Εντυπωσιάζουν οι αριθμοί για τον τουρισμό. Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε το ΣΕΤΕ οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, συνεχίστηκε η εντυπωσιακή αύξηση και κατά τη διάρκεια του Αυγούστου καταγράφοντας +13,6% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2013.
Σε επίπεδο οκταμήνου, η αύξηση αγγίζει το +15,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Υπό το πρίσμα αυτών των στοιχείων, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων προχωρά στην αναθεώρηση των στόχων για το 2014 σε 19,5 εκατ. διεθνών αφίξεων (προηγούμενη εκτίμηση, 19 εκατ.), συνολικά 21,5 εκατ. συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και σε 13,5 δισ. ευρώ άμεσων εσόδων (προηγούμενη εκτίμηση, 13 δισ. ευρώ) συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, αντίστοιχα.
Ιδιαίτερα σημαντική εκτιμάται ότι θα είναι η συνεισφορά του τουρισμού στην ενίσχυση άλλων τομέων της οικονομίας, όπως η γεωργική παραγωγή, η μεταποίηση και το εμπόριο, αλλά και στην απασχόληση, με τη δημιουργία 80.000 έως 100.000 νέων θέσεων εργασίας, με την παράλληλη υποστήριξη των ασφαλιστικών ταμείων λόγω της μείωσης των εσόδων που έχει προκύψει από άλλους τομείς της οικονομίας.
Σημειώνεται, πως οι στόχοι θα επιτευχθούν, παρά τις απώλειες τουριστικών εσόδων για το τρέχον έτος, λόγω της κρίσης σε Ρωσία και Ουκρανία, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.
Οπως σημειώνει ο ΣΕΤΕ, οι αναφερόμενοι στόχοι επιτυγχάνονται 2-3 χρόνια νωρίτερα από το αναμενόμενο, βάσει του «Οδικού Χάρτη 2021» για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού δημιουργώντας συνθήκες ανάπτυξης του ΑΕΠ της χώρας άνω του 0,6% για το 2014.
Ωστόσο και με αφορμή την επικείμενη διοργάνωση της 79ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο ΣΕΤΕ, απευθυνόμενος στο σύνολο του πολιτικού κόσμου, οφείλει να επισημάνει ότι η εξαιρετικά θετική εικόνα της φετινής περιόδου επισκιάζεται από μια σειρά αναδυόμενων κινδύνων που ενδέχεται να ανακόψουν τη δυναμική της ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, κατά το 2015.
Στους κινδύνους αυτούς, συγκαταλέγονται, η επιδείνωση της ρωσο-ουκρανικής κρίσης, οι πολλαπλές εστίες ανάφλεξης στην ευρύτερη περιοχή μας, η μείωση των προοπτικών ανάπτυξης της ευρωζώνης, αλλά και η διατήρηση του ευρώ σε μη ανταγωνιστικά επίπεδα.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, σημειώνει ο ΣΕΤΕ, καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική η θωράκιση του τουρισμού μας με κυρίαρχα ζητούμενα την διατήρηση της πολιτικής σταθερότητας στη χώρα μας, στη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και στη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθούν καίρια ζητήματα, όπως η συστηματικότερη λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών του Κράτους για την πάταξη της παραβατικότητας, η προώθηση φορολογικών ελαφρύνσεων, η αποκατάσταση της ρευστότητας και η μείωση του κόστους δανεισμού των επιχειρήσεων, η περαιτέρω μείωση του μη μισθολογικού κόστους, η αναμόρφωση του επενδυτικού νόμου και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση και ροή του νέου ΕΣΠΑ.
Τα στοιχεία από τα αεροδρόμια
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας οι αριθμοί του προηγούμενου οκταμήνου δείχνουν σαφώς ότι η ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά, έχει πλέον παγιωθεί.
Μάλιστα εφόσον η πορεία αυτή συνεχιστεί και στο τετράμηνο που απομένει για την ολοκλήρωση του έτους τότε το 2014 θα καταγραφεί ως μια από τις καλύτερες χρονιές για την ελληνική πολιτική αεροπορία. Να σημειωθεί ότι η θεαματική ανάκαμψη των επιδόσεων δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της πολύ θετικής πορείας του τουρισμού, αλλά και της βελτιωμένης εικόνας που εμφανίσει η εσωτερική αγορά, μετά από πολλά χρόνια υποχώρησης.
Σε ότι αφορά τον Αύγουστο η αεροπορική κίνηση (πτήσεις και αφίξεις επιβατών εσωτερικού και εξωτερικού) παρουσιάζεται αυξημένη και σε σύγκριση με τον εξαιρετικό Αύγουστο του 2013. Συγκεκριμένα οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν άνοδο κατά 5,8%, οι πτήσεις εξωτερικού έτρεξαν με +15,4%, επιβεβαιώνοντας την ακόμη καλύτερη πορεία του τουρισμού για το 2014.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στις θετικές επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας, ο οποίος φαίνεται ότι οριστικά πλέον έχει αναστρέψει την αρνητική πορεία των προηγούμενων ετών. Μάλιστα μεταβολή αυτή αποκτά μεγαλύτερη σημασία, αν ληφθεί υπ΄όψιν ότι ο ΔΑΑ έχει πολύ μικρό αριθμό πτήσεων charter.