.

• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.

• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Σχετικά άρθρα