Για μια χώρα που μπορεί να γίνει Καλιφόρνια της Ευρώπης κάνει λόγο η γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung που φιλοξενεί τις προσπάθειες Ελλήνων επιχειρηματιών, προβάλλοντας μια αισιοδοξη προοπτική αναφορικά με την κατεύθυνση που θα μπορούσε να πάρει μελλοντικά η ελληνική οικονομία.
«Έχω δει κάποια καταπληκτικά πράγματα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια», λέει ο κ. Οικονομίδης, γεννηθείς στη Νότια Αφρική, ειδικός στο μάρκετινγκ, ο οποίος είχε συμβάλλει στη διάσωση της Apple με την καμπάνια «Think Different».
Ο Οικονομίδης ζει στην Αθήνα για σχεδόν 20 χρόνια, παρέχοντας συμβουλές σε νεοσύστατες επιχειρήσεις παγκοσμίως και ισχυρίζεται ότι «η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι για την Ευρώπη αυτό που η Καλιφόρνια είναι για τις ΗΠΑ», δηλαδή ένας τόπος δημιουργικότητας, «με λίγη τρέλα».
Θεωρεί ότι η ΕΕ «δεν καταλάβαινε» ότι η Ελλάδα «υποτίμησε τις δυνατότητές της», γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις πρόσφατες δηλώσεις του πρώην επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ σχετικά με τα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα.
Για το Μάρκο Βερέμη, ιδρυτή της Upstream (εταιρία που δραστηριοποιείται σε προγράμματα κατά της απάτης στην τηλεφωνία) το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η διαρροή εγκεφάλων, οι περίπου 300.000-500.000 μορφωμένοι νέοι που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα, λόγω των capital controls που επιβλήθηκαν το καλοκαίρι του 2015, αποδεχόμενοι θέσεις εργασίας σε Λονδίνο, Βερολίνο ή Άμστερνταμ.
Πρόβλημα, συνιστούν εξίσου οι υψηλοί φόροι και οι κοινωνικές εισφορές, προσθέτει ο Βερέμης.
Από τα ακαθάριστα 100.000 ευρώ για έναν μηχανικό, μόνο οι 30.000 κατέληξαν στις τσέπες του υπαλλήλου.