Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μεγάλη ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το καράβι που έκλεισε το Σουέζ – Η Τουρκία «πρόθυμη»

Μεγάλη ζημιά στην παγκόσμια οικονομία από το καράβι που έκλεισε το Σουέζ – Η Τουρκία «πρόθυμη»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αίγυπτος, Διώρυγα του Σουέζ, Ναυτιλία,

Ημέρες ή και εβδομάδες θα χρειαστούν για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ εκτιμά η εταιρεία που ανέλαβε την αποκόλληση του σκάφους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «EVER GREEN» μήκους 400 μέτρων που εδώ και τέσσερις ημέρες έχει προσαράξει κλείνοντας αυτή την κρίσιμη δίοδο για την παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.

Στο μεταξύ η Άγκυρα, ευκαιρίας δοθείσης, προσφέρθηκε να βοηθήσει την Αίγυπτο για την αποκόλληση του πλοίου στη Διώρυγα του Σουέζ, αποσκοπώντας στη βελτίωση των σχέσεων.

Η Τουρκία μπορεί να στείλει το πλοίο της Nene Hatun για να βοηθήσει ώστε να ανοίξει και πάλι η Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, καθώς η Άγκυρα επιδιώκει προσφάτως να επανορθώσει τις τεταμένες σχέσεις της με την Αίγυπτο έπειτα από χρόνια εχθρότητας.

Το περιστατικό, συνέβη την Τρίτη και το γνωστοποίησαν χρήστες του διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη.

Έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας.

Όπως είναι φυσικό προκλήθηκαν και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.

Σύμφωνα με ξένα πρακτορεία οι τιμές στην αποστολή πετρελαϊκών προϊόντων άγγιξαν σχεδόν το διπλάσιο αυτή την εβδομάδα.

Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή Αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων που ΄γύρισε με το πλάι μέσα στο κανάλι λόγω των δυνατών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή.

«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο.

Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.

Το όλο σκηνικό έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις του Μοχάμπ Μαμίς, συμβούλου του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι σε θέματα λιμένων, που δήλωνε αργά χθες το βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».

«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

Ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε κάνει την εκτίμηση ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».

Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν μόλις χθες Πέμπτη.

Η μετακίνηση του μήκους 400 μέτρων και πλάτος 59, σκάφους που ζυγίζει 224.000 τόνους, είναι άθλος.

Να υπολογιστεί ότι επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ.

Επομένως, η ρυμούλκησή του είναι κάτι παραπάνω απο ιδιαίτερα δύσκολη.

Οι εκσκαφείς πρέπει να φτάσουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί.

Η τηλεόραση του CNBC μετέδωσε τις πρώτες εικόνες από τις προσπάθειές αποκόλλησης του τεράστιου σκάφους.

Ήδη κολοσσοί των θαλάσσιων μεταφορών όπως η Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd εξετάζουν να ανακατευθύνουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.

Μια παράκαμψη με το ανάλογο κόστος σε ναύλα αλλά και σε αξία εμπορεύματος.

Σχετικά άρθρα