Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλ
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Euractiv: Νέα συμμαχία των ισχυρών στις ΑΠΕ δείχνει το δρόμο για την απανθρακοποίηση

Euractiv: Νέα συμμαχία των ισχυρών στις ΑΠΕ δείχνει το δρόμο για την απανθρακοποίηση
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Αιολική Ενέργεια, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Ενέργεια, Ηλεκτρισμός, Πράσινη Ενέργεια,

Οι βιομηχανικές ομάδες οι οποίες εκπροσωπούν τομείς όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, μπαταρίες κυψελών καυσίμου, αντλίες χαλκού και αντλίες θερμότητας (ΑΠΕ), συνασπίστηκαν για να δημιουργήσουν την Electrification Alliance, με την ελπίδα ότι ο εξηλεκτρισμός θα αναγνωριστεί ως ο κύριος φορέας ενέργειας στην ευρωπαϊκή διαδικασία απαλλαγής από τον άνθρακα.

Η απανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής οικονομίας είναι ζωτικής σημασίας για να επιτευχθεί ο στόχος της συμφωνίας του Παρισιού για να διατηρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κάτω από δύο βαθμούς. Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή (23 Ιουνίου) στις Βρυξέλλες, διάφορες ενώσεις συγκεντρώθηκαν για την έναρξη Electrification Alliance, η οποία ελπίζει ότι η ηλεκτρική ενέργεια θα αναγνωριστεί ως η καλύτερη ευκαιρία για την απανθρακοποίηση της Ευρώπης αποτελεσματικά και έγκαιρα.

Η συμμαχία αποτελείται από την Ένωση Βιομηχανιών Ηλεκτρικής Ενέργειας (Eurelectric), την SolarPower Europe, την WindEurope, το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Χαλκού, την Ευρωπαϊκή Ένωση Αντλιών Θερμότητας και την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες, υβριδικά και κυψέλες καυσίμου (AVERE). Ισχυρίζεται ότι, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια έχει αρχίσει να ανεξαρτητοποιείται από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας, θα αποκαλύψει την «πραγματική της αξία» στο να ηγηθεί της προσπάθειας απανθρακοποίησης της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Η ίδια η ηλεκτρική ενέργεια δεν αποτελεί πηγή καυσίμου, είναι ένας φορέας για άλλα καύσιμα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για παράδειγμα, είναι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον όπως και η πηγή στο άλλο άκρο του καλωδίου φόρτισης.

Αναγνωρίζοντας αυτό, η δήλωση της Συμμαχίας επιμένει ότι θα υποστηρίξει τη μείωση της έντασης άνθρακα και την αύξηση των επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την αποθήκευση ενέργειας και τα έξυπνα δίκτυα.

Στο κείμενο, οι διάφορες ομάδες καθόρισαν το 2050 ως την ημερομηνία κατά την οποία η Ευρώπη πρέπει να απανθρακοποιηθεί και να αναγνωρίσει την απειλή που ενέχει η κλιματική αλλαγή. Η προώθηση της τομεακής ολοκλήρωσης με τους τομείς θέρμανσης, ψύξης και μεταφοράς βρίσκονται επίσης μέσα στο παιχνίδι. Οι επικεφαλής των συμμετεχουσών ενώσεων συμφώνησαν για τον τελικό προορισμό των σχεδίων τους, αλλά υπήρξαν αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις όσον αφορά την αισιοδοξία.

Ο γενικός γραμματέας της Eurelectric Kristian Ruby ισχυρίστηκε ότι «περισσότερος ηλεκτρισμός σημαίνει καθαρότερη ενέργεια», προσθέτοντας ότι «η ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ολοένα και πιο απανθρακοποιημένη, πιο αποτελεσματική, βιώσιμη και ανταγωνιστική». Ο διευθύνων σύμβουλος της SolarPower Europe, James Watson, δήλωσε ότι σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ότι οι προβλέψεις δείχνουν ότι περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ανανεώσιμη μέσα στη δεκαετία.

Αλλά ο υποστηρικτής της ηλιακής ενέργειας επέμεινε επίσης ότι η περαιτέρω ηλεκτροδότηση της ευρωπαϊκής οικονομίας «πρέπει να συμβαδίζει με μια ειδική στρατηγική για την ανάπτυξη περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας». Στο ίδιο πνεύμα, ο Ruby πρόσθεσε ότι «ο μετασχηματισμός του ηλεκτρικού τομέα πρέπει να συμβαδίζει με την ηλεκτροδότηση από άλλους τομείς «.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope, Giles Dickson, δήλωσε ότι έχει γίνει μια «λογική δουλειά» για την αύξηση της ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, λέγοντας ότι καλύπτουν τώρα το 29% της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ. Όμως, ο Dickson προειδοποίησε ότι ο ηλεκτρισμός είναι σήμερα μόνο το 22% της κατανάλωσης ενέργειας του μπλοκ και ότι «κάνουμε λιγότερο καλά» στους τομείς θέρμανσης, ψύξης και μεταφορών. Η διακήρυξη της Συμμαχίας απαιτεί μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο της τρέχουσας νομοθετικής αναθεώρησης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το κλίμα, την ενέργεια και τις μεταφορές, προκειμένου να επιταχυνθεί η μελλοντική πρόοδος της ηλεκτροδότησης.

Καλεί επίσης την ΕΕ να καταργήσει τα εμπόδια στον εξηλεκτρισμό, να αναπτύξει την «πολύ αναγκαία» ευρεία υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και να επιτρέψει την ανάπτυξη έξυπνων και αποδοτικών τεχνολογιών θέρμανσης και ψύξης. Ο κ. Dickson της WindEurope κάλεσε επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής των Βρυξελλών να διασφαλίσουν την ενίσχυση της δέσμης μέτρων για την καθαρή ενέργεια της ΕΕ όσον αφορά την ηλεκτροδότηση, υποστηρίζοντας ότι καθιστά τα συστήματα ενέργειας «πιο ευέλικτα».

Ο Bernard Respaut, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Χαλκού, δήλωσε ότι ο χαλκός είναι το «υλικό επιλογής» για την ηλεκτροδότηση όλων των τομέων της οικονομίας, προσθέτοντας ότι η ECI μιλάει συνεχώς για την ηλεκτροδότηση τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ο γενικός γραμματέας του AVERE Bert Witkamp μοιράστηκε την απογοήτευσή του ότι δεν έγιναν πολλά πράγματα για την εξηλεκτρισμό βαρέων οχημάτων και ότι η ΕΕ υστερεί σε σύγκριση με άλλες δυνάμεις όπως η Κίνα.

Ο ειδικός για την ηλεκτροκίνηση πρόσθεσε ότι μέχρι το 2030 τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα θα έχουν αυτοδυναμία για 700 χιλιόμετρα, αλλά ότι είχε λίγη πίστη στη νομοθετική υποστήριξη για την ηλεκτροκίνηση. Είπε ότι οι εξελίξεις στον ιδιωτικό τομέα είναι ίσως η καλύτερη διέξοδος.

Σχετικά άρθρα